سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: حدود ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال جان خود را از دست دادند و بیشتر فوت شدگان سالمندان و افرادی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکردند، هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیش از دوران همه‌گیری کرونا، اعضای مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه همزمان با برگزاری نشست سالیانه خود با رهبر انقلاب دیدار داشتند و آخرین دیدار در مهرماه ۱۳۹۸ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود.
پیش از دوران همه‌گیری کرونا اعضای مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه همزمان با برگزاری نشست سالیانه خود با رهبر انقلاب دیدار داشتند و آخرین دیدار در مهرماه ۱۳۹۸ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود.
پیش از دوران همه‌گیری کرونا اعضای مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه همزمان با برگزاری نشست سالیانه خود با رهبر انقلاب دیدار داشتند و آخرین دیدار در مهرماه ۱۳۹۸ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود.
فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه می‌گوید که آمریکا با تحقیقات روی «جهش‌های ویروسی»، برای یک همه‌گیری جدید آماده می‌شود.
بر اساس مطالعه دانشمندان موسسه پژوهش اسکریپس و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، این سیستم موسوم به EWAD می‌تواند به ما در مورد ظهور انواع خطرناک ویروس‌ها در همه‌گیری‌های آینده هشدار دهد.
همه‌گیری کووید-۱۹ تأثیر قابل‌توجهی بر فعالیت بدنی کودکان داشته است؛ فعالیت بدنی برای سلامت و تندرستی کودکان ضروری محسوب می‌شود، اما کرونا باعث کاهش این نوع فعالیت‌ها شده است.
جو بایدن گفت: ما به پول نیاز داریم و از شما می‌خواهم خود را برای یک بیماری همه‌گیر دوم آماده کنید.
شهروندان ژاپنی در طول دوران همه‌گیری کرونا از برگزاری مهمانی و دورهمی منع شدند.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار دارد که همه‌گیری کرونا تا اواخر سال جاری میلادی یعنی حدود ۹ ماه دیگر به پایان برسد.
سازمان بهداشت جهانی ضمن درخواست از آمریکا برای انتشار اطلاعات مرتبط با منشأ همه‌گیری کرونا، درباره گمانه‌زنی‌ها و «سیاسی‌سازی» موضوع به این کشور هشدار داد.
مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد که طبق ارزیابی این اداره، به احتمال زیاد «نشتی آزمایشگاهی» در ووهان چین به همه‌گیری کووید -۱۹ منجر شده است.
در هفته پایانی بهمن‌ماه، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابل شیوع ویروس کووید ۱۹، در کل کشور به ۳۴.۹۵ درصد کاهش یافته و استان تهران در قعر رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی قرار گرفته است.
در حالی که همه‌گیری ویروس کرونا، به شدت به سفر و گردشگری در این کشور مدیترانه‌‌‌ای ضربه زد، اما این بخش نشانه‌‌‌هایی از بهبود را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. در آن سال، تعداد گردشگران بین‌المللی وارد شده به ترکیه تقریبا ۲۵میلیون نفر بود که از سال ۲۰۲۰ تقریبا دوبرابر شده بود.
همه‌گیری کرونا باعث افزایش تعداد زنانی شد که تخمک‌هایشان را منجمد می‌کنند. اما حفظ باروری چیزی فراتر از شور کووید است.
ضرورت بهسازی محیط با نقش تعیین کننده فرمانداران، بخشداران و دهیاران و حمایت همه جانبه دستگاه ها، توجه به بخش آموزش سلامت با استفاده از ظرفیت سفیران سلامت مدارس، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی و برآورد هزینه‌ها و تشکیل کمیته بودجه برای تامین اعتبارات لازم، نظارت و ارزشیابی و در نهایت درمان از موارد حائز اهمیت است که باید به آن‌ها توجه جدی داشت.
در پی تشدید همه‌گیری کرونا در چین و ابتلا و بستری شدن سفیر و ۶ تن از همکاران سفارت ایران، وزیر امور خارجه در تماس با سفیر کشورمان، وضعیت سلامت او و همکارانش جویا شد.
بزرگنمایی و عادی سازی همه‌گیری آنفلوانزا در کشور دلایل مختلفی دارد. توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها، کمبود دارو از جمله آنتی بیوتیک‌ها، سرم و دارو‌های اختصاصی آنفلوانزا و دیدگاه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، اجتماعی و اقتصادی کارشناسان و مسئولان در این اظهار نظر‌ها تاثیرگذار است. دیدگاه‌های متفاوتی که گاه حتی در بین مسئولان وزارت بهداشت هم دیده می‌شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان اتانول گفت: با وجود کنترل همه‌گیری کرونا، شاهد ابطال مجوزهای وزارت صمت و همچنین تشدید نظارت‌های وزارت بهداشت نیستیم.
معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: علت اینکه امسال آنفلوآنزا ناگهانی همه‌گیرشد، به این بازمی‌گردد که دو تا سه سال است که به دلیل استفاده از ماسک در همه‌گیری کرونا، خوشبختانه آنفلوآنزا نداشتیم و در نتیجه سیستم ایمنی ما به تدریج در برابر این ویروس‌ها ضعیف شده و اکنون که دوباره بروز پیدا کرد و ماسک‌ها هم برداشته شد، یک همه‌گیری را ایجاد کرد.
فوتبال ایران از زمان همه‌گیری کرونا بیش از پانصد بازی بدون حضور تماشاگر را سپری کرده است.
سیزدهمین دوره نمایشگاه نانو پس از دوسال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا به مدت ۴ روز از امروز تا ۱۲ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی آغاز به کار کرد.
یکی از متخصصان اپیدمیولوژی از دانشگاه مونپلیه در فرانسه گفت: تنها راه برای تشخیص اینکه آیا ما به پایان همه گیری رسیده‌ایم این است که به اشباع بیمارستانی توجه کنیم. به دلیل واکسیناسیون گسترده، به کار گیری روش‌های درمانی و مراقبتی موثر و بروز سویه‌هایی همچون اُمیکرون که کمتر به وخیم شدن وضعیت بیمار منجر میشود، تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر نظام ملی سلامت نسبت به یک سال قبل کمتر است.
در پی افزایش فشارهای اقتصادی و همه‌گیری کرونا، کابینه ژاپن صبح امروز با برگزاری نشستی ویژه، استعفای خود را اعلام کرد.
برگزاری مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام با رعایت محدودیت جمعیت شرکت کننده مواجه است و از پیروان حضرت امام در سراسر کشور عذرخواهی کرد و در عین حال خاطرنشان شده که ستادهای استانی در شهرهای مختلف نیز این مراسم را برگزار خواهند کرد. سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از دو سال وقفه (بواسطه فراگیری ویروس کرونا) امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ