وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا و برخی از کشورهای غربی با تداوم حمایت نظامی و ارسال تسلیحات به اوکراین به دنبال فرسایشی شدن جنگ هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: غرب مانع انتقال کودهای معدنی رایگان این کشور به کشورهای فقیر می‌شود.
یک مقام سابق ناتو اعلام کرد که ناتو از ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین پشیمان خواهد شد.
سخنگوی کرملین می‌گوید که سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین هر روز پیشرفته‌تر شده و این موضوع تنش را وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه از نابودی شمار دیگری از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین خبر داد.
وزیر خارجه روسیه به کشورهای غربی هشدار داد که موافقت‌شان با ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، به مثابه «بازی با آتش» است.
مشاور رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید این کشور به زودی جنگنده‌های اف-۱۶ را از متحدان غربی خود دریافت می‌کند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکا و برخی از کشورهای غربی با تداوم حمایت نظامی و ارسال تسلیحات به اوکراین به دنبال فرسایشی شدن جنگ هستند.
«واسیلی نبنزیا» تأکید کرد که تسلیحاتی که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار داده اند، اکنون در دست گروه‌های جنایتکار در اروپا و آفریقا قرار دارد.
دیپلمات ارشد روسی می گوید که تجهیزات نظامی غرب که به اوکراین فرستاده شده است؛ همگی زمین گیر خواهند شد.
صدراعظم آلمان از توافق با رئیس جمهور اوکراین برای عدم بکارگیری تسلیحات ارسالی غرب جهت حمله به خاک روسیه خبر داد.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد کشورهای غربی با ارسال مداوم سلاح به اوکراین، تنها برای یک جنگ جهانی زمینه چینی می کنند.
علی‌رغم اقدام آمریکا و غرب به ارسال تجهیزات سنگین به اوکراین، رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد که غرب باید از افزایش تنش‌ها با روسیه خودداری کند.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز تصریح کرد که وعده غربی‌ها برای ارسال تانک به اوکراین به معنای دخالت مستقیم و فزاینده آن ها در جنگ است.
رئیس جمهور اوکراین می گوید بیرون راندن ارتش روسیه از این کشور نیازمند ارسال کمک های تسلیحاتی بیشتر از سوی غرب است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی با ارسال پیوسته سلاح به اوکراین، خود با کاهش ذخایر نظامی روبرو هستند.
سفیر اوکراین در لندن گفت که برخی تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به این کشور قدیمی و تاریخ گذشته هستند.
وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد: برجام جایگزینی ندارد؛ غرب هم برای ادعاهای ضدایرانی خود پیرامون ارسال تسلیحات برای مسکو از سوی تهران، مدرکی ارائه نکرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تمام تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین از جمله سامانه پاتریوت آمریکا، اهداف مشروع نظامی تلقی می شود.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تمام تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین از جمله سامانه پاتریوت آمریکا، اهداف مشروع نظامی تلقی می شود.
نیوریورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به تعدد تسلیحات ارسالی به اوکراین از سوی غرب، نوشت که ارتش اکثر کشورهای عضو ناتو دیگر قادر به تامین سلاح برای کی‌یف نیستند.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین دائما از کار افتاده یا در جنگ آسیب می‌بینند و این موضوع به مشکلی بزرگ برای پنتاگون بدل شده است!
یک سیاستمدار فرانسوی، ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین از سوی غرب را عامل اصلی ادامه تنش ها در این کشور دانست.
طرح ادعای ارسال تسلیحات از سوی ایران برای حمایت نظامی از روس‌ها موضوعی است که می‌تواند تبعاتی جدی را بر آینده مناسبات ایران و غرب به همراه داشته باشد. حتی برخی از ناظران سیاسی بر این باور هستند که این موضوع می‌تواند تاثیری عمیق را بر آینده مذاکرات برجام برجای بگذارد. همین امر واکنش‌های را در سطح داخلی نسبت به هر گونه ورود ایران به جنگ اوکراین به همراه داشته است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید ادعای آمریکا مبنی بر اینکه خواهان تعامل دیپلماتیک با روسیه در مورد اوکراین است، با ارسال تسلیحات و مزدور از غرب به کی‌یف متضاد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ