یک کارشناس اقتصادی گفت: سفر رییسی می تواند رشد اقتصادی و تجاری به همراه داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه گفت: حجم تبادلات تجاری دوجانبه ایران و پاکستان در ۲۰ ماه اخیر به میزان خوبی رشد داشته است، اما رضایت‌بخش نیست و گام بعدی ما ارتقا به حجم پنج میلیارد یورو است.
صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته و به ۲۱.۹ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۶.۳ میلیون دلار اعلام شده بود.
سفر چهره‌های برجسته تجاری جهان به چین هم‌زمان شده با تلاش پکن برای جذب سرمایه‌گذار در اقتصاد چین که رشد آن کند شده است تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل هم در ماه مارس به چین سفر کرد.
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل از رشد ۹۰ درصدی تولید خودروهای تجاری نیمه سنگین و سنگین در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ضمن برشمردن موانع توسعه تجارت ایران و عربستان گفت: بهبود روابط تجاری با عربستان منجر به رشد مبادلات تجاری ایران با کشورهای عربی منطقه و جهان اسلام می شود.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: پارسال ۱۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۳.۱ میلیون دلار به سوریه صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۰.۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱.۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.
گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال کاری ۱۴۰۲ تا پنجم اردیبهشت ماه، موفق به تولید بیش از ۳۷ هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۴ درصدی را به ثبت رساند.
مرکز آمار کمیسیون اروپا، مجموع مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا را در نخستین ماه سال جاری میلادی ۴۰۱ میلیون یورو اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۲۲ رشد ۵ درصدی داشته است.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع صادرات ۱۱ ماهه ایران به ۱۵ کشور همسایه حدود ۲۸میلیارد دلار بود که رشد ۲۰ درصدی داشت و تراز تجاری نیز مثبت دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار شد.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از رشد ۴۲ درصدی تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای امسال تا ۲۵ بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری از ابتدای سال آماده تحویل و عرضه به مشتریان شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش تردد کامیون‌ها از گمرک آستارا در مرز ایران و آذربایجان و گمرک سامور در مرز روسیه و آذربایجان خبر داد.
الشتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روند تجارت خارجی ایران بسیار رو به رشد است؛ گفت: کار واردات خودرو در روال است و شرکت‌ها دارند با واحدهای تولیدی معتبری قرارداد می‌بندند.
صادرات ایران به ترکیه در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد قابل توجه ۴۳ درصدی رو به رو بود.
اصفهان- سرکنسول روسیه در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری استان اصفهان با روسیه در نیمه نخست امسال بیش از سه برابر رشد داشته و صادرات نیز سه و نیم برابر افزایش یافته است.
طی نیمه نخست سال ۲۰۲۲ ایران ۲۷۲ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۵۵۴ میلیون یورو به اتحادیه اروپا صادرات داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲۰ و از نظر ارزشی ۳۶ درصد رشد داشت.
در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که سهم ایران از کل واردات اتحادیه اروپا ۰.۰۵ درصد بوده در حالیکه ترکیه سهم ۳.۳ درصدی دارد؛ یعنی ترکیه ۸۹ برابر ایران به این منطقه صادرات داشته است.
در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که سهم ایران از کل واردات اتحادیه اروپا ۰.۰۵ درصد بوده در حالیکه ترکیه سهم ۳.۳ درصدی دارد؛ یعنی ترکیه ۸۹ برابر ایران به این منطقه صادرات داشته است.
رئیس‌جمهور با اشاره به آمار‌هایی از پیشرفت علمی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و افزایش همکاری‌های تجاری و بین‌المللی کشورمان، از همراهی صمیمانه مردم با دولت بخصوص در اجرای اصلاحات اقتصادی تشکر کرد و گفت: دشمنان ایران در اغتشاشات اخیر نیز به دنبال ایجاد زحمت برای کشور بودند، اما مردم با صبر و ایستادگی همچون گذشته آن‌ها را ناکام کردند.
سخنگوی گمرک ایران از افزایش تجارت میان ایران و قاره آفریقا خبر داد.
سازمان توسعه تجارت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارشی از رشد قابل توجه تبادلات تجاری کشورمان با روسیه در عرصه‌های مختلف و مثبت شدن تراز تجاری تهران با مسکو ارائه داد.
سخنگوی گمرک از رشد ۳۱ درصدی تجارت غیر نفتی کشورمان با ۱۱ کشور عضو سازمان همکاری شانگهای در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد.
سخنگوی گمرک از رشد ۳۱ درصدی تجارت غیر نفتی کشورمان با ۱۱ کشور عضو سازمان همکاری شانگهای در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد.
سخنگوی گمرک از تجارت غیرنفتی ۲۷ میلیون تنی ایران با ۱۵ کشور همسایه به ارزش ۱۶.۹ میلیارد دلار، در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
وی افزود: جالب است که بگویم تهیه کنندگان برای تقریبا 100 نفری که در این فیلم کار کرده اند حدوداً 1000 صفحه قرارداد تنظیم کرده اند که من امیدوارم روزی این تجربه را با دوستانم به اشتراک بگذارم، چون فکر می کنم زمانی تولید یک فیلم مشترک موفق و ارزشمند است که بتواند به رشد فنی، تکنیکی و تجاری سینمای ایران کمک کند و البته این همکاری ها می تواند منجر به بهبود ساختارهای حقوقی سینمای ایران هم بشود که برای همکاری های سینمایی موفق می بایست ساختارهای ما مبتنی بر استانداردهای روز جهان باشد. به عنوان مثال در مسالۀ نمایش فیلم ها در روی پلتفرم های آنلاین شرایط جدیدی شکل گرفته است که تقریبا تمام قراردادهای فیلم ما هم با تمرکز جدی روی این شکل گرفته است. مثلا ما برای استفاده از یک مدل خودروی خاص که البته همیشه در خیابان می بینیم، باید قراردادی تنظیم می کردیم تا آنها اجازه استفاده از این خودرو و برندشان را به ما بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ