بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی گفت: رئیس جمهور فردا به دعوت رسمی بشار اسد به سوریه می رود ؛ سفر رئیس جمهوری ایران به سوریه پس از ۱۳ سال صورت می گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس جمهور به دمشق بی‌تردید یکی از رخدادهای مهم در تحولات دو کشور ایران و سوریه است که بعد از پیروزی باشکوه مقاومت بر تروریسم بود و معنا و مفهوم خاصی داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس جمهور به دمشق بی‌تردید یکی از رخدادهای مهم در تحولات دو کشور ایران و سوریه است که بعد از پیروزی باشکوه مقاومت بر تروریسم بود و معنا و مفهوم خاصی داشت.
یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان سفر اخیر رئیس جمهور ایران به سوریه را یک سفر تاریخی توصیف کرد.
اردستان-امام جمعه اردستان گفت: سفر رئیس جمهور ایران به سوریه، نمونه روشن و واضح از دیپلماسی فعال دولت است.
رئیس جمهور این سفر را نقطه عطفی در گسترش روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی ایران و سوریه توصیف و تصریح کرد: این سفر همچنین به نحوی تقدیر از مقاومت مردم و دولت سوریه در مقابل هجمه‌های سخت دشمنان بود.
در پایان سفر رسمی دو روزه سید ابراهیم رئیسی به سوریه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.
روسای جمهور ایران و سوریه علاوه بر دیدار و مذاکراتی ۴ ساعته در روز اول سفر، امشب نیز به مدت یک ساعت در فرودگاه دمشق به شکل خصوصی گفتگو کردند.
رئیس جمهور با بیان اینکه اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است گفت: سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.
رئیس جمهور برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه که در سفر وی به دمشق در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد، را آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران که به سوریه سفر کرده، از حرم حضرت زینب (س) دیدار کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سوریه گفت: عصبانیت آمریکا که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده طبیعی است.
رسانه های عربی سفر امروز(چهارشنبه) رئیس جمهور ایران به سوریه و دیدار با همتای سوری خود را به طور گسترده بازتاب دادند.
یوسی یوشع، خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در توئیتر نوشت: «فرصت از دست رفته؛ رئیس جمهور ایران به سوریه سفر کرد. پاسخ مهم به غزه نه تنها لازم بود بلکه فرصت بسیار خوبی بود تا بازدارندگی آسیب دیده در جبهه شمالی را بازگردانیم؛ اما فرصت از دست رفت، یعنی کار به درستی مدیریت نمی‌شود.
رئیس‌جمهور ایران قرار است روز چهارشنبه به دمشق سفر کند که نخستین سفر یک رئیس جمهور ایران از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه به شمار می‌آید و در حالی صورت می‌گیرد که تعاملات منطقه‌ای با این دو متحد دیرینه افزایش یافته است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه برای تقویت محور مقاومت اهمیت زیادی دارد.
تاجیک: مهم‌ترین بارِ معنایی که سفر ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران به سوریه در ذهن تداعی می‌کند، استقرار ثبات و امنیت در سوریه است / خوش‌چهره: مهم‌ترین پیام سفر رئیسی این است که این کشور همچنان در عمق استراتژیک ایران حضور دارد و تهران همچنان یک بازیگر مهم در سوریه است.
جمشیدی معاون سیاسی رئیس جمهور گفت: در اسنادی که بین روسای جمهور ایران و سوریه قرار است امضا بشود بعد اقتصادی مطرح است.
رئیس دولت گفت: فردا رئیس جمهور با دعوت رسمی آقای بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهند کرد. این سفر پس از ۱۳ سال صورت خواهد گرفت و در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.
سفیر ایران در سوریه گفت: سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران روز چهارشنبه به دمشق سفر می‌کند.
به وجود آمدن یک بحران واقعی در روابط میان اسرائیل و آمریکا در کنار اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۲ سال از موضوعاتی است که روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
رسانه‎‌های صهیونیستی در گزارش‌هایی به سفر قریب‌‎الوقوع رئیس‌جمهور ایران به دمشق اشاره کرده و آن را رخدادی نگران‌کننده توصیف کرده‌اند.
روزنامه الوطن سوریه نوشت که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه آینده به سوریه سفر خواهد کرد.
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته برای دیدار با مقامات ارشد سوریه وارد دمشق شد. عباس عراقچی در این سفر او را همراهی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ