برخی از کودکان واقعا در اوکراین یتیم یا رها شده بودند و زندگی در روسیه را ترجیح می‌دهند. نوجوانی از ماریوپل می‌گوید که هیچ خانواده‌ای در اوکراین ندارد. خانواده روسی که از او نگهداری می‌کنند، دوستش دارند و او نیز آنان را دوست دارند. اما بعضی مانند آنیا آرزوی بازگشت به اوکراین را دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در بحبوحه جنگ های گروه های مختلف در هائیتی و کمبود غذا، بیمارستان هائیتی برای درمان کودکان دچار سوءتغذیه تلاش می کند.
وزیر دادگستری گفت: یکی از برنامه‌های دولت این است که کودکان کار زیر ۱۸ سال را در قالب فرزندخواندگی به دامن خانواده‌ها سوق دهد.
رئیس انجمن مددکاری ایران به بیان توضیحاتی درباره وضعیت کودکان کار در کشور و درآمد بالای آنها پرداخت و گفت: در حال حاضر ۲۷ سازمان و ارگان متولی ساماندهی کودکان کار هستند.
گزارش یونیسف می‌گوید که تقریباً ۶۰ درصد (۲۵.۸ میلیون) از ۴۳.۳ میلیون کودک آواره تا سال ۲۰۲۲ به دلیل جنگ و خشونت آواره شده‌اند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه عابر پیاده باید در پیاده راه احساس امنیت کنند، گفت:کودکان را روی صندلی جلوی خودرو ننشانید.
یک زن اوکراینی در مسکو به دلیل برنامه‌ریزی برای خارج کردن کودکان یتیم از مناطق جدید روسیه به آلمان بازداشت شد.
رژیم صهیونیستی در تجاوز خود به غزه تاکنون شماری از کودکان و زنان را به شهادت رسانده است.
رژیم صهیونیستی در تجاوز خود به غزه تاکنون شماری از کودکان و زنان را به شهادت رسانده است.
روتاویروس، ویروسی بسیار مسری همراه با اسهال است و اغلب کودکان زیر ۵ سال را درگیر می‌کند. با همه اینها، اما در بیمارستان‌های کودکان، هنوز این ویروس را به‌رسمیت نمی‌شناسند؛ چراکه تشخیص آن نیاز به آزمایش‌های ویژه دارد و اغلب این آزمایش‌ها انجام نمی‌شود.
کاترین راسل در توییتر خود نوشت: یک نقطه عطف غم انگیز دیگر برای کودکان و خانواده‌های اوکراین. از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، حداقل ۵۰۱ کودک کشته شده‌اند.
توصیه می‌شود کودکان و نوجوانانی که خطرات مرتبط با سلامتی دارند و همچنین بزرگسالان سالم زیر ۶۰ سال قرار دارند؛ واکسن‌های اولیه و تقویت کننده‌های اولیه را دریافت کنند و تزریق دز‌های تقویت کننده‌های اضافی برای این افراد توصیه نمی‌شود.
براساس گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده، چندین هزار کودک اوکراینی که خانواده‌های خود را در نتیجه جنگ از دست داده‌اند توسط نیرو‌های روسی به آن کشور منتقل شده تا خانواده‌های روسی بتوانند آنان را به فرزندی بپذیرند. برای این کودکان اوکراینی تابعیت روسی صادر شده است. دولت اوکراین شمار کودکانی را که به اجبار به روسیه برده شده‌اند بیش از شانزده‌هزار نفر تخمین زده است. انتقال جبری کودکان نه تنها مغایر قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، بلکه به نظر دادگاه کیفری بین‌المللی، قوانین جنگ را هم نقض می‌کند.
دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه پوتین و «ماریا لووفا بلوفا» کمیسیونر حقوق کودکان روسیه را به جنایت جنگیِ اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم و حکم جلب آن‌ها را صادر کرد.
دیوان بین‌المللی دادگستری مدعی شده پوتین «طبق ادعا‌ها مسئول ارتکاب جرائم جنگی» از جمله «دیپورت غیرقانونی کودکان از مناطق اشغالی اوکراین و انتقال آن‌ها به روسیه» است.
فرشته کریمی خانم گل فوتسال آسیا در اقدامی قابل توجه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را به محل تمرین پیکان برد و جشن تولد 34 سالگی خود را با آنها گرفت. رشید مظاهری هم میهمان ویژه اسن مهمانی بود.
همسر رجب طیب اردوغان در مورد کودکان بی سرپرستی که از اوکراین به ترکیه آورده شده اند، گفت: آن‌ها در دستان امن و خوشحال هستند.
کودکان سرباز در مراسمی برای دریافت سردوشی خود در کی‌یف پایتخت اوکراین شرکت می‌کنند.
یک پایگاه نظامی در آمریکا در جریان جشن هالووین برای کودکان، به وسیله همان سامانه‌ای که با هدف تداوم جنگ به اوکراین ارسال شده است، به سمت کودکان آمریکایی «شکلات» شلیک کرد! ‌
با توجه به آمار رسمی که بیش از هزار کودک در اوکراین قربانی تهاجم روسیه شده‌اند، یک سازمان غیردولتی اقدام در حال تولید جلیقه‌های ضد گلوله و کلاه‌های محافظ است تا دیگر جان کودکان از دست نرود.
رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن گفت: آنچه اوکراینی ها تا کنون مشاهده کرده اند، فقط یک شوخی کودکانه بوده است و آنها باید منتظر عواقب وخیم تاکتیک های جدید ما باشند.
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که ممکن است شرط مذاکره مسکو با اوکراین، به «تسلیم شدن کامل رژیم کی‌یف» تغییر کند.
بچه‌ها ابراز تمایل کردند که روزی یک جنگنده نظامی شوند تا در آینده از اوکراین دفاع کنند. این بازی فقط به سرگرمی محدود نمی‌شود، بلکه برخی از کودکان کمک‌های مالی را از افراد سوار ماشین جمع آوری کرده و به ارتش اوکراین می‌دهند.
یک کودک اوکراینی که با دوستش در حالی که یک راکت انداز را روی دوش خود حمل می‌کرد در حال حرکت در خیابانی در شهر جنگ زده خرسون بود که لحظاتی بعد راکت انداز را روی پایش قرار داد و شلیک کرد. کودکان وحشت زده با زمین انداختن این وسیله جنگی پا به فرار گذاشتند. به نظر می‌رسد که آن‌ها آسیب ندیدند.
ولودیمیر زلنسکی از خانواده‌های کودکانی که آن‌ها را به عنوان شهروندانی شجاع و مسئولیت پذیر تربیت کردند تشکر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ