سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه گذشته در نشست خبری روزانه گفت: «ما متوجه مقدار زیادی اطلاعات هستیم که به استفاده نیروهای مسلح روسیه از پهپادهای ایران در اوکراین اشاره می‌کنند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به‌تازگی برخی از دارندگان حساب‌های کاربری در فضای مجازی مدعی شده‌اند که ایران به خاطر نوشتن شعار‌ بر روی دیوار سفارت لندن بیش از ۵۰۰ هزار پوند به دولت انگلیس خسارت پرداخته است. یک منبع مطلع این مطلب را تکذیب کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اتهام‌زنی رژیم انگلیس و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر اهمیت تحکیم بیش از پیش روابط با همسایگان و ضرورت تأمین امنیت مشترک توسط کشور‌های منطقه، یکبار دیگر مسئولیت بین‌المللی کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی نسبت به جنایات روزمره، نقض فاحش حقوق بشر و نقض قوانین و مقررات بین‌المللی توسط این رژیم را یادآوری می‌نماید.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۳ نهاد و ۱۵ شخص در اتحادیه اروپا و هشت مقام انگلیسی را تحریم کرد.
وزارت دفاع انگلیس مدعی شده که اقلام توقیف شده شامل "موشک‌های زمین به هوا و موتور موشک‌های کروز" بوده‌اند. انگلیس مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و ۲۱۴۰ شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.
وزارت دفاع انگلیس مدعی شده که اقلام توقیف شده شامل "موشک‌های زمین به هوا و موتور موشک‌های کروز" بوده‌اند. انگلیس مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه 2231 و 2140 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با اشاره به اقدامات جدید تحریمی این کشور و متحدان اروپایی‌اش ایران را متهم به «نقض حقوق بشر» کرد و گفت که آمریکا در این زمینه همراه انگلیس و اتحادیه اروپا عمل کرده است.
محسن بهاروند گفت: انگلیس یا هر کشور دیگری که بخواهد حضور طبیعی و نرمالی در غرب آسیا داشته باشد قطعا به ایران نیاز خواهد داشت. بنابراین نه انگلیس در دیپلماسی ایران قابل حذف است و نه ایران در دیپلماسی انگلیس.
آلمان، انگلیس و فرانسه امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از احضار دیپلمات ایران خبر داد.
آلمان، انگلیس و فرانسه امروز با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از احضار دیپلمات ایران خبر داد.
9 کشور از جمله آمریکا و انگلیس در بیانیه ای مداخله جویانه، ایران را به نقض حقوق زنان و دختران متهم کردند.
ایران و انگلیس رکورد وقت اضافه جام‌جهانی را شکست
یورگن کلینزمن و چا دوری اسطوره های فوتبال آلمان و کره جنوبی دیدار ایران و انگلیس را کارشناسی می‌کنند.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی از گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه الخلیفه دوحه با هم دیدار می‌کنند. شما می‌توانید گزارش لحظه به لحظه این بازی و حواشی آن را در این خبر پیگیری کنید.
واقعیت این است که ملی‌پوشان ایرانی قریب به یک هفته‌ای می‌شود که در دوحه درگیر مسائلی هستند که شاید انتظارش را نداشتند در این جام آن‌قدر پررنگ باشد. آن‌ها هر روز با سؤالات خبرنگاران انگلیسی روبه‌رو می‌شوند که آیا قرار است سرود ملی ایران را بخوانند یا نه یا اینکه قرار است بعد از گل‌زنی احتمالی خوشحالی کنند یا خیر، به‌گونه‌ای شده که دیگر کسی از مطرح‌شدن چنین موضوعاتی غافلگیر نمی‌شود. با وجود این، شرایط بازیکنان تیم ملی ایران می‌تواند بزرگ‌ترین علامت سؤال باشد.
وزارت علوم اعلام کرد که فردا دانشگاه‌های کشور ساعت ۱۴ تعطیل خواهند شد.
تیم ملی فوتبال ایران که در دوحه بسر می برد، امروز در آخرین بازی دوستانه خود پیش از شروع جام جهانی به مصاف تونس می رود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی، این اقدام غیرقانونی و مداخله جویانه را قویاً محکوم و آنرا کاملاً مردود قلمداد کرد.
خبرنگار وب سایت انگلیسی معتقد است که یک تیم احمق و تدافعی، می تواند در جام جهانی قطر برنده شود.
گزارش سالانه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نقض حقوق بشر در آمریکا و انگلیس با استناد به مصوبه سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
نماینده انگلیس در شورای امنیت ادعا کرد که روسیه و ایران قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض کرده اند.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
شرایط و درگیری‌های به وجود آمده در تیم ملی ایران در ماه‌های اخیر توجه رسانه‌های خارجی را به خود جلب کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ