جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم جنگ (در اوکراین) تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از اوکراین خارج نشود، حل و فصل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ترامپ بایدن را به دلیل فساد تاریخی مورد انتقاد قرار داد و گفت: خانواده بایدن از جنگ اوکراین سود برده اند و اکنون دولت بایدن میلیاردها دلار از مالیات دهندگان آمریکایی برای اوکراین هزینه کند.
هواپیما به معنای واقعی کلمه در صد‌ها قطعه، بلکه بیشتر، متلاشی شده است. هر بخش اصلی، از کابین خلبان گرفته تا موتورها، باید حذف شود. حتی اگر هواپیما بازسازی می‌شد، احتمالاً برای پرواز تأیید مجدد نمی‌شد، زیرا ممکن است قطعات بزرگ‌تر آسیب پنهانی داشته باشند، به‌ویژه در اثر قرار گرفتن در معرض گرما، که می‌توانست آن‌ها را ضعیف کرده و یکپارچگی ساختاری هواپیمای بازسازی‌شده را به خطر بیندازد.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
هم روسیه و هم غرب نتوانسته‌اند دیپلماسی را به همان اندازه هدفمند و سرسختانه دنبال کنند که جنگ را دنبال کرده‌اند. هر دو طرف در حال تعمیق بحران هستند، ترس از نابودی هسته‌ای را دامن می‌زنند و درگیری را به عنوان یک موقعیت «برنده یا بمیر» در نظر می‌گیرند. با توجه به اختلافات آشتی‌ناپذیر روسیه و غرب، جنگ به احتمال زیاد حداقل نه در آینده قابل پیش‌بینی به توافق صلح ختم نمی‌شود.
مقامات آمریکایی که پولیتیکو با آنها مصاحبه کرده، یادآور شده‌اند که جنگ برای مدتی طولانی «داغ» خواهند ماند و دولت آمریکا تمایل دارد تا همچنان به ارسال سلاح و کمک به اوکراین ادامه دهد تا بلکه نیروهای روسیه تا جایی که می‌شود از قلمرو اوکراین خارج شوند.
نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت که واشنگتن خود را برای سناریوی احتمالی طولانی شدن جنگ اوکراین تا سال‌ها و حتی دهه‌ها مشابه شرایط جاری در شبه‌جزیره کره آماده می‌کند.
کارشناسان زمان زیادی را صرف بحث در مورد سن بایدن می‌کنند و به اندازه کافی عملکرد واقعی او را بررسی نمی‌کنند. با این وجود، او جوان نیست و نامزدی برای ریاست جمهوری وقت و انرژی زیادی می‌گیرد. این بدان معناست که دیگر خبری از سفر‌های زمینی دراماتیک به کی‌یف نخواهد بود و سفر‌های کمتری در خارج از مسیر کمپین انتخاباتی وجود خواهد داشت.
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: ما باید بتوانیم در عرصه هوایی، دریایی، پدافند و زمینی بر توان اجرای عملیات ترکیبی خود بیفزائیم تا توان بازدارندگی کشور بیش از پیش افزایش پیداکند.
«"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه قبل از آغاز حمله سراسری کشورش به اوکراین، به هیچ عنوان این دیدگاه را نداشت که جنگ اوکراین تبدیل به یک جنگ فرسایشی خواهد شد. این همان مساله‌ای بود که بایدن در سفر به اوکراین مورد اشاره قرار داد و به طور خاص تاکید کرد که وحدتِ ایجا شده در جبهه کشور‌های غربی در حمایت از اوکراین، تا حد زیادی پوتین را شوکه و شگفت زده کرده است.»
بورل تصریح کرد: از نظر من، چین باید به کی یف سفر کند تا پیشنهادات آن معتبر در نظر گرفته شود و این کشور متهم به یکجانبه گرایی نشود.
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
سفر بایدن به کیف، یک‌روز پیش از سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در‌بارۀ جنگ اوکراین صورت گرفت و به همین دلیل، رسانه‌های بین‌المللی هدف او از این سفر را فرستادن پیامی روشن به مسکو ارزیابی کرده‌اند.
مقامات واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی، از جمله در مادرید، یکی از سرسخت‌ترین ارائه‌دهندگان کمک به کی‌یف می‌گویند که در بهار امسال برای حمله جدید روسیه به اوکراین آماده می‌شوند و باید در زمستان امسال هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا فرصت‌های روسیه را برای شکستن خط دفاعی اوکراین بسوزانند.
بایدن در واکنش به اعلام آتش بس در اوکراین ادعا کرد که روسیه با آتش‌بس کریسمس تلاش می‌کند تا کمی اکسیژن برای نفس کشیدن پیدا کند.
جوسپ بورل با بیان این ادعا که برجام بخش کلیدی از یک تصویر گسترده تر است به تکرار مواضع مداخله جویانه در امور داخلی ایران و ادعای مشارکت نظامی تهران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است پرداخت و ادعا کرد: جمهوری اسلامی ایران به جای سرکوب، باید به حرف شهروندان خود گوش دهد. ایران باید فورا حمایت نظامی خود از روسیه را متوقف کند. در همین راستا، من از وزیر امور خارجه خواستم تا به گفتگوی مستقیم با همتایان اوکراینی خود درباره انتقال تجهیزات نظامی به روسیه ادامه دهد.
رئیس جمهور اوکراین در اولین دیدار خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز جنگ روسیه گفت: جنگ خاتمه نیافته است.
رئیس جمهور آمریکا گفت: من آماده گفتگو با پوتین هستم، اگر که او هم تصمیم بگیرد تا به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ اوکراین باشد. اما او هنوز این کار را نکرده است.
رئیس جمهور آمریکا گفت که تورم در حال حاضر به دلیل جنگ در عراق، تأثیر آن بر نفت و آنچه روسیه انجام می‌دهد، یک مشکل جهانی است.
رئیس جمهور آمریکا در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: جنگ روسیه علیه اوکراین بی‌رحمانه است!
یک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از هزینه های دولت این کشور برای جنگ اوکراین انتقاد کرد.
یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه گفت، روسیه می‌تواند با موشک‌های ابرفراصوت، انگلیس و جزایر اطراف را از روی نقشه محو کند. او گفت روسیه باید انگلیس را شکست دهد تا جنگ اوکراین خاتمه پیدا کند
یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه گفت، روسیه می‌تواند با موشک‌های ابرفراصوت، انگلیس و جزایر اطراف را از روی نقشه محو کند. او گفت روسیه باید انگلیس را شکست دهد تا جنگ اوکراین خاتمه پیدا کند
مهم نیست که کشاورزان در کشور‌های ثروتمند تا چه اندازه زیرک باشند قحطی شدید در سال‌های آینده به دلیل درگیری‌های انسانی و تغییرات اقلیمی گسترش و عمیق‌تر خواهد شد. امنیت غذایی باید به بخشی از تمام توافق‌های تجاری و اقتصادی بین المللی بزرگ بین کشور‌های صنعتی گروه جی -۱۰ تبدیل شود.
با گذشت ۵۰ روز از آغاز به کار درگاه ملی مجوز‌های کشور، آمار درخواست‌های ثبت شده در این درگاه به تدریج قابلیت تحلیل پیدا کرده است. آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از میان ۴۵، ۷۱۷ درخواست مجوز کسب و کار ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌ها طی این مدت، فقط برای ۱۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده که بدیهی است، این نسبت باید به تدریج افزایش یاید و به صد در صد نزدیک شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ