معاون وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بر اهمیت طی مسیر در زمینه احیای توافق هسته‌ای که در راستای امنیت و ثبات منطقه است تاکید کرد و گفت که قطر در انتظار توافق نزدیک میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روز پنجشنبه رسانه‌ها از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در قطر خبر دادند که این امر به آزاد سازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی منجر شد.
ایالات متحده باور دارد که این پول پس از ورود به قطر در حساب‌های محدود نگهداری خواهد شد و از آن صرفا می‌توان برای امور بشردوستانه مانند خرید دارو و مواد غذایی استفاده کرد. طرف آمریکایی معتقد است این توافق در حال حاضر تحت تحریم‌های آمریکا مجاز است. برخی در ایران ادعای ایالات متحده را رد کرده و می‌گویند که تهران کنترل کامل وجوه را در دست خواهد داشت.
وزیر مشاور قطر در امور خارجه تاکید کرد که کشورش نقشی محوری در تسهیل روند مذاکرات بین ایران و آمریکا ایفا کرده است.
در حالی که پیش از این عنوان شده بود مهران شاهین‌طبع با الریان قطر به توافق رسیده، او امروز با السد قطر به توافق نهایی دست یافت و قرارداد بست.
براساس اعلام وزارت خارجه قطر، دوحه و ابوظبی روابط دیپلماتیک خود را ازسر خواهند گرفت.
رئیس جمهور مصر و امیر قطر در یک گفتگوی تلفنی بر سر یک طرح مشترک برای امدادرسانی به مردم سودان توافق کردند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه به وقت محلی از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.
مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با فلیکس سانچز سرمربی سابق تیم ملی قطر بی نتیجه به پایان رسید.
رسانه اسپانیایی از توافق سرمربی سابق قطر به تیمی از آمریکای جنوبی خبر داده است.
ما آخرین پیش‌نویس توافق را پذیرفته‌ایم و حتی در «موعد قطر» به روزنامه‌ها گفته شد که خودتان را برای امضای توافق آماده کنید. اکنون هیچ‌چیز بر گردن و عهده ایران نیست. اصلاح‌طلبان اگر توافق می‌خواهند، باید با امریکا صحبت کنند که پیش از این می‌گفتند زبان او را می‌دانیم و اگر برجام و توافق برای آنان فقط کلید ورود به قدرت است، بدانند مردم قفل‌شان را عوض کرده‌اند!
وزیر امور خارجه قطر در حالی روز گذشته پیام طرف‌های غربی برجام را به تهران آورد که در ماه‌های گذشته غرب هر چه در توان داشت برای اجرای عملیات آشوب در ایران به اجرا گذاشت.
«حمد بن خلیفه بن احمد آل ثانی» رئیس فدراسیون این کشور در تازه ترین گفتگوی خود توافق با کی روش را تکذیب کرد اما مذاکره با او و سایر مربیان را مورد تایید قرار داد.
رئیس فدراسیون فوتبال قطر به مذاکره این کشور با کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران واکنش نشان داد و گفت: ما چند گزینه مدنظر داریم که یکی از آنها کی‌روش است.
فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرد که به زودی سرمربی جدید خود را انتخاب خواهد کرد. از کی روش و مارتینس به عنوان دو گزینه نهایی برای جایگزین فلیکس یاد می‌شود.
کارلوس کی روش در جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت و هنوز وضعیت ادامه همکاری او با فدراسیون فوتبال ایران در هاله‌ای از ابهام است.
یک خبرنگار قطری اعلام کرد کارلوس کی‌روش مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران با فدراسیون قطر به توافقات ابتدایی رسیده است.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیرخارجه قطر امروز سه شنبه در سخنانی از گفتگو با مقامات آمریکا درباره توافق هسته ای خبر داد.
وزیر خارجه قطر تاکید کرد مسائل منطقه‌ای مانند موضوع توافق هسته‌ای ایران نباید تحت تاثیر بحران‌های خارجی مانند بحران در اوکراین، قرار بگیرند.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در اظهاراتی گفت که با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردم و بر حل اختلافات از طریق گفتگو و دیپلماسی تاکید کردیم.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: قطر به اهمیت بازیابی توافق هسته‌ای اعتقاد راسخ دارد، زیرا نگرانی همه طرف‌ها را رفع می‌کند. معتقدیم که توافق به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.
امیر قطر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر ضرورت دستیابی به توافق هسته‌ای عادلانه با ایران تأکید کرد.
شبکه الجزیره قطر به نقل از یک مسئول عالی رتبه ایرانی اعلام کرد که اگر موضع آمریکا واقع‌بینانه باشد طی چند روز می‌توانیم به یک توافق حقیقی برسیم.
وزارت خارجه قطر از تاکید معاون وزیر امور خارجه این کشور بر اهمیت تداوم روند احیای توافق هسته ای ایران موسوم به برجام و ابراز امیدواری نسبت به توافق قریب الوقوع بین واشنگتن و تهران خبر داد.
مهاجم پیشین پرسپولیس و پیکان پس از توافق با مدیران باشگاه الشحانیه قطر با عقد قراردادی به این تیم پیوست

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ