معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش ۲۷ نفر مبتلای دیگر به جمع آنفلوآنزایی‌های استان طی مدت ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: تا روز نهم آبان ماه، آمار مبتلایان ۳۷۷ نفر بود که این رقم تا روز دهم همین ماه به ۴۰۴ نفر رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرماخوردگی و آنفلوانزای مکرر ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد.
موارد جدید آنفلوآنزا کاهشی است
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: حدود ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال جان خود را از دست دادند و بیشتر فوت شدگان سالمندان و افرادی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکردند، هستند.
متخصصین عفونی کشور نیز نسبت به «شیوع عفونت میکروبی با پنوموکوک در کودکان» که روی آنفلوآنزا سوار می‌شد، هشدار دادند. به طوری که دکتر فرهاد چوبدار- رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر در این زمینه، اعلام کرد که بیماری عفونت میکروبی با پنوموکوک که بر روی آنفلوآنزا سوار می‌شود، در کودکان از شش ماهگی تا ۱۵ سالگی دیده می‌شود و عمده علت بروز آن هم این است که از دارو‌های آنتی‌بیوتیک و کورتون‌ها به صورت نادرست استفاده می‌شود. این عفونت‌ها به صورت ثانویه با آنفلوآنزا ایجاد می‌شوند.
مدیر آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه علامت و مشخصه اصلی آنفلوآنزا تب ناگهانی است، گفت: علائمی مانند تب، استخوان درد، بدن درد و ... در آنفلوآنزا دیده می‌شود. تب ناگهانی مشخصه اصلی آنفلوآنزا است، اما در کرونا اینطور نبود. البته اگر فرد مشکل و بیماری خاصی نداشته باشد، طی سه تا چهار روز بهبود می‌یابند، اما ممکن است سرفه‌شان برای مدتی ادامه داشته باشد. با این حال آنفلوآنزا هم جزو بیماری‌هایی است که کسانی که سن‌شان بالاست یا بیماری زمینه‌ای دارند، برایشان مقداری می‌تواند خطرناک باشد.
نحوه پیشگیری از آنفلوآنزا
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره مرگ و میر‌های ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری، تصریح کرد: مرگ و میر زیر ۱۰ سال ۶ نفر، بین ۱۰ تا ۲۰ سال دو نفر، بین ۲۰ تا ۳۰ سال سه نفر، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۴ نفر، بین ۴۰ تا ۵۰ سال ۳ نفر، بین ۵۰ تا ۶۰ سال ۵ نفر، بین ۶۰ تا ۷۰ سال یک نفر و بالای ۷۰ سال ۷ نفر بوده است.
روند افزایشی آنفلوآنزا و آمار ۱۹.۹۹ درصدی استفاده از ماسک
تبریز- بو وطعم بد آب تبریز بنابه گفته شهروندان همچنان ادامه دارد وبرخی ازآنها عنوان می کنند شیوع آنفلوآنزا به دلیل کیفیت آب بوده ولی علوم پزشکی اعلام کرد شیوع آنفلوآنزا ربطی به آب شرب ندارد.
سکته مغزی می‌تواند زندگی افراد را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل کاهش خطر بروز این عارضه در افراد بسیار ضروری است و یکی از راه‌های کاهش خطر ابتلا به عفونت ویروسی، تزریق واکسن‌های موجود برای مقابله با این بیماری‌ها از جمله واکسن آنفلوآنزاست.
از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و آغاز موج این بیماری، شاهد تجویز آنتی‌بیوتیک برای این بیماران هستیم در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها روی بیماری‌های ویروسی تأثیری ندارند و تنها خطر بروز مقاومت‌های میکروبی را افزایش می‌دهند.
شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان عید کریسمس را در انگلیس به هم زد.
رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه آنفلوآنزا علائمی مشابه با سرماخوردگی دارد که با آبریزش بینی، عطسه و گلودرد همراه است، گفت: آنفلوآنزا ناگهانی بروز می‌کند، اما سرماخوردگی به تدریج بروز می‌کند.
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افرادی که قبلا به آنفلوآنزا مبتلا شده و علائم شدیدی را تجربه کرده اند حتما واکسن بزنند. افراد گروه‌های پر خطر شامل کودکان شش ماهه تا پنج ساله، افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار حتما واکسن بزنند.
مهمترین توصیه به بیماران برای بهبود سریعتر بیماری، داشتن تغذیه مناسب و خوردن سوپ و مایعات گرم، نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد، استفاده از بخور و شست‌وشوی حلق و بینی و داشتن خواب و استراحت کافی است.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ویروس سرماخوردگی در جهان در حال گسترش است که می‌تواند علائم مشابه کرونا داشته باشد. همچنین گروهی از انتروویروس‌ها (ویروسی که اواخر تابستان و اوایل پاییز شیوع می‌یابد) که همزمان علائم گوارشی و تنفسی دارند نیز می‌تواند مواردی از بیماری ایجاد کند که مشابه کرونا باشند.
این فوق تخصص عفونی اطفال خاطرنشان کرد: با توجه به سختی تشخیص کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از یکدیگر توصیه می شود افراد در صورت مشاهده هر نوع علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کرده و حتما در محیط منزل از ماسک استفاده کنند.
هشدار اپیدمی آنفلوآنزا در کشور
طی سال‌های گذشته از اواخر شهریور همیشه شناسایی موارد آنفلوآنزا آغاز می‌شد و به‌صورت تدریجی در اواخر آذر به یک پیک می‌رسید، اما امسال و در این ۲هفته موارد ابتلا به‌صورت قابل‌توجهی افزایش داشته است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: از هفته گذشته شاهد افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بستری ها در استان هستیم و بررسی ها نشان می دهد که شمار مبتلایان به آنفلوآنزا و سرما خوردگی از کرونا سبقت گرفته است.
پزشکان توصیه می‌کنند که در زمستان در محیط‌های بسته از ماسک استفاده و تا حد امکان واکسن آنفلوآنزا را هم تزریق کنید. یک کارشناس بیماری‌های داخلی می‌گوید که به‌تدریج سطح ایمنی در برابر آنفلوآنزا بالا می‌رود و ما با موج‌های طبیعی این بیماری روبه‌رو خواهیم شد.
بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که احتمال طغیان آنفلوآنزا در روزهای سرد سال وجود دارد و اگر می‌خواهید گرفتار این ویروس بدخیم نشوید، سعی کنید ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.
آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که دستگاه فوقانی تنفس و خود ریه را درگیر می‌کند، درست مثل کرونا با همان میزان درگیری. تنها تفاوت آنفلوآنزا با کرونا میزان سرایت آن است که کمی آنفلوآنزا دل رحم‌تر از کرونا بوده و آمار سرایت آن نسبت به کرونا کمتر است.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: قیمت پخش واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی حدود ۲۱۰ هزار تومان است و قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ