ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در ماه‌های آتی بخواهند بایدن را استیضاح و یا دیگر مقام‌های کابینه وی را نقره داغ کنند، نگاهی به نحوه مدیریت سوالات استیضاح توسط پلوسی می‌تواند قابل توجه باشد.
فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه کار دشمن، دشمنی، عداوت و شک و تردید است، گفت: نسل سلیمانی باید پلیسی در تراز انقلاب اسلامی باشد.
دختر نانسی پلوسی (رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا) گفت که حمله سال گذشته به خانه‌شان تاثیر زیادی بر مادرش داشته و قلبش را شکسته است.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قصد دارد از رهبری حزب دموکرات در این مجلس کناره گیری نماید.
پلوسی گفت: ترامپ فردی است که صداقت انتخابات ما را خدشه دار کرده است، به سوگند ریاست جمهوری خود احترام نمی‌گذارد و افراد عجیب و غریبی را به دفاتر خود راه می‌دهد که ارزش‌های دموکراسی ما را نمی‌شناسند.
همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان این کشور با اشاره به واکنش جمهوری‌خواهان به حمله به همسرش، از احتمال بازنشستگی خود خبر داد.
رئیس‌جمهور آمریکا از همه خواست حمله به منزل شخصی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را محکوم کنند و تلویحا رئیس‌جمهور پیشین را مقصر اصلی این حادثه معرفی کرد.
نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد، ایران با فروش پهپاد‌ها به روسیه که علیه اهدافی در اوکراین به کار رفته‌اند، از امنیت جهان می‌کاهد.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دونالد ترامپ رئیس جمور سابق این کشور آنقدر مرد نیست که برای شهادت درباره حمله سال ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره، در مقابل کمیته تحقیق حضور یابد.
فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور گفت: بنده فروکش کردن ناآرامی‌ها را دوم مهرماه اعلام کردم؛ چرا که پلیس ویژه این توانمندی را دارد که اینگونه حوادث را در بعد پلیسی و امنیتی کمتر از ۶_۵ روز جمع کند؛ اگرچه حواشی و تبعات آن شاید مدتی طول بکشد، اما آنچه مربوط به یگان ویژه در ناآرامی‌های اخیر است، باید گفت که قضیه جمع شده و پایان یافته است.
در فیلمی که به تازگی شبکه‌های خبری منتشر کرده‌اند و مرتبط با ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹) و تصرف کنگره آمریکا از سوی اوباشان حامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهورسابق آمریکاست، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، تهدید خود را مبنی بر آمدن به کنگره عملی کند، با مشت به او حمله می‌کند.
پلوسی گفت مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را در محکومیت اقدامات جمهوری آذربایجان ارائه داده که امیدواریم بزودی تصویب شود.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بر تعهد ایالات متحده به حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی از طریق مذاکره تاکید کرد.
سفارت آمریکا در ارمنستان درباره سفر هیات آمریکایی به ریاست رئیس مجلس نمایندگان این کشور به ایروان نوشت: پلوسی در این سفر به همکاری قوی میان دو کشور که ریشه در ارزش‌های مشترک و روابط دیرینه میان مردمان ما دارد، خواهد پرداخت.
«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وارد ارمنستان شد.
رئیس مجلس نمایندگان سفر مداخله جویانه خود به ارمنستان در بحبوحه تنش های تازه این کشو و جمهوری آذربایجان را با اهداف واهی توجیه کرد.
سناتور سابق آمریکا می‌گوید عناصری در دولت آمریکا وجود دارند که با اقدامات و تصمیمات بی‌ملاحظه و تحریک‌آمیزشان در اوکراین و تایوان، جهان را به سمت جنگ سوق می‌دهند.
رئیس‌جمهوری آمریکا به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گفته بود که نمی‌تواند تعهدی بدهد، چون کنگره آمریکا یک شاخه مستقل از دولت است و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شخصا درباره سفر‌های خارجی خودش تصمیم‌گیری می‌کند.
بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص ممانعت از سفر نانسی پلوسی پاسخ منفی داده است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اسناد توقیف شده از عمارت رئیس‌جمهور سابق این کشور گفت: اگر ماهیت این اسناد آنگونه باشد که به اطلاع ما رسیده، با موضوعی بسیار جدی روبرو هستیم.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: «ما برای تمجید از [استقلال‌طلبی]تایوان به آنجا رفتیم. ما به آنجا رفتیم تا دوستی خود را نشان دهیم، تا بگوییم چین نمی‌تواند تایوان را منزوی کند».
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اختلافات میان چین و تایوان باید از مسیرهای صلح آمیز حل و فصل شود.
نه شی و نه بایدن علاقه‌ای به راه اندازی درگیری ندارند که نزاعی که می‌تواند آسیب اقتصادی بیش‌تری را در داخل کشور ایجاد کند و تماس هفته گذشته نشان داد که آنان در ماه‌های آینده برای اولین دیدار رو در روی خود آماده می‌شوند.
من برای «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان احترام زیادی قائلم. با این وجود، اگر او هفته جاری بر خلاف میل پرزیدنت بایدن به تایوان سفر کند کاری را انجام خواهد داد که کاملا بی‌پروا، خطرناک و غیر مسئولانه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ