رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان در رایزنی امروز درباره توسعه روابط دوستانه میان دو کشور در همه زمینه ها گفتگو کردند.
رئیس جمهور ترکیه در سفری که به دعوت الهام علی اف همتای جمهوری آذربایجانی خود انجام شده، وارد باکو شد.
ایران باید تلاش کند از طریق روسیه روابط‌اش با آذربایجان را بهبود بخشد. ایران باید از نفوذش در آذربایجان استفاده کرده و این تنش را بهبود ببخشد. در این زمینه ضروری است که نیم‌نگاهی به نقش میانجی‌گرانه ترکیه و روسیه نیز داشته باشیم
رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان امروز در استانبول دیدار و گفت‌وگو کردند.
الهام علی‌اف حضور خودروی توگ در آذربایجان را مظهر روابط دوستانه و برادرانه این کشور با ترکیه ارزیابی کرد.
محسن پاک‌آیین معتقد است که انتخابات پیش روی ترکیه اثرچندانی بر موضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران نخواهد داشت. وی می‌گوید: «بعید است که نتیجه انتخابات ترکیه اثری بر مواضع الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان داشته‌باشد. مواضع آقای علی‌اف از اختلافات جمهوری آذربایجان با جمهوری ارمنستان منبعث می‌شود. جنگ اصلی بین آذربایجان و ارمنستان است، کشور‌ها و بازگیران دیگر می‌توانند نقشی داشته‌باشند، اما تا باکو و ایروان نخواهند مسائل خودشان را حل کنند، به‌طور طبیعی کشور‌های پیرامونی هم تحت تاثیر اختلافات آن‌ها قرار می‌گیرند.»
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز وارد برلین شد و قرار است با رئیس جمهور و صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کند.
«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ضمن هشدار درباره تقابل خطرناک شرق و غرب گفت که پیامدهای این تقابل برای سایر مناطق جهان ملموس خواهد بود.
«الهام علی اف» در جلسه اجلاس گروه تماس وابسته به جنبش غیرمتعهد‌ها درباره مبارزه با کووید ۱۹ که امروز پنج شنبه۹ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شده، اظهار کرد: «نظم نوین جهانی در مرحله تحول است و تمام جهان اکنون شاهد خطرناک‌ترین تقابل شرق و غرق از زمان جنگ سرد است.»
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با الهام علی اف همتای جمهوری آذربایجانی خود که به آنکارا سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.
پوتین و علی اف درباره تجارت و همکاری‌های اقتصادی روسیه و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.
رییس جمهور جمهوری آذربایجان در بیانیه خود، پیش از انجام تحقیقات و روشن شدن ماهیت این حادثه، این اقدام را «تروریستی» خواند و خواستار مجازات افراد مسئول در آن شد.
رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان امروز در ترکمنستان دیدار کردند.
یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: مواضع و تهدیدات علی‌اف بیش از آنکه بر قدرت خودش متکی باشد، برگرفته از فشارهای ترکیه و آمریکا علیه ایران با هدف ایجاد شکاف بین ایران و آذربایجان است.
این کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان این‌که ایران می‌تواند مشکلاتی برای حاکمیت علی‌اف ایجاد کند، اما این سیاست را دنبال نمی‌کند، اظهار کرد: علی‌اف دچار غرور کاذب شده است و به نظر می‌رسد مواضع و تهدیدات او بیش از آنکه متکی بر قدرت خودش باشد، برگرفته از فشار‌های ترکیه و آمریکا علیه ایران با هدف ایجاد شکاف بین ایران و آذربایجان است.
روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان، توافقات صورت گرفته درباره تنش ها در قره باغ را مورد بررسی کردند.
الهام علی اف رئیس جمهور گفت: دولت آذربایجان توجه ویژه‌ای به حمایت از حقوق، آزادی‌ها و امنیت آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور دارد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حاشیه سفرش به ازبکستان با همتای جمهوری آذربایجانی خود پشت درهای بسته دیدار کرد.
اید توجه داشت که رزمایش سه‌‌‌روزه سپاه در منطقه ارس و سفر سه‌‌‌روزه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه به ارمنستان که با افتتاح کنسولگری در شهر قاپان همراه شد، نشان می‌دهد که راهبرد تهران برای عدم تغییر مرزهای شمال غربی بسیار جدی است و هرگونه تشدید بحران از سوی جمهوری آذربایجان در همراهی با دیگر بازیگران همچون ترکیه یا اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که نشست سه جانبه بین پوتین، علی اف و پاشینیان به انعقاد توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک نماید.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود به این کشور سفر کرده در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی زنگیلان شرکت کرد. ساخت فرودگاه زنگیلان که پایه آن توسط علی‌اف در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ بنا نهاده شد، طی یک سال و نیم به اتمام رسید. همچنین یک پروژه کشاورزی در زنگیلان نیز با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و آذربایجان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم الهام علی اف اقدام به وزنه برداری در مقابل اردوغان کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود به این کشور سفر کرده در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی زنگیلان شرکت کرد. ساخت فرودگاه زنگیلان که پایه آن توسط علی‌اف در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ بنا نهاده شد، طی یک سال و نیم به اتمام رسید. همچنین یک پروژه کشاورزی در زنگیلان نیز با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و آذربایجان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم الهام علی اف اقدام به وزنه برداری در مقابل اردوغان کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست جامعه سیاسی اروپا به پراگ سفر کرده است، با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار حضور داشت.
روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان به بحث و رایزنی در موضوعات منطقه ای پرداختند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ