با گذشت ۵۰ روز از آغاز به کار درگاه ملی مجوز‌های کشور، آمار درخواست‌های ثبت شده در این درگاه به تدریج قابلیت تحلیل پیدا کرده است. آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از میان ۴۵، ۷۱۷ درخواست مجوز کسب و کار ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌ها طی این مدت، فقط برای ۱۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده که بدیهی است، این نسبت باید به تدریج افزایش یاید و به صد در صد نزدیک شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه باید در مشکلاتی که مردم در اقصی نقاط کشور دارند، پناهگاه همه مردم باشد و مشکلات آن‌ها را مطالعه، مطالبه و پیگیری کند.
قالیباف گفت: اگر به صرفه‌جویی ۳.۵ میلیون بشکه در روز باور داریم، باید مردم در اولویت انتفاع حاصل از آن قرار داشته باشند و اول آن‌ها از این منابع بهره‌مند شوند و در مرحله بعدی درصدی از این منابع در اختیار دولت قرار بگیرد. باید شرایطی ایجاد شود که مردم به دنبال وسایل تکنولوژی و بهینه‌ای که وجود دارد بدوند و قدرت خرید آن‌ها را هم پیدا کنند؛ هر کار دیگری انجام دهیم، آب در هاون کوبیدن است. امروز نیازمند تصمیماتی شجاعانه، عقلانی و خردمندانه هستیم که سخت و در جا‌هایی تلخ هستند؛ ما باید مسئولیت آن‌ها را بپذیریم تا از فرصت با ریسک موجود استفاده کنیم.
مصطفی میرسلیم نماینده مجلس نظر خود در مورد ریاست قالیباف در مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.
رئیس مجلس گفت: نحوه کار، ساختارسازی، نهادسازی و فعالیت‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اصناف متفاوت شده است و نیروهای جوان در این بخش باید تحول ایجاد کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حتماً در بررسی لایحه عفاف و حجاب از نخبگان در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و دلسوزان نظام کمک می‌گیرد.
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده است و این تحدید حقوق ملت است.
در پی اعلام ممنوعیت نطق نماینده تبریز توسط رئیس مجلس از سوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، احمد علیرضا بیگی در واکنش به این موضوع واکنش نشان داد.
قالیباف درمورد حقوق پایین کارکنان فولاد بیان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم میدهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده، اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با پدیده گردوغبار نیازمند اقدامات بین‌المللی در کنار اقدامات داخلی کشورها است و باید در این راستا یک ائتلاف بین‌المللی جهت هماهنگی اقدامات ایجاد شود.
قالیباف با اشاره به دنبال کردن موضوع شفافیت در مجلس، عنوان کرد: یکی از وظایف دیوان در این حوزه ارائه گزارش به مجلس و مردم است. نگاه مردمی سازی که در دیوان به عنوان مردم پایه بودن دنبال می شود به معنای نظارت مردم بر دستگاه های کشور است تا دخل و خرج را به صورت شفاف ببینند و بر آن نظارت کنند.
قالیباف گفت: بی‌تردید اقدام جنایتکارانه‌ی رئیس جمهور وقت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق بارز و قطعی «تروریسم دولتی» است. ترامپ، و کلیه همدستان و معاونانش در این اقدامِ ضدبشری، در قبال این جنایت بزرگ «مسئولیت قطعی بین‌المللی» داشته و باید در مقابل محاکم صالحه‌ی مربوطه و وجدان بشری مسئول و پاسخگو گردند.
محمد باقر قالیباف در یک برنامه تلویزیونی از برخی رویکردها به مردم، بحث حجاب و برخی رفتارها در حوادث اخیر انتقاد کرد. او صراحتا تاکید کرد که پلیس باید پس از درگذشت مهسا امینی عذرخواهی می‌کرد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی است. ما باید بتوانیم در خدمات عمومی با دنیا رقابت کنیم. ترسیم مرزهای دریایی بین رژیم‌صهیونیستی و لبنان، عظمت انقلاب و نظام اسلامی و جبهه مقاومت است. آنقدر باید هزینه های عادی سازی را بالا ببریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد.
امروز(سه‌شنبه، ۲۴ آبان) بیژن نوباوه نماینده تهران در مجلس، ضمن اعلام «شکایت محمدباقر قالیباف از او به اتهام نشر اکاذیب» گفت که امروز احضاریه‌ای به دادگاه با اتهام نشر اکاذیب به من ابلاغ شده که در آن قید شده که اگر تا ۵ روز آتی به دادگاه مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر می‌شود و بازداشت خواهم شد.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا انتقال از یک پلتفرم خارجی به داخلی با کار دستوری امکان‌پذیر نیست بلکه باید انگیزه‌ای را برای انتقال کاربران و به پلتفرم‌های داخلی فراهم کنیم.
بهارستان نشینان در جلسه نظارتی امروز مجلس، پرونده عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم تخصیص منابع اشتغالزایی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند دولت باید گام‌های عملیاتی برای ایجاد اشتغال در جامعه بردارد.
بهارستان نشینان در جلسه نظارتی امروز مجلس پرونده عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم تخصیص منابع اشتغالزایی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند دولت باید گام های عملیاتی برای ایجاد اشتغال در جامعه بردارد.
قالیباف اظهار کرد: با صراحت می‌گویم اگر در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و مشکلاتی داریم و کارنامه قابل قبولی نداریم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس در اداره کشور، مدیریت، تصمیم‌گیری و قانونگذاری در هر بخشی استفاده نمی‌شود و اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قراین و شواهد نشان می‌دهد بعد از حادثه فوت مهسا امینی که اتفاق افتاد، دشمن با یک آمادگی بر بستر این موضوع سوار شد و به میدان آمد و هم علیه تمامیت نظام و امنیت مردم اقدام کرد. کسانی که به قصد براندازی به میدان آمدند غصه هیچکس را نمی‌خورند.
قالیباف گفت: ما تا زمانی در جبهه مقاومت می‌توانیم بر دشمنان به پیروزی برسیم که بتوانیم تولید قدرت کنیم و اگر این تولید قدرت صورت بگیرد، می‌تواند برای ما مثمر باشد چرا که رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زبان قدرت را می‌فهمند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرایندها در این بخش به نحوی اصلاح شود که تلاش ها و زحماتی که در شبکه بانکی کشور انجام می شود در شعب بانک توسط مردم احساس شده و رضایت مردم جلب شود.
قالیباف گفت: همه قبول داریم که معیشت اولویت ماست و حتما باید برای آن تلاش کنیم. در تلاشیم به حوزه معیشت سروسامان دهیم. اولویت امروز معیشت است، اما ضرورت امروز و اولویت فردای ما، «تربیت» است. نباید در یک معامله سراسر باخت قرار بگیریم به نحوی که «تربیت» را بدهیم و «معیشت» را بگیریم.
قالیباف: حضرت آقا در یکی از ملاقات هایشان با مسئولان نظام، مخاطب بایدها را تعیین کردند که اکنون مخاطب این بایدها ما هستیم. ما حق نداریم کار را به جای دیگری ارجاع دهیم. ما هستیم که باید موضوعات را حل کنیم.
اوایل هفته جاری میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با تاخیری سه ماهه اعلام شد، با این تفاوت که با وجود قانونی مشخص درباره نحوه افزايش مستمری، دولت قائم به اختيار مجری‌گری خود تصميم گرفت. این اقدام دولت اعتراض بازنشستگان را در پی داشت؛ اعتراضاتی که از ابتدای سال و به دنبال تاخير چند روزه و سكوت دولت درباره علت واريز نشدن مستمری فروردين ماه، در تمام استان‌ها آغاز شده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ