براساس گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده، چندین هزار کودک اوکراینی که خانواده‌های خود را در نتیجه جنگ از دست داده‌اند توسط نیرو‌های روسی به آن کشور منتقل شده تا خانواده‌های روسی بتوانند آنان را به فرزندی بپذیرند. برای این کودکان اوکراینی تابعیت روسی صادر شده است. دولت اوکراین شمار کودکانی را که به اجبار به روسیه برده شده‌اند بیش از شانزده‌هزار نفر تخمین زده است. انتقال جبری کودکان نه تنها مغایر قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، بلکه به نظر دادگاه کیفری بین‌المللی، قوانین جنگ را هم نقض می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
رئیس جمهور روسیه از مقامات دولتی و شهری این کشور خواست تا برای تردد از خودروهای ساخت مسکو استفاده کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر این باور است که در تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر صدور حکم بازداشت برای رئیس جمهور این کشور، رد پای مقامات انگلیسی دیده می‌شود.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: سیاست‌های اوکراین آینده‌ای ندارد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تقویت توان نیروی دریایی این کشور از اهداف کلان نیروهای نظامی روسیه است.
رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی امروز هشدار داد: بازداشت «پوتین» به‌منزله اعلان جنگ علیه روسیه است.
«پوتین» قانونی را امضا کرد که براساس آن هر فردی که قانون حکومت نظامی را نقض کند به مدت ۳۰ روز بازداشت می‌شود.
رئیس‌جمهور مولداوی مدعی شد که به لطف اوکراین، این کشور از تهاجم نظامی روسیه در امان مانده است.
گزارش تحقیقی اینترسپت درباره دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی که حکم بازداشت ولادیمیر پوتین را صادرکرد
وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی برای دادگاه لاهه به‌شمار می‌آید.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد: آفریقای جنوبی به دلیل صدور حکم بازداشت «پوتین»، از دادگاه کیفری بین‌المللی خارج می‌شود.
یک مقام پارلمانی آفریقای جنوبی اعلام کرد که این کشور اهمیتی به حکم بازداشت علیه رئیس جمهور روسیه نمی‌دهد.
مقام ارشد روس به شدت به آلمانها درباره هرگونه ماجراجویی علیه پوتین هشدار داد و از آن به منزله اعلان جنگ علیه روسیه نام برد.
مقام ارشد روس به شدت به آلمانها درباره هرگونه ماجراجویی علیه پوتین هشدار داد و از آن به منزله اعلان جنگ علیه روسیه نام برد.
وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست استماع کمیته تخصیص مجلس سنای این کشور گفت که در صورت سفر «پوتین» به یک کشور عضو دادگاه کیفری بین‌ المللی، وی باید بازداشت شود!
دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه پوتین و «ماریا لووفا بلوفا» کمیسیونر حقوق کودکان روسیه را به جنایت جنگیِ اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم و حکم جلب آن‌ها را صادر کرد.
اتحادیه اروپا حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را امر مهمی در مسیر اجرای عدالت دانست!
دیوان کیفری بین‌المللی امروز(جمعه) با وارد کردن اتهام جنایت جنگی در اوکراین، برای رئیس جمهور روسیه قرار بازداشت صادر کرد.
"کسنیا سوبچاک" ملقب به "دختر خوانده پوتین" که در ماه‌های اخیر با انتشار ویدئو‌هایی در یوتیوب از جنگ روسیه علیه اوکراین انتقاد کرده پیش از یورش ماموران امنیتی به عمارت مجلل اش برای بازداشت او از روسیه فرار کرد.
از زمان اعلام بسیح عمومی توسط پوتین دست کم ۱۳۰۰ معترض به جنگ اوکراین بازداشت شده‌اند. با این وجود، بدتر از آن ملی گرایان راستگرا آشکارا از دولت روسیه انتقاد می‌کنند که این جنگ را با غیرت، نیروی انسانی و قدرت آتش بیش‌تر پیگیری نمی‌کند.
خبرنگاران آسوشیتدپرس در مسکو شاهد دستگیری ده‌ها نفر در ۱۵ دقیقه اولیه اعتراضات شبانه بودند. نیرو‌های پلیس با ادوات سنگین نظامی در خیابان‌ها حصور داشتند و با معترضانی که فریاد می‌زدند «نه به جنگ» برخورد می‌کردند.
رویزمن یکی از معدود منتقدان کرملین است که پس از یک سری تظاهرات بزرگ مخالفان و در شرایطی که ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۲ برای تصدی پست ریاست جمهوری مبارزه می‌کرد، به ریاست شهرداری رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ