از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و آغاز موج این بیماری، شاهد تجویز آنتی‌بیوتیک برای این بیماران هستیم در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها روی بیماری‌های ویروسی تأثیری ندارند و تنها خطر بروز مقاومت‌های میکروبی را افزایش می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: قطع مصرف نان و برنج در مبتلایان به دیابت اقدام نادرستی است و حتی این امکان وجود دارد که با قطع این مواد غذایی اختلالات و عوارض ناشی از دیابت تشدید شود.
بیماران مبتلا بهتر است به استفاده از روغن‌های گیاهی مایع مانند روغن زیتون روی بیاورند و از مصرف زیاد روغن‌های حیوانی بپرهیزند و مصرف کره، خامه و لبنیات چرب را کاهش دهند.
داده‌های مطالعه جدیدی نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت نوع یک برای مدیریت میزان قند خون خود باید پس از هر نیم ساعت نشستن، سه دقیقه راه بروند.
اگرچه دیابت قابل پیشگیری است، اما هنوز یک بیماری شایع است که سالانه میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دیابت برای هر فردی و در هر شرایطی می‌تواند منجر به افزایش قند خون شود. مسئله مهم در کنترل دیابت، توجه به نوشیدنی و غذایی است که مصرف می‌کنید.
بزرگسالان مبتلا به اختلال عصبی اوتیسم از حمایت کافی برخوردار نیستند و خانواده‌های آنان با مشکلات زیادی برای نگهداری آنان مواجه اند.
عشرتی درباره پیش بینی‌ها از شرایط کرونا در نوروز ۱۴۰۲ گفت: طی چند سالی که با کرونا پیش رفته‌ایم، معمولا بعد از عید و تعطیلات افزایش موارد کرونا را تجربه می‌کنیم که قابل انتظار است. به جز عید ۱۳۹۹ که همه مردم در خانه ماندند، در عید ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این افزایش بعد از عید رخ داد؛ بنابراین ممکن است که این اتفاق مجددا هم بیفتد و مقداری افزایش را داشته باشیم. البته از آنجایی که ماه رمضان را هم در نوروز داریم، شاید مسافرت‌ها مانند سابق نباشد و کمتر باشد، اما به هر حال باید آماده بوده و مراقب باشیم.
محققان آمریکایی می‌گویند انتظار می‌رود فصل آنفلوانزا تا بهار ادامه یابد و کارشناسان می‌گویند هنوز برای تزریق واکسن آنفلوانزا دیر نیست.
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش هوازی با شدت متوسط تا زیاد ممکن است به افزایش سطح هورمون تیروئید شما کمک کند. به نوبه خود، این ممکن است به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید نیز ممکن است از افزایش مصرف پروتئین سود ببرند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های پروتئینی بالاتر به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک می‌کند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، درد را با شدت بیشتری نسبت به دیگران احساس می‌کنند.
به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا و افرادی که دچار بیماری تنفسی شده‌اند، مقامات کره شمالی به عنوان یک اقدام احتیاطی علیه این بیماری‌ها از روز گذشته (چهارشنبه) یک قرنطینه پنج روزه اعلام کردند.
روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی محسوب می‌شود که سیستم ایمنی به بافت‌های خود حمله می‌کند. این بیماری موجب التهاب، درد و تورم مفاصل بدن می­‌شود.
تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل شیوع زیرسویه‌های BQ.۱، BQ.۲ و XBB امیکرون به تدریج در سراسر جهان در حال افزایش است.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت به مبتلایان آنفلوآنزا توصیه کرد از مصرف مود غذایی پر چربی و شور بپرهیزند و بیشتر غذاهای آبکی حاوی سبزیجات و صیفی جات مصرف کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش ۲۷ نفر مبتلای دیگر به جمع آنفلوآنزایی‌های استان طی مدت ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: تا روز نهم آبان ماه، آمار مبتلایان ۳۷۷ نفر بود که این رقم تا روز دهم همین ماه به ۴۰۴ نفر رسید.
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به مبتلایان آنفلوآنزا توصیه کرد، به دلیل تعریق و تب، بدن با کم آبی مواجهه می‌شود که این امر می‌تواند بهبودی را به تعویق بیندازد؛ بنابراین در این دوران مایعات همچون آب ولرم، دمنوش زنجبیل و آویشن، آب ولرم با عسل و لیموترش و آبمیوه‌ها طبیعی همچون آب سیب، آب پرتقال و لیمو شیرین و آب هویج مصرف کنید. البته توجه کنید اگر دچار پرفشاری خون هستید از دمنوش زنجبیل خودداری کنید.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: روزانه حدود هزار و دویست نفر در بیمارستان‌های کشور به دلیل بیماری‌های تنفسی در کشور بستری می‌شوند که بیش از ۵۰ درصد از آن‌ها را مبتلایان به آنفلوآنزا تشکیل می‌دهند و کمتر از ۱۰ درصد آن را کرونا و مابقی آن‌ها را سایر بیماری‌های تنفسی تشکیل می‌دهند.
در یک ماه اخیر موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور افزایش چشمگیری داشته است و به نظر می رسد فصل شیوع این بیماری آغاز شده و روند مبتلایان صعودی است.
این فوق تخصص عفونی اطفال خاطرنشان کرد: با توجه به سختی تشخیص کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از یکدیگر توصیه می شود افراد در صورت مشاهده هر نوع علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کرده و حتما در محیط منزل از ماسک استفاده کنند.
سازمان ملل از افزایش موارد ابتلا به وبا در سوریه خبر داد و اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به وبا به ۱۶ هزار نفر رسیده است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: از هفته گذشته شاهد افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بستری ها در استان هستیم و بررسی ها نشان می دهد که شمار مبتلایان به آنفلوآنزا و سرما خوردگی از کرونا سبقت گرفته است.
وزارت بهداشت سوریه به آمار جدید وبا در این کشور اشاره کرد.
این روز‌ها فهرست بلندبالایی از دارو‌های ضروری و حیاتی برای بیماران صرع وجود دارد که تهیه‌کردنشان به کابوس شبانه بیماران و خانواده‌ها تبدیل شده است. پزشک با معاینه یا ویزیت چندین‌ماهه به دارویی رسیده که روی بیمار تأثیر مثبت داشته است. بیماری که طی یک ماه، حدود شش بار تشنج داشته، کارش به بستری روی تخت بیمارستان می‌رسیده، در ماه فقط یک بار تشنج می‌کند و تشنج مقاوم به درمانش به دارویی جواب داده، اما حالا دارو به صورت ناگهانی کمیاب و حتی نایاب می‌شود.
کوررنگی نوعی اختلال بینایی در قدرت تشخیص رنگ‌هاست که فرد مبتلا به آن قادر به تشخیص یک یا برخی از رنگ‌ها نیست.
کنه آلوده می‌تواند انسان را مورد گزش قرار داده و او را آلوده کند، پس اگر انسان نادانسته کنه آلوده به ویروس را با دست له کند و همچنین اگر فرد با یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در تماس باشد، در صورتی که اصول بهداشتی و استفاده از وسائل حفاظت فردی را به درستی رعایت نکند، ممکن است ویروس از طریق ترشحات آلوده و خون بدن بیمار، به فرد دیگری سرایت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ