رئیس جمهور اوکراین در اولین دیدار خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز جنگ روسیه گفت: جنگ خاتمه نیافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور سابق آمریکا جانشین وی در کاخ سفید را بابت آنچه «لو دادن» اسرار نظامی اوکراین و آمریکا خواند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.
منابع عبری‌زبان از سفر «اولنا زلنسکی» همسر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در آینده‌ای نزدیک به اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.
ولودیمیر رلنسکی رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه در مورد اینکه تمام تلاش‌های اوکراین در ارتباط با ضدحمله وعده داده شده کی‌یف شکست خورده است، بدون اشاره به اینکه این ضدحمله در چه مرحله‌ای است، خطاب به ولادیمیر پوتین گفت: آماده آغاز ضدحمله هستیم و نظر تمام فرماندهان ما در مورد این ضدحمله مثبت است.
«ولودیمیر زلنسکی» عراق را کشوری محوری و مهم توصیف کرد و «محمد شیاع السودانی» نیز بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین که باعث فجایع بسیاری شده است، تأکید کرد.
دولت اوکراین تصمیم گرفته است این صومعه را تصرف و آن را از گروه طرفدار روسیه بگیرد و به ۵۰۰ راهب آن مهلت داد تا آن جا را ترک کنند، اما آن‌ها به مصمم به ماندن در صومعه هستند.
فرمانده شبه‌نظامیان وابسته به دولت روسیه می‌گوید شهر راهبردی باخموت در دونباس در محاصره کامل قرار گرفته و خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی اجازه دهد این شهر را ترک کنند.
زلنسکی مدعی کمبود سلاح و مهمات در میان نیروهای ارتش اوکراین است و در این ارتباط گفته است: با کمبود شدید سلاح و تجهیزات نظامی روبرو هستیم.
منابع عمانی به جدیدترین تحول ایجاد شده در روابط میان این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و اوکراین اشاره کردند.
کاخ سفید ورود زلنسکی به آمریکا را تایید کرد. این دومین سفر زلنسکی به آمریکا از زمان قدرت گرفتن به عنوان رئیس جمهور اوکراین و اولین سفر او از زمان آغاز جنگ روسیه است.
رئیس جمهور کرواسی تاکید کرد این کشور اوکراین را هم پیمان خود قلمداد نمی کند.
کیهان نوشت: دشمن به خیال خام خود تصور می‌کرد که با «میدان‌دار کردن دلقک‌ها» می‌تواند به جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران آسیب برساند. اما نکته اینجاست که دشمن نمی‌تواند بفهمد که در این عالم به غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی هستند.
رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر به شهر خرسون، خطاب به نیرو‌هایی که در مقابل ساختمان اداری در میدان اصلی این شهر ایستاده بودند، گفت: ما در حال حرکت به جلو هستیم. ما برای صلح، صلح برای همه کشورمان آماده‌ایم.
رئیس جمهور اوکراین در اقدامی از پیش‌اعلام‌نشده به شهر خرسون سفر کرد.
رئیس جمهور آلمان اعلام کرد جنگ اوکراین موجب بر هم خوردن روابط میان مسکو و برلین شده است.
«تمیم بن حمد آل ثانی» و «ولودیمیر زلنسکی» تلفنی درباره تازه ترین تحولات بحران اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور اوکراین یکشنبه شب در ویدئویی خطاب به مردم غیر روس روسیه و قفقاز گفت: برای ملت‌های خود و علیه امپریالیسم روسیه بجنگند.
رئیس جمهور اوکراین گفت: به حملات روسیه در تمام مناطق اوکراین پاسخ می دهیم و کل اراضی خود را آزاد خواهیم کرد.
منابع خبری عربستان از دیدار و گفتگوی مشاور و فرستاده ویژه «ولودیمیر زلنسکی» با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی خبر دادند.
رئیس جمهور اوکراین از یک تصادف رانندگی در کیف جان سالم به در برد.
رسانه ها از دیدار مدیرکل سازمان انرژی اتمی و رئیس جمهور اوکراین در کی یف خبر می دهند.
در خاطرات «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» آمده که در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در حالی ترامپ در جلسه‌ای برای تدارکات انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی وقت امریکا، وارد اتاق شد و خطاب به ترامپ گفت: «آقای رئیس جمهور، وقتش رسیده است».
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت که زمستان آینده، سخت ترین زمستان در طول تاریخ اوکراین خواهد بود.
رئیس جمهور اوکراین از مقامات این کشورخواست تا با صحبت با رسانه ها، برنامه های کی یف در میدان نبرد را لو ندهند.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی بر ادامه جنگ با روسیه تا آزادسازی کامل شبه جزیره کریمه تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ