روتاویروس، ویروسی بسیار مسری همراه با اسهال است و اغلب کودکان زیر ۵ سال را درگیر می‌کند. با همه اینها، اما در بیمارستان‌های کودکان، هنوز این ویروس را به‌رسمیت نمی‌شناسند؛ چراکه تشخیص آن نیاز به آزمایش‌های ویژه دارد و اغلب این آزمایش‌ها انجام نمی‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بلانکو گفت: «خرید کفش در یک فروشگاه تخصصی می تواند مفید باشد زیرا کارکنان آنجا می توانند پا را اندازه گیری کنند و به انتخاب بهترین نوع کفش برای پای کودک کمک کنند.البته این بدان معنا نیست که کفش ها باید قیمت بالایی داشته باشند.»
زمان و نحوه پیش فروش بلیت بازی تراکتور و پرسپولیس اعلام شد.
وزیر دادگستری گفت: یکی از برنامه‌های دولت این است که کودکان کار زیر ۱۸ سال را در قالب فرزندخواندگی به دامن خانواده‌ها سوق دهد.
متخصصان پیشنهاد می‌کنند که کودکان بین ۱ تا ۳ سال می‌توانند هر هفته یک الی ۲ وعده از بهترین انواع ماهی استفاده کنند. ماهی خوب و معمولی هم فقط باید یک بار در هفته استفاده شود؛ به طور مثال ماهی سالمون بهترین نوع ماهی است و می‌توانید دو بار در هفته از آن به کودک خود بدهید، زیرا سطح جیوه آن بسیار کم است؛ اما ماهیِ تن یک نوع ماهی خوب و معمولی محسوب می‌شود و به اندازه یک بار در هفته باید آن را محدود کنید. از طرفی نباید از ماهی‌های بزرگ به کودک خود بدهید، زیرا جیوه بالایی دارد.
چرا برآورده نکردن سریع نیاز‌های نوزادان، اصرار برای اشتراک‌گذاری اسباب‌بازی‌های‌شان با کودکان دیگر و... اشتباه است؟
یک جست‌وجوی ساده گوگل به سادگی شما را به ده‌ها شماره تماس مرتبط با اپیلاسیون می‌رساند و تماس تصادفی با هرکدام از این شماره‌ها از شدت‌گرفتن مراجعه کودکان برای اپیلاسیون حکایت دارد؛ معمولا هم دخترانی زیر ۱۸ سال که همراه با نزدیکان خود به چنین مراکزی مراجعه می‌کنند و اگر پزشک مجوز را صادر کند و کودک توان تحمل درد این کار را داشته باشد، پا به الگوی تعریف‌ شده از زیبایی و مدروز می‌گذارد.
عضو شورای شهر تهران گفت: پیمانکاران از افراد زیر ۱۵ سال به عنوان کارگر استفاده می‌کنند و در محله درکه نیز دیدیم که پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند.
فیس بوک به سواستفاده از داده های افراد زیر سن قانونی متهم شده و اکنون کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پیشنهاد کرده درآمدزایی شرکت از داده های این دسته از کاربران ممنوع شود.
توصیه می‌شود کودکان و نوجوانانی که خطرات مرتبط با سلامتی دارند و همچنین بزرگسالان سالم زیر ۶۰ سال قرار دارند؛ واکسن‌های اولیه و تقویت کننده‌های اولیه را دریافت کنند و تزریق دز‌های تقویت کننده‌های اضافی برای این افراد توصیه نمی‌شود.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان خردسال مبتلا به دیابت نوع ۱، مانند بزرگسالان، می‌توانند با استفاده از «لوزالمعده مصنوعی» قند خون خود را کنترل کنند. این امر در تنظیم قند خون کودکان کم سن و سالی که به دیابت مبتلا هستند، نقش بسزایی دارد.
زنگ خطر افزایش چاقی و اضافه‌وزن در کشور به صدا درآمده و حتی به کودکان زیر دو سال نیز رسیده است و حدود ۱۴درصد کودکان ۱۵تا ۲۳ماهه در ایران اضافه‌وزن دارند. این میزان در استان‌های شمالی مانند گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی به ۲۰درصد می‌رسد.
طی دو سال گذشته و در میان گزارش‌های متعدد مبنی بر سوء استفاده از کودکان زیر سن قانونی در کلیسای لهستان، واتیکان چندین مقام عالی رتبه کلیسا را به دلیل پنهان‌کاری درباره این موضوع خلع لباس یا تحریم کرده است.
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس می‌گویند: بیماری "کاوازاکی" یکی از علل اصلی نارسایی قلبی در کودکان زیر پنج سال است و موارد ابتلا به این بیماری طی پنج سال گذشته در این کشور افزایش یافته است.
متخصص بیماری‌های کودکان ضمن تشریح ممنوعیت‌های غذایی در کودکان زیر یک‌سال گفت: بهره هوشی در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند ۷.۵ امتیاز بالاتر از کودکانی است که شیرخشک مصرف می‌کنند.
علی عبدالعالی، کارشناس کنکور و استاد دانشگاه با بیان این که مافیای کنکور به دانش‌آموزان کلاس پنجمی و کلاس ششمی هم رحم نمی‌کند، می‌گوید: گردش مالی مافیای کنکور، رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است!
یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا شکایتی را احیا کرد که طبق آن گوگل و چند شرکت زیر مجموعه دیگر با ردیابی فعالیت کودکان زیر ۱۳ سال در یوتیوب بدون رضایت والدین، حقوق آنها را نقض کرده اند.
مقامات بهداشتی انگلستان گزارش می‌دهند که شیوع مخملک در این کشور به حد نگران کننده‌ای رسیده و متاسفانه شش کودک طی روز‌های گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. گفتنی است اکثر این کودکان زیر ده سال سن دارند.
سرب یک فلز طبیعی است که در صورت تجمع در خون می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. کودکان کمتر از ۶ سال در این مورد آسیب پذیرتر هستند، زیرا سرب می‌تواند به مغز در حال رشد آن‌ها آسیب برساند و باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری شود.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در کشور، اتباع خارجی هستند، می‌گوید: در شهر تهران از مجموع کودکان کار و کودکان خیابانی شناسایی و جذب شده ۶۳ درصد اتباع خارجی هستند.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در کشور، اتباع خارجی هستند، می‌گوید: در شهر تهران از مجموع کودکان کار و کودکان خیابانی شناسایی و جذب شده ۶۳ درصد اتباع خارجی هستند.
آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که به چه حقی کودکانگی فرزندان این ملت را نقض می‌کنیم؟ و چرا اصلا به خود اجازه می‌دهیم وارد حریم رویا‌های کودکانه فرزندان این مرز و بوم شویم؟ واقعا با کدام اصل اخلاقی می‌خواهیم به آیندگان بگوییم که این جامعه سیاست‌زده، تشنه تراشیدن پیچیده‌ترین موضع‌گیری‌ها سیاسی به کودکان زیر ۱۰ سال بوده است؟ چگونه به تاریخ پاسخ دهیم که برخی‌ها تلاش کرده‌اند، اعتراض را به مدارس ابتدایی یعنی به میان کودکان زیر ۱۱ سال بکشانند و ما نیز به پای دیدن فیلم‌هایی از کنش سیاسی این کودکان نشسته‌ایم؟ چه کسی و کدام اصل اخلاقی به ما اجازه می‌دهد که کودکان را با آموزش‌های از قبل خود، به پای دوربین‌ها بکشانیم؟
برخلاف هیولاهای خیالی که تصور می‌کردیم در کمد یا زیر تخت قایم شدند، سربازان اسرائیلی واقعی بودند و می‌توانستند هر لحظه درون خانه، روی پشت بام یا حتی، درست وسط خانه ظاهر شوند.
یک کارشناس ترافیک در پلیس راهور در یادداشتی به مناسبت هفته کودک به نقش کودکان در حوزه عبور و مرور پرداخت.
سندروم صفحات الکترونیک اختلالی است که عمدتا در میان کودکان کم‌سن‌وسال رخ می‌دهد؛ کودکان زیر ۱۰یا ۱۱ سال. کودکانی که در سال‌های آغازین و بسیار مهم رشد ذهنی و مغزی‌شان، زمان زیادی از وقت خود را پای صفحات الکترونیک می‌گذرانند و حضور در این فضا، اختلالات رشدی برایشان ایجاد می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ