در پی تصمیم اوپک‌ پلاس مبنی بر کاهش‌ تولید نفت، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا بر لزوم ارزیابی مجدد روابط واشنگتن با عربستان سعودی تأکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رصد تحرکات جدید مقامات نظامی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد گویا واشنگتن و تل‌آویو در حال پیاده‌سازی توطئه و فتنه‌ای جدید در غرب آسیا و در داخل ایران هستند.
پکن با وجود اختلاف‌هایش با واشنگتن اعلام کرد که با بازگشت امریکا به یونسکو مخالفت نخواهد کرد. به گفته سفیر چین در یونسکو، کشورش آماده همکاری با همه کشور‌های عضو این سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ازجمله امریکا خواهد بود.
برت مک گورک، مشاور شورای امنیت ملی بایدن 8 می به عمان سفر داشت تا با رهبران مسقط در باب این که رهبران ایران آماده هستند تا در این مسیر گامی بردارند و محدودیت های اعمالی علیه برنامه هسته ای را پذیرا باشند، رایزنی داشته باشد. بعد از آن سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان در سفری دو روزه به ایران با ابراهیم رئیسی و رهبری ایران دیدار داشت.
نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت که واشنگتن خود را برای سناریوی احتمالی طولانی شدن جنگ اوکراین تا سال‌ها و حتی دهه‌ها مشابه شرایط جاری در شبه‌جزیره کره آماده می‌کند.
مرندی گفت: واشنگتن دارای اراده سیاسی برای امضای این توافق نیست، زیرا بایدن می‌ترسد که آن را امضا کند و دشمنانش از آن، علیه او در انتخابات آتی استفاده کنند.
کیم جونگ اون، دستیابی به فناوری شناسایی نظامی توسط متخصصان کره شمالی را وظیفه و ماموریتی اساسی خواند تا به گفته او کشورش از این راه بتواند با «تهدیدها و تجاوزات سئول و واشنگتن» مقابله کند.
معاون امور تسلیحاتی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان آماده همکاری سازنده با روسیه به منظور اجرای معاهده استارت است.
کاخ سفید اعلام کرده است که مذاکرات در مورد اوکراین باید زمانی آغاز شود که کیف آماده باشد.
هنگامی که نتانیاهو سرانجام راهی واشنگتن شد بایدن باید به او بگوید که ایالات متحده آماده است تا به شکل گیری نظم جدیدی در خاورمیانه کمک کند، اما نه نظمی که بر اساس تحقیر فلسطینیان و سیاست تغییر رژیم در ایران باشد.
یک اندیشکده آمریکایی مدعی است که ذخایر نظامی واشنگتن به حدی تحلیل رفته که برای جنگ احتمالی و بلندمدت با چین، «آمادگی کافی» ندارد.
پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد سئول برای مقابله با تهاجات احتمالی پیوینگ‌یانگ، با واشنگتن هماهنگی کامل دارد.
واشنگتن نشان داده است که می‌خواهد موضع سخت‌تری در قبال ایران اتخاذ کند. با این وجود، تنش با اسرائیل بر سر کرانه باختری می‌تواند تاثیر مخربی در این رویکرد داشته باشد.
کاخ کرملین در واکنش به ادعای کاخ سفید درباره آمادگی واشنگتن برای مذاکره با مسکو بر سر حل و فصل بحران اوکراین، اعلام کرد که روسیه آماده مذاکره است اما غرب باید درخواست‌های مسکو را بپذیرد.
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش آماده از سرگیری مذاکرات با واشنگتن درباره سوریه است.
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو آماده از سرگیری مذاکرات با واشنگتن درباره سوریه است.
یک رسانه آمریکایی گفته است که واشنگتن به طور خصوصی از اوکراین خواسته تا به روسیه نشان دهد که آماده گفتگو است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شد ایران آماده ارسال موشک‌های زمین به زمین به روسیه می‌شود.
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: واشنگتن آمادگی دارد در طول جنگ با روسیه، ماهانه ۱.۵ میلیارد دلار از اوکراین حمایت مالی کند.
سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در ادعایی تکرامی گفت که واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 با ایران است.
رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر انسجام قوی با حزب الله لبنان به موضع گیری درباره ترسیم مرز دریای با رژیم صهیونیستی هم پرداخت.
معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که مسکو برای مذاکرات راهبردی با آمریکا آماده است، اما باتوجه به سیاست‌های خصمانه‌ واشنگتن، چشم‌انداز ازسرگیری مذاکرات راهبردی بین دو کشور مبهم است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که مسکو برای مذاکرات راهبردی با آمریکا آماده است، اما باتوجه به سیاست‌های خصمانه‌ واشنگتن، چشم‌انداز ازسرگیری مذاکرات راهبردی بین دو کشور مبهم است.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از پایان دور جدید مذاکرات وین و چند روز مذاکره فشرده، همچنان توپ بازگشت به برجام را به زمین ایران انداخت و مدعی شد واشنگتن آماده امضای سریع توافق است.
وزیر خارجه آمریکا در توییتی عنوان کرد که واشنگتن تا زمانی که ایران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم‌ ادامه خواهد داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ