«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار «علی رضا گونای» سفیر ترکیه در بغداد، روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک را بررسی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به امارات تاکید کرد: امنیت و ثبات پایدار منطقه‌ای در گرو همکاری همه کشورهای منطقه برای توسعه و پیشرفت است.
تعدیل شدن دیدگاه‌های ایران‌اینترنشنال حاکی از آن است که عربستان‌سعودی پیش از انعقاد قرارداد با ایران، با اجرای پروژه رسانه‌ای، از این شبکه خواسته تا در جهت تضعیف جمهوری اسلامی و برهم زدن امنیتش در منطقه و در عرصه بین‌المللی تلاش کند. پس از امضای قرارداد، عربستان برای رفع تهدید منافع خود، نیازمند این امنیت منطقه‌ای و ثبات سیاسی بود؛ به همین دلیل سیاست جدید، پایان پروژه رسانه‌ای شبکه وابسته‌اش در جهت سرنگونی نظام سیاسی ایران است.
وزرای خارجه ایران و عراق در گفتگوی تلفنی در مورد موضوعاتی از قبیل مناسبات دوجانبه، اتحادیه اروپا، تحولات منطقه و اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم رایزنی و تبادل نظر کردند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش که در کانال اجتماعی خود در پیام‌رسان‌های بومی منتشر کرده از ارتش انقلابی ایران به عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه یاد کرده است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست‌ها و اقدامات بحران‌زای آمریکا می‌داند، گفت: شیطنت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نیست.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به احیای روابط ایران و عربستان، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ ثبات و امنیت در منطقه و خلیج فارس بدون دخالت خارجی بوده و خواهد بود.
در بیانیه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا تلاش‌های دیپلماتیک منجر به این گام مهم را تقدیر می‌کند» آمده است: از آنجایی که هم عربستان سعودی و هم ایران برای امنیت منطقه محوری هستند، از سرگیری روابط دوجانبه آن‌ها می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای از توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد و آن را گامی در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه دانست.
وزیر دفاع ترکیه با اشاره به امضای توافقنامه نظامی با اندونزی گفت: من یقین دارم برنامه اجرای همکاری نظامی که آن را امضا کردیم، نقش پررنگی در صلح و امنیت و ثبات در منطقه و جهان خواهد داشت.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با سفیر ایتالیا در بغداد تاکید کرد که ثبات عراق، برای ثبات و امنیت منطقه مهم است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: آمریکا می‌داند ایران به عنوان مقتدرترین قدرت منطقه لنگر ثبات جنوب غرب آسیا را حفظ کرده و بدون جمهوری اسلامی هیچ ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.
وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ترکیه‌ای قوی و با ثبات حمایت می‌کند و معتقدیم اقتدار و امنیت دو کشور به نفع دو طرف و منطقه خواهد بود.
وزیر امور خارجه اردن گفت که حل و فصل مسئله فلسطین ضامن تحقق امنیت و ثبات در منطقه است.
پادشاه عربستان تاکید کرد که امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه مستلزم تسریع در ایجاد راه‌حلی عادلانه برای مساله فلسطین است.
رئیس جمهور گفت: همکاری‌ متقابل میان ایران و کشورهای آسیایی همکاری مغتنمی است که نتیجه آن می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش در منطقه را به دنبال داشته باشد.
رئیس جمهور گفت: همکاری‌های متقابل میان ایران و کشورهای آسیایی همکاری مغتنمی است که نتیجه آن می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش در منطقه را به دنبال داشته باشد.
مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به اهتمام ویژه بغداد به امنیت سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک، اعلام کرد: ثبات عراق به مثابه ثبات منطقه است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: تقویت حضور نظامی آمریکا در اطراف تایوان، ثبات منطقه را هدف قرار می دهد.
معاون وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بر اهمیت طی مسیر در زمینه احیای توافق هسته‌ای که در راستای امنیت و ثبات منطقه است تاکید کرد و گفت که قطر در انتظار توافق نزدیک میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه هر گونه همکاری با رژیم مفلوک صهیونیستی ثبات امنیت را در منطقه خلیج فارس تهدید و مختل می کند، گفت: ما مسلمان و با کشورهای منطقه خلیج فارس برادر هستیم و امنیت همسایگانمان را امنیت خود می‌دانیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: همکاری با رژیم مفلوک صهیونیستی، ثبات امنیت در منطقه خلیج فارس را تهدید و مختل می کند.
وزارت خارجه تایوان امروز شنبه از ایالات متحده به دلیل آنچه انجام اقدامات مشخص برای حفظ امنیت و صلح در تنگه تایوان و منطقه توصیف شد، قدردانی صمیمانه کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ