در بحبوحه جنگ های گروه های مختلف در هائیتی و کمبود غذا، بیمارستان هائیتی برای درمان کودکان دچار سوءتغذیه تلاش می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس گروه توانبخشی اجتماعی و خدمات رفاهی سازمان بهزیستی درباره مشکلات این بیماران گفت: اگر غذای بیماران مبتلا به pku در زمان خودش به آن‌ها نرسد این کودکان دچار معلولیت ذهنی می‌شوند و عدم تأمین مجدد غذا منجر به تشدید معلولیت این بیماران می‌شود.
مایکروسافت  ۲۰ میلیون دلار غرامت برای تسویه اتهامات کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مبنی بر نقض «قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان»(COPPA) می پردازد.
آمازون برای تسویه۲ پرونده شکایت باید در کل ۳۰.۸میلیون غرامت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا بپردازد. یکی از پرونده ها مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران کودک در دستیار هوشمند الکسا است.
یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی کودکان ترس و وحشت زیاد از مرگ یا بیماری خود یا عزیزان است. مثلا کودک از اینکه والدین خود را از دست بدهد، می‌ترسد و یا از اینکه به هر دلیلی دچار آسیب‌های جسمی شده و بمی‌رد، می‌ترسد.
پیراهن مهدی مهدوی‌کیا با هدف کمک به کودکان زلزله زده خوی در آلمان فروش رفت.
دلایل زیادی وجود دارد که کودکان دچار سرفه می‌شوند و تشخیص اینکه چه چیزی باعث سرفه می‌شود و چه زمانی باید به پزشک اطفال مراجعه کنند برای والدین دشوار است.
اغلب توصیه می‌شود که بزرگسالان سالم، بین هفت تا ۹ ساعت در روز بخوابند. میزان توصیه شده خواب برای کودکان، بین ۹ تا ۱۲ ساعت است. اگر شخصی کمتر از میزان مورد نیاز برای سلامتی بخوابد یا خوابش به اندازه‌ای دچار اختلال شود که خواب کامل شب را نداشته باشد، با کم‌خوابی روبرو می‌شود.
هر فردی ممکن است دچار بیماری حرکت یا حالت تهوع در سفر شود؛ اما این مسئله در کودکان و زنان باردار در مقایسه با سایر افراد بسیار شایع‌تر است. این مشکل مسری نیست.
با سرد شدن هوا سرماخوردگی نیز بین کودکان و بزرگسالان شیوع پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می‌شوند بنابراین قبل از آمدن فصل سرما و ابتلا به سرما خوردگی برنامه غذایی سالمی را رعایت کنید و خود را ایمن گردانید. اما اگر دچار سرماخوردگی شدید با راهکار‌هایی که در ادامه مطلب آورده ایم می‌توانید سرما خوردگی خود را ۲۴ ساعته پایان بخشید.
یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که نشستن کودکان نوپا در تمام طول روز جلوی نمایشگر‌ها می‌تواند به مغز آن‌ها آسیب جدی وارد کند.
چندی پیش یک دختربچه ۵ ساله که به دلیل مصرف اشتباه شربت متادون دچار مسمویت دارویی شده بود، بعد از این که دو بار در آمبولانس احیا شد، توانست از مرگ حتمی نجات پیدا کند. این در حالی است که مسمومیت کودکان بر اثر مصرف اشتباه شربت متادون در تهران نسبتا شایع است و به گفته فریبا فرنقی، پزشک بخش مسمومیت اطفال بیمارستان لقمان حکیم، به طور متوسط هر شب یک یا دو کودک با چنین مشکلی در این بیمارستان بستری می‌شوند.
کودکان کار و خیابان از جنبه‌های مختلفی ممکن است دچار ضعف باشند، ما باید به آن‌ها کمک کنیم و تا حد ممکن این ضعف‌ها را برطرف کنیم.
با سرد شدن هوا سرماخوردگی نیز بین کودکان و بزرگسالان شیوع پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می‌شوند بنابراین قبل از آمدن فصل سرما و ابتلا به سرما خوردگی برنامه غذایی سالمی را رعایت کنید و خود را ایمن گردانید. اما اگر دچار سرماخوردگی شدید با راهکار‌هایی که در ادامه مطلب آورده ایم می‌توانید سرما خوردگی خود را ۲۴ ساعته پایان بخشید.
خشکی بینی، شایع‌ترین علت خونریزی بینی است، اگر ترشحات لیز کننده مخاط بینی، خشک شوند، مخاط ترک بر می‌دارد و دسترسی به شبکه خونی بینی، راحت‌تر می‌شود و خونریزی اتفاق می‌افتد. خشکی هوا به خصوص در فصول سرد سال، شیوع بیشتری دارد.
آهن انتقال اکسیژن از ریه‌ها به نقاط مختلف بدن را تسهیل کرده و به عضلات کمک می‌کند که اکسیژن را ذخیره و مصرف کنند. اگر میزان کافی آهن در رژیم غذایی فرزند ما وجود نداشته باشد، کودک دچار فقر آهن خواهد شد. اما خوب است بدانیم که فقر آهن در کودکان شایع است.
مالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه ادامه داد: آن‌هایی که از حقوق زنان در ایران صحبت می‌کنند چرا در ارتباط با تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا و همراهی اطاعت پذیر اروپا از این تحریم‌ها صحبت نکردند و به این موضوع توجه نداشتند که زنان و کودکان ایرانی نیز در معرض همین تحریم‌ها و اثرات آن هستند.
دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین‌المللی اورژانس‌ها با اشاره به شیوع گسترده آنفلوآنزا در میان اقشار جامعه به‌ویژه کودکان و منع استفاده آسپرین برای تب ناشی از آنفلوآنزا در کودکان افزود: بهتر است مصرف آسپرین در کودکانی که دچار بیماری تنفسی هستند، استفاده نشود.
کودکان مهاجر افغان در ابعاد مختلف برای دستیابی به حقوق ابتدایی خود در ایران دچار مشکل هستند؛ برای تحصیل با موانع و مشکلات فراوانی دست‌به‌گریبان‌اند و بعضا شاهدیم بسیاری از سال‌ها مانند امسال، تعداد زیادی از کودکان افغانستانی موفق به ثبت‌نام در مدارس نمی‌شوند؛ اکثریت آنان به دلیل فقر خانواده، در دسترسی به نیاز‌های اولیه خود دچار کمبود‌هایی هستند و به دلیل همین مسئله، ناگزیر می‌شوند از سنین کودکی به کارکردن روی بیاورند؛ بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم برخورداری از بیمه‌های درمانی و هزینه بالای خدمات پزشکی، با محرومیت‌هایی در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی مواجه‌اند.
نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: باید توجه کرد که علی‌رغم اجرای طرح دارویاری هنوز قیمت برخی دارو‌ها و مشخصا آنتی‌بیوتیک‌ها واقعی نشده است؛ بویژه آنتی‌بیوتیک‌هایی که سوسپانسیون هستند و به صورت شربت عرضه می‌شوند. آنتی‌بیوتکی‌هایی که به صورت قرص و کپسول عرضه می‌شوند نسبتا وضعیت‌شان بهتر است، اما آنتی‌بیوتیک‌هایی که به صورت شربت هستند و برای کودکان هم مصرف دارند، بیشتر دچار کمبود شده‌اند.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: در حال حاضر عمده‌ترین مشکلات ما مربوط به دارو‌های آنتی‌بیوتیک به ویژه شربت‌های آنتی‌بیوتیک است که برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکنون این شربت‌ها دچار کمبود است. در حوزه دارو‌های آنتی‌هیستامین در حال حاضر کمبودی نداریم.
بسیاری از والدین با این طرز فکر که فرزندشان کوچک است و متوجه چیزی نمی‌شود، او را همراه خود به مراسم خاک‌سپاری می‌برند؛ درحالی‌که کودکان ازجمله گروه‌های آسیب‌پذیری هستند که حتی با شنیدن خبر مرگ نزدیکان نیز ممکن است دچار استرس و اضطراب شوند؛ بنابراین توجه به برخی عوامل از جمله سن کودک از مسائل مهمی است که والدین قبل از حضور کودک در مراسم خاکسپاری باید به آن توجه کنند.
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: روال صحیح از پوشک گرفتن کودک، عامل مهمی در کاهش شب ادراری کودکان محسوب می‌شود. حساسیت‌های زیاد والدین در برخورد با کودکی که دچار شب ادراری شده نه تنها باعث شیوع بیشتر شب ادراری در کودک می‌گردد بلکه باعث ایجاد مشکلات روحی در آینده او نیز خواهد بود.
امروز، ۱۷ آگوست، سالروز اولین مرگ حاصل از تصادف جاده‌ای در تاریخ است. سالانه حدود ۱.۳ میلیون نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر دیگر از صدمات غیر کُشنده رنج می‌برند که بسیاری از آنها در نتیجه آسیب دیدگی خود دچار معلولیت می‌شوند. صدمات ناشی از تصادفات جاده ای علت اصلی مرگ و میر کودکان و جوانان ۵ تا ۲۹ ساله است. هر ۱ درصد افزایش در سرعت متوسط، ۴ درصد افزایش در خطر تصادف مرگبار و ۳ درصد افزایش در خطر تصادف جدی ایجاد می‌کند.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد از رایگان شدن عینک برای کودکان دچار تنبلی چشم در مناطق محروم خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ