نخست وزیر سابق ایتالیا تسلیح اوکراین از سوی غرب را به عنوان عاملی برای ممانعت کی یف از نشستن پشت میر مذاکرات توصیف کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایران با ارائه تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین از روسیه حمایت کرده است. این امر ایالات متحده را نگران کرده است که آن را بخشی از مشارکت رو به رشد دفاعی روسیه و ایران قلمداد می کند. با این وجود، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد مسکو احتمالا به وعده های خود با ایران عمل نخواهد کرد.
رهبر جنبش حماس در خارج با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی خطری اقتصادی و امنیتی برای امت اسلامی و عربی است، فرزندان امت را به حمایت مالی و تسلیحاتی از خیزش و مقاومت ملت فلسطین دعوت کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ افروزانه کاخ سفید از حمایت مجدد تسلیحاتی واشنگتن از کی‌یف ضد مسکو خبر داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا و برخی از کشورهای غربی با تداوم حمایت نظامی و ارسال تسلیحات به اوکراین به دنبال فرسایشی شدن جنگ هستند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا و برخی از کشورهای غربی با تداوم حمایت نظامی و ارسال تسلیحات به اوکراین به دنبال فرسایشی شدن جنگ هستند.
وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر حمایت مالی و تسلیحاتی اوکراین و حفظ تحریم‌ها علیه روسیه تأکید کردند.
وزیر دفاع آلمان نسبت به تضعیف قوای ارتش این کشور به دلیل حمایت تسلیحاتی از اوکراین هشدار داد.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر می‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر کرده است.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به چین به بهانه حمایت تسلیحاتی ادعایی از روسیه هشدار دادند.
نخست وزیر انگلیس از کشورهای غربی می خواهد تا حمایت نظامی خود را از کیف افزایش دهند.
جمعی از فعالان حقوق بشری در اعتراض به حمایت یک شرکت تسلیحاتی اسکاتلندی از رژیم صهیونیستی، بر روی دیوارهای آن شعارهای ضدصهیونیستی نوشتند.
علی‌رغم پروپاگاندای رسانه‌ای دولت‌های اروپایی در حمایت از اغتشاشات ایران، اما روح ماکیاولی در کالبد دولت های غربی موجب شده است حوزه فعالیت‌های تبلیغاتی را از دیپلماسی واقعی منفک سازند.
«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، برخی ادعا‌های تکذیب‌شده در خصوص استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرده و آن را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست. وی که در نشست شورای امنیت صحبت می‌کرد، افزود که روسیه به استفاده از پهپاد‌های ایرانی علیه غیرنظامیان در اوکراین ادامه می‌دهد.
سخنگوی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاها درباره مشارکت ایران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است، مدعی شد که درصورت ادامه حمایت ادعایی تسلیحاتی ایران از روسیه، تحریم‌های بیشتری علیه تهران وضع خواهد شد.
در میانه تلاش پارلمان ایتالیا برای تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳، نخست‌ وزیر این کشور امروز در سخنانی ادعا کرد: حمایت کردن از اوکراین ارزشش را دارد!
وزیر دفاع آمریکا از تداوم حمایت و ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین بویژه سامانه های پدافند هوایی خبر داد.
طرح ادعای ارسال تسلیحات از سوی ایران برای حمایت نظامی از روس‌ها موضوعی است که می‌تواند تبعاتی جدی را بر آینده مناسبات ایران و غرب به همراه داشته باشد. حتی برخی از ناظران سیاسی بر این باور هستند که این موضوع می‌تواند تاثیری عمیق را بر آینده مذاکرات برجام برجای بگذارد. همین امر واکنش‌های را در سطح داخلی نسبت به هر گونه ورود ایران به جنگ اوکراین به همراه داشته است
رهبر حزب جمهوریخواه آمریکا تاکید کرد که اقتصاد آمریکا با رکود مواجه است و این کشور دیگر نمی تواند برای اوکراین چک سفید امضا کند.
سولیوان در عین حال، بر تداوم حمایت تسلیحاتی از اوکراین تاکید کرد و افزود: تهدیدهای گذشته هم مانع از ارائه ۱۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین نشد.
رئیس دومای روسیه با تأکید بر اینکه همه اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین محقق خواهد شد، به آمریکا درباره تداوم حمایت تسلیحاتی از کی یف هشدار داد.
سوریه در واکنش به قرارداد تسلیحاتی جدید میان آمریکا و تایوان، ضمن محکومیت دخالت های آمریکا در امور داخلی چین و اقدامات بی ثبات کننده واشنگتن، بر پایبندی دمشق به اصل «چین واحد» تأکید کرد.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت که کی یف تسلیحات و حمایت کافی را برای کسب پیروزی راهبردی مقابل روسیه در اختیار ندارد.
دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ