عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: آمریکا می‌داند ایران به عنوان مقتدرترین قدرت منطقه لنگر ثبات جنوب غرب آسیا را حفظ کرده و بدون جمهوری اسلامی هیچ ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظر می‌رسد به‌رغم موضع‌گیری صریح و رسمی آمریکا که از زبان بلینکن اعلام شده، جمله آخر او را باید نوعی نشان دادن باز بودن در‌های مذاکره و امکان برداشتن گام‌های بعدی تلقی کرد. آنجا که گفته است: «ایالات متحده از هراقدامی از سوی ایران برای تنش‌زدایی در زمینه هسته‌ای استقبال می‌کند». با چنین نگاهی، توئیت دیروز وزیرخارجه ایران را نیز می‌توان به‌مثابه پاسخی رسمی، اما غیرمستقیم به همتای آمریکایی‌اش تلقی کرد. همان‌جا که از «آزمون مجدد آمریکا» سخن می‌گوید. در واقع، دو طرف با بازی‌های زبانی و غیرمستقیم، تمایل خود را به برداشتن گام بعدی نشان می‌دهند.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
برخی کشور‌های عربی که به سمت تنش زدایی با ایران حرکت کرده بودند، اقدام دو گانه‌ای را با حرکت به سمت آمریکایی ها، نشان می‌دهند و همزمان برخی مسائل کهنه و تنش زا را مجددا با ایران مطرح می‌کنند که شامل مسئله جزایر سه گانه ایرانی و میدان گازی آرش می‌شود. به اعتقاد من، همه این‌ها به معنای افتادن کشور‌های عربی و امریکا در یک دام سنتی است.
یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به گزارش‌های جسته‌وگریخته درباره تعلیق و لغو دسترسی امنیتی نماینده سابق آمریکا در امور ایران، تحلیل قابل توجهی درباره «تهران‌تایمز» نوشت.
یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره گزارش‌های جسته‌وگریخته درباره تعلیق و لغو دسترسی امنیتی نماینده سابق آمریکا در امور ایران، تحلیل قابل توجهی درباره «تهران‌تایمز» نوشت.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همان‌طور که می‌دانید رئیس‌جمهور بایدن کاملا متعهد است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و همان‌طور که بار‌ها گفته‌ایم ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است. اما در حال حاضر چیزی برای اعلام یا به اشتراک گذاشتن در این زمینه نداریم.
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: قدرت ایران تا حدی افزایش پیدا کرده است که آمریکایی‌ها می‌دانند که تهدید دیگر فایده ندارد و این مسئله در اعترافات فرمانده اسبق سنتکام نمایان است.
جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا در مراسم نوروزی کاخ سفید با بیان اینکه فرهنگ ایرانی شگفت انگیز است، گفت که متخصص فرهنگ ایرانی نیست و خود را دانشجوی [علاقه‌مند] به فرهنگ ایرانی می‌داند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست‌ها و اقدامات بحران‌زای آمریکا می‌داند، گفت: شیطنت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نیست.
منابع آمریکایی از وجود اختلاف نظر میان آمریکا و اروپا بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر می‌دهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موافقت رهبر انقلاب با عفو محکومان و متهمان اغتشاشات، نشان‌دهنده حساسیت فوق‌العاده رهبر انقلاب نسبت به جان و مال و آبروی مردم است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موافقت رهبر انقلاب با عفو محکومان و متهمان اغتشاشات نشان‌دهنده حساسیت فوق‌العاده رهبر انقلاب نسبت به جان و مال و آبروی مردم است.
روزنامه غربگرا در حالی در موضوع برجام و FATF دست پیش می‌گیرد و منطبق بر نقشه آمریکا، ایران را طرف متهم ماجرا معرفی می‌کند، که می‌داند طیف متبوع این روزنامه در دولت مدعی اصلاحات و اعتدال، خود مقصر ماجراست. در واقع آن‌ها هستند که باید توضیح بدهند چرا با وجود اجرای پنهانی ۳۷ بند از ۴۱ بند مطالبات FATF، ایران همچنان در فهرست سیاه این کمیته مافیایی وابسته به آمریکا و اروپا باقی ماند؟
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد: ایرانی‌ها از این اقدام عصبانی شده اند آن‌ها به این قطعنامه اعتراض کردند. من نمی‌دانم چرا می‌خواهند در این کمیسیون حضور داشته باشند، اما اکنون می‌دانند اگر می‌خواهند در این کمیسیون باشند باید رفتار خود را تغییر دهند.
چین به دنبال ایفای قدرت در منطقه است و خود را ابرقدرت می‌داند و دومین قدرت اقتصادی دنیاست؛ آمریکا به عنوان اولین قدرت اقتصادی دنیا هم باید از منطقه بیرون رود پس حتی با بسته شدن قرارداد و واگذاری پروژه و تامین انرژی باز هم خرید نفت ایران در سبد ۵.٨ میلیون بشکه نفت روزانه محفوظ است
اقداماتی که دیگران با یک کشور انجام می‌دهند معمولا در تعیین این موضوع که آن دولت تصمیم می‌گیرد با دیگر کشور‌ها چه نوع رفتاری داشته باشد بسیار موثر است.
«در مسئله حمله نظامی سه موضوع مد نظر قرار می‌گیرد. ۱- امکان حمله نظامی ۲- هزینه‌های حمله نظامی ۳- ضرورت حمله نظامی؛ بنابراین زمانی حمله نظامی صورت می‌گیرد که همه این‌ها در کنار یکدیگر جمع شوند که در حال حاضر اینگونه نیست. زیرا در مقوله «امکان جنگ»، اما و اگر‌های بسیاری وجود دارد که اصلا چرا این جنگ باید انجام شود؟ بنابراین من همچنان احتمال جنگ را دور از ذهن می‌دانم.»
در بخشی از صحبت های محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران می خوانیم: در آخر مذاکرات، علت اینکه به توافق نرسیدیم این بود که آمریکایی‌ها به‌دلیل مسائل داخلی ایالات متحده دغدغه‌مند بودند. بایدن و گروه بایدن نگران انتخابات بودند و نگران این بودند که مخالفانشان بگویند که او در برابر ایران امتیاز زیادی داده است، بنابراین مذاکرات به‌دلیل انتخابات آمریکا متوقف شد. اکنون که انتخابات آمریکا تمام‌شده است باید ببینیم که آمریکا چه کار خواهد کرد. البته وقتی در داخل کشور آشوب یا ناآرامی وجود داشته باشد، آمریکایی‌ها طمع و تعلل می‌کنند. اما ایران نشان داده که حقوق خود را می‌داند و اجازه نمی‌دهد که توافقی صورت بگیرد تا آمریکا بتواند دوباره تقلب کند.
تیم ملی فوتبال ایران برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود از مرحله گروهی بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی به مصاف تیم ملی ولز رفت تا با پیروزی در این دیدار آماده بازی با آمریکا شود.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران را مصداق بارزی از سوء استفاده دولت آمریکا از سازوکار‌های بین المللی برای اغراض غیرقانونی و مداخله جویانه خود در امور داخلی کشور‌های مستقل می‌داند.
امریکا درصدد برافروختن جنگ علیه ایران نیست. چون بخوبی می‌داند که با این کار کل منطقه در آتش خواهد سوخت. در چنین شرایطی که بشدت نیازمند آرامش منطقه برای خروج سالم نفت و گاز از آن است، بعید به نظر می‌رسد که به فکر حمله نظامی به ایران باشد.
پیش از عربستان، آمریکا، انگلیس و ناتو نیز در اقدامی هماهنگ این حمله ادعاییی را محکوم کرده بودند. انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شده بود که مرکز امنیت ملی سایبری این کشور با اطمینان قریب به یقین هکر‌های مرتبط با جمهوری اسلامی را مسئول حمله سایبری گسترده به نهاد‌های دولتی آلبانی در ماه ژوئیه امسال می‌داند.
کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با توجه به غیاب روس‌ها در رقابتهای جهانی امسال، تیم آمریکا را به اصلی ترین رقیب خود برای کسب جام قهرمانی می‌داند.
یک مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا گفت: ما بر همکاری با ایران برای تحقق و بررسی آثار اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای این کشور تأکید داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ