رئیس جمهور به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) عازم شهر آستانه پایتخت این کشور شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افتتاح دفتر نوآوری و فناوری ایران در اوگاندا، بازدید از مزرعه کشت فراسرزمینی ایران در این کشور، نشست با فعالان اقتصادی ایران و اوگاندا و شرکت در نشست گفتگوی ادیان در مسجد ملی کامپالا بخش‌های دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به اوگاندا بود.
رئیس‌جمهور کوبا در دیدار با رئیس جمهور کشورمان گفت: حتما تا پایان سال میلادی جاری به تهران سفر خواهم کرد.
رئیس‌جمهور در مراسم استقبال رسمی در نیکاراگوئه گفت: استقلال، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک هر دو کشور است؛انقلاب دو کشور در یک برهه زمانی و همزمان اتفاق افتاد؛ امپریالیسم شکست داده‌شد.
پس از سفر فشرده کاری دو روزه رئیس‌جمهور اندونزی را به مقصد کشورمان ترک کرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و اندونزی، امروز و تا ساعاتی دیگر تهران را به مقصد جاکارتا ترک خواهد کرد.
سفیر جدید کشورمان در سئول، پس از تسلیم استوارنامه خود بر اهمیت منابع مالی ایران در کره جنوبی و نقش مؤثری که می‌تواند در تقویت همکاری‌های دو کشور ایفا نماید، تأکید کرد.
روسای جمهور ایران و سوریه علاوه بر دیدار و مذاکراتی ۴ ساعته در روز اول سفر، امشب نیز به مدت یک ساعت در فرودگاه دمشق به شکل خصوصی گفتگو کردند.
تاجیک: مهم‌ترین بارِ معنایی که سفر ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران به سوریه در ذهن تداعی می‌کند، استقرار ثبات و امنیت در سوریه است / خوش‌چهره: مهم‌ترین پیام سفر رئیسی این است که این کشور همچنان در عمق استراتژیک ایران حضور دارد و تهران همچنان یک بازیگر مهم در سوریه است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی گفت: رئیس جمهور فردا به دعوت رسمی بشار اسد به سوریه می رود ؛ سفر رئیس جمهوری ایران به سوریه پس از ۱۳ سال صورت می گیرد.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور قزاقستان کرد.
تحقق رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در نه‌ماهه سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی سال‌ ۱۴۰۰، حکایت از روند رو به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.
خبرگزاری رسمی بلاروس از سفر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور به ایران در هفته‌های آتی خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد که سفر رئیس جمهور ایران به چین، می‌تواند سرآغاز یک تحول بزرگ باشد.
یک کارشناس اقتصادی گفت: سفر رییسی می تواند رشد اقتصادی و تجاری به همراه داشته باشد.
جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: اهداف اصلی سفر رئیس جمهور به چین، اقتصادی، سیاسی و راهبردی است.
کنعانی افزود: متاسفانه فرانسه به بهانه دفاع از اصل آزادی بیان، واکنش مسلمانان علیه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و اعتقادات دینی خود را هجمه علیه لائیسیته می داند، اما فراموش کرده که مقابله با انتقاد از رژیم صهیونیستی، نوعی نقض مسلم اصل آزادی بیان است.
روزنامه ایران نوشت: هم‌میهن ترجیح داد در صفحه اول خود به این اتفاق نپردازد. آرمان امروز، آرمان ملی و مردمسالاری، تنها در صفحه دوم خود اشاره کوتاهی به این سفر داشتند. آفتاب‌یزد البته استثنا بود که به دلیل مقصد سفر یعنی یزد، در صفحه نخست خود استقبال گسترده یزدی‌ها از رئیس‌جمهور را منعکس کرد.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در گفتگو با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از وی به دلیل برگزاری مناسب رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قدردانی کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس جمهور جدید عراق دیدار و گفتگو کردند.
معاون امور بین الملل وزیر نفت از صادرات نفت به ازبکستان و توسعه صادرات نفتی ایران در آسیای مرکزی خبر داد.
محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور گرجستان کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان با اشاره به برنامه حضور رئیسی در اجلاس شانگهای، سفر رئیس جمهور کشورمان به ازبکستان را نقطه عطفی در مناسبات دوجانبه دانست.
اعضاء شورای سیاست‌گذاری، شیوه رئیس‌جمهور در پاسخگویی به مشکلات و انداختن تقصیرها به گردن دولت‌های قبلی را در تناقض با سخنان و مشی پیشین ایشان، مبنی بر بی مسوولیتی روسای جمهور گذشته در مقصر دانستن دیگران و تمایز خود با آنها، دانستند. در واقع با گذشت بیش از یک سال از روی کارآمدن دولت جدید، لازم است اعضاء دولت به‌جای فرافکنی، عملکرد خود را تبیین کرده و اقدامات و دستاوردهای خود را با مردم در میان گذاشته و در قبال پذیرش کاستی‌ها نیز صادقانه و با شهامت برخورد کنند.
«"جو بایدن" را باید مقصر اصلیِ وضعیت کنونی در چهارچوب معادله هسته ای ایران دانست. وی در مقام و قامت یک رئیس جمهور ظاهر نشده و صرفا شایسته این است که از وی به عنوان محرک اصلی تبدیل شدنِ ایران به یک قدرت اتمی یاد شود.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ