رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با سفیر ایتالیا در بغداد تاکید کرد که ثبات عراق، برای ثبات و امنیت منطقه مهم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست خبری با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تمجید از نقش حشد شعبی در مبارزه با تروریسم پرداخت.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست خبری با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تمجید از نقش حشد شعبی در مبارزه با تروریسم پرداخت.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران پیشرفت و توسعه عراق را توسعه و پیشرفت خود می‌داند، گفت: ایران و عراق به عنوان دو کشور مستقل، غنی و مردم‌سالار نه تنها برای پیشرفت کشورهای خود، بلکه می توانند برای ثبات و توسعه در کل منطقه اثرگذار باشند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران پیشرفت و توسعه عراق را توسعه و پیشرفت خود می‌داند، گفت: ایران و عراق به عنوان دو کشور مستقل، غنی و مردم‌سالار نه تنها برای پیشرفت کشورهای خود، بلکه می توانند برای ثبات و توسعه در کل منطقه اثرگذار باشند.
باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق در گفتگو با پایگاه خبری العربی الجدید تاکید کرد که بهبود روابط میان کشور‌های منطقه منجر به ایجاد ثبات در این منطقه می‌شود و کشور عراق بیشترین بهره را از بازگشت روابط تهران و ریاض می‌برد.
وزرای خارجه ایران و عراق در گفتگوی تلفنی در مورد موضوعاتی از قبیل مناسبات دوجانبه، اتحادیه اروپا، تحولات منطقه و اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم رایزنی و تبادل نظر کردند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست‌ها و اقدامات بحران‌زای آمریکا می‌داند، گفت: شیطنت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نیست.
مشاور امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه تأیید کرد کشورش معتقد است که عراق در حال حاضر در مسیر ثبات قرار دارد.
رئیس پارلمان اردن گفت که امنیت و ثبات عراق از ستون های اصلی حفظ امنیت و ثبات در منطقه است و اردن با استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه این کشور مخالف است.
نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر نقش کشورش در ثبات در منطقه تاکید کرد.
«جو بایدن» و «محمد شیاع السودانی» در گفتگوی تلفنی تأکید کردند که ثبات منطقه در گرو ثبات عراق است و نباید از عراق به عنوان محلی برای حمله به همسایگان استفاده شود.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت:بر اهمیت حمایت کشورهای منطقه از ثبات و امنیت عراق تاکید نموده و بر امنیت و ثبات با مشارکت جمیع همسایگان عراق از جمله کشور دوست و برادر سوریه تاکید می‌گنم.
نخست وزیر کویت با بیان اینکه کشورهای عربی به جایگاه و اهمیت کشور عراق واقف هستند، تاکید کرد: جامعه بین الملل به ثبات این کشور اهتمام می ورزد.
نخست‌وزیر عراق خواهان ثبات قیمت‌های نفت در سطوح زیر ۱۰۰ دلار برای هر بشکه است.
نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در اظهاراتی در واکنش به حملات موشکی و پهپادی ایران به مواضع تروریست‌ها گفت که اقلیم کردستان نمی‌خواهد خطری برای همسایگان باشد بلکه می‌خواهد عامل ثبات در منطقه باشد.
«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار «علی رضا گونای» سفیر ترکیه در بغداد، روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک را بررسی کرد.
مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد: اردوگاه الهول در سوریه برای حمایت از بشریت و تحقق امنیت و ثبات در منطقه و دنیا باید برچیده شود.
رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که حمایت آمریکا از عراق بیشتر رسانه ای است تا حقیقی و ثبات عراق در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست.
مصطفی الکاظمی گفت: عراق در هر فرایندی که به ایجاد ثبات در منطقه با هدف محافظت از کرامت ملت‌هایش باشد، کمک خواهد کرد.
فواد حسین گفت: برای گسترش روابط با آمریکا تلاش می‌کنیم ضمن اینکه روابط خوبی نیز با جمهوری اسلامی ایران داریم.
مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به اهتمام ویژه بغداد به امنیت سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک، اعلام کرد: ثبات عراق به مثابه ثبات منطقه است.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق، اعلام کرد: ایران همواره خواهان عراقی با ثبات، امن، قدرتمند و ایفاگر نقش سازنده در تحولات منطقه است و هیچگاه حمایت‌های خود را از روند‌ها و نهاد‌های سیاسی و قانونی این کشور دریغ نکرده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امنیت در عراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند و همه گروه های عراقی باید مسیر دوری از خشونت و گفتگو را در پیش بگیرند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امنیت در عراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می‌کند، گفت: ایران با همه طرف‌های عراقی ارتباط دارد اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ