ذهن انسان طوری تکامل پیدا کرده است که از جسم ما محافظت کند و ما را زنده نگه دارد و سه سامانه‌ی هشداردهنده برای رویارویی با خطرات جدید دارد. یکی از آن‌ها دستگاه عصبی سمپاتیک است که واکنش جنگ یا گریز را کنترل می‌کند و دیگری دستگاه لیمبیک که در واکنش به تهدید، احساسات را فعال می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آفتاب سوزان و دمای بالا بر پوست، قلب و ماهیچه‌های شما تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای که انرژی‌تان را کاهش می‌دهد.
تورم یک پدیده رایج اقتصادی است که می تواند تاثیر بسزایی بر ثبات اقتصاد و ساختارهای اجتماعی یک کشور داشته باشد. این موضوع قطعا در مورد امپراتوری روم نیز صدق می کرد. آن امپراتوری در قرون منتهی به فروپاشی نهایی دوره ای از تورم افسارگسیخته را تجربه کرد.
متخصصان می‌گویند: خوردن دیروقت غذا از سه نظر یعنی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانیم، سطح گرسنگی ما و همینطور روش ذخیره‌سازی چربی در بدن‌مان بر تنظیم وزن تاثیر می‌گذارد.
امروز مطالبی همچون چرا سرمایه گذاران در سال ۲۰۲۳ طلا را بیشتر دوست دارند؟، کدام شرکت‌های بورسی تحت تاثیر تولید آلومینیوم قرار می‌گیرند؟، خودروی ۷۹۹ میلیونی در بازار تهران، انتقاد وزیر راه و شهرسازی از بانک ها، خبر مهم در مورد جاماندگان سهام عدالت، قیمت دلار و یورو در بازار؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
نتایج یک نظرسنجی درباره تاثیر آب‌وهوا بر اعتماد‌به‌نفس و خلق‌وخوی زنان نشان می‌دهد که بیشتز زنان به‌طور میانگین فقط هفت هفته می‌توانند هوای سرد را تحمل کنند و بعد دوست دارند به یک جای گرم بروند.
بیژن پیروز (عضو هیئت علمی دانشگاه) گفت: زن ها و دخترها بو را بهتر احساس می کنند و بیشتر تحت تاثیر عوامل و محرک های محیطی قرار می گیرند
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این ماه در پارلمان اروپا گفت: تحریم‌ها سمی است که عمل می‌کند کمی شبیه آرسنیک است. آشکار شدن تاثیر آن زمان بر است.
کامبیز مهدی زاده گفت: حسن روحانی با یک دنیا مصیبت و گرفتاری داخلی و خارجی از ترامپ گرفته، زلزله، سیل در تمام نقاط کشور، حمله ملخ ها، تندروهای داخلی، قیمت پایین نفت، کشور را اداره کرد اما این آقایان یک شکل و یک رنگ نمی‌توانند حتی قیمت پیاز را کنترل کنند امروز پرده از روی صحنه کنار رفته و همه یکدست روی صحنه حضور دارند، در جایی هم که توان ندارند به گردن این و آن می اندازند.
چیزی به نام تاثیر آب و هوایی بر زلزله وجود ندارد. از نظر آماری، توزیع تقریباً برابری از زمین لرزه‌ها در هوای سرد، هوای گرم، هوای بارانی و ... وجود دارد.
کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ این‌ها را مدح نمی‌کنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آن‌جا می‌ایستید تماشا میکنید، امام حسین (ع) به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت می‌آیید در میدان
بهبود کیفیت خواب می‌تواند بر بسیاری از بخش‌های زندگی ما تاثیر بگذارد، از جمله ایمنی افرادی که مشاغلی دارند که اشتباهات آن‌ها می‌تواند کشنده باشد، از جمله آتشفشان‌ها، پرستاران و خلبانان.
میرسلیم گفت: بعید است که صلاحیت افراد به دلیل سوابق خانواده احراز نشود چرا که در آن صورت باید به خدا ایراد گرفت و بگوییم خدایا چرا حضرت نوح پیامبر شد.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از جمله علل این موضوع آن است که در دوسال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا، موارد بهداشت فردی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشش ماسک، بهداشت دست‌ها و ... رعایت شده و البته مدارس نیز تا حدی تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده‌اند و به این ترتیب مواجهه کودکان با ویروس‌های تنفسی کمتر بوده و به همین دلیل نیز مستعدتر هستند که بیماری را با شیوع بیشتری بگیرند.
یک کارشناس ارشد مسایل بین‌الملل گفت: لابی اسرائیل و سازمان مجاهدین - که بیش‌ترین تاثیر را بر دولت کانادا دارند - می‌خواهند در خارج از کشور جز صدای «فشار حداکثری»‌ها و ویرانی‌طلب‌ها و در داخل جز صدای تفرقه و افراط بلند نباشد.
محمدمهدی جمشیدیان گفت: کاهش قیمت‌های جهانی از رویدادهای منفی اقتصادی بوده که سودآوری شرکت‌های بورسی را تحت تاثیر قرار داده است. به طور مثال، میانگین قیمت محصولات فولادی شرکت‌های بورسی از بهار امسال افت ۳۰ درصدی داشته و میانگین قیمت محصولات پتروشیمی نیز تقریبا ۱۱ درصد کاهش داشته است.
برخی بر این باورند که صنعت چین در مسیر درستی به سمت اصلاح پیش می‌رود در حالی که برخی دیگر نگران هستند که چین به ساخت نیروگاه‌های زغال‌سنگ بیش تری برای تامین انرژی خود روی آورد و این موضوع تهدیدی برای تعهدات چین به منظور رسیدن به نقطه اوج کربن در سال ۲۰۳۰ میلادی و بی طرفی کربن تا سال ۲۰۶۰ میلادی باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قانون الزام دستگاه‌ها به استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور برای صدور مجوزها، بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مردم را از سردرگمی رها می‌کند. متاسفانه با وجود رونمایی از درگاه ملی مجوزها، به دلیل تبدیل نشدن این درگاه به تنها درگاه صدور مجوزها؛ در عمل اتفاق مهمی در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها نیفتاده و مسئولیت این موضوع مستقیم با وزارت اقتصاد است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قانون الزام دستگاه‌ها به استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور برای صدور مجوزها، بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مردم را از سردرگمی رها می‌کند. متاسفانه با وجود رونمایی از درگاه ملی مجوزها، به دلیل تبدیل نشدن این درگاه به تنها درگاه صدور مجوزها؛ در عمل اتفاق مهمی در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها نیفتاده و مسئولیت این موضوع مستقیم با وزارت اقتصاد است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قانون الزام دستگاه ها به استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور برای صدور مجوزها، بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مردم را از سردرگمی رها می کند. متاسفانه با وجود رونمایی از درگاه ملی مجوزها، به دلیل تبدیل نشدن این درگاه به تنها درگاه صدور مجوزها؛ در عمل اتفاق مهمی در زمینه تسهیل صدور مجوزها نیافتاده است و مسئولیت این موضوع مستقیما با وزارت اقتصاد است.
اغلب مردم و رسانه‌ها نیز انتقاد دارند كه چرا جرایم بازدارنده نیست و دزدها زودتر تر قاضی به خانه می‌روند كه در این مورد قضات بدون تقصیر هستند و باید به مر قانون عمل كنند و قانون كاهش جرایم دست قاضی را بسته است.
قیمت روغن موتور که مرداد سال گذشته ۴۱ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده بود، با مجوز سازمان حمایت دوباره ۲۵ درصد گران شد.
بارش باران و وزش باد شدید تا پایان هفته
درباره حضور شهردار تهران در محل امامزاده داود طبیعی است که شهردار نسبت به تأثیر سیل در منطقه‌ای در مجاورت تهران و احتمال گسترش آن به پایتخت حساس باشد. این را مقایسه کنید با حضور شهردار طیف مدعی تدبیر در کیش.
درگیری میان توتولو و کادر فنی ایرانی والیبال زمانی بالا گرفت که احتمالا این مربی ایتالیایی تصور می‌کرد، تاثیر و نقشی که  فیلیپ بلان در تیم ژاپن دارد، او در ایران خواهد داشت؛ اختیارات تام و جایگاه تشریفاتی عطایی! باجی که کادر ایرانی هیچ گاه نمی‌داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ