کاخ سفید اعلام کرده است که مذاکرات در مورد اوکراین باید زمانی آغاز شود که کیف آماده باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروی هوایی آمریکا در آفریقا درباره وقوع کودتا در نیجر گفت: در صورت بحرانی شدن اوضاع در نیجر ممکن است واشنگتن پایگاه‌های پهپادی خود را در نیامی تخلیه کند.
وزیر دفاع ونزوئلا در نشست امنتیی در مسکو تأکید کرد که واشنگتن بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در آمریکای لاتین است.
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران را گامی مثبت ارزیابی و تاکید کرد که این موضوع هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در رابطه با ایران ندارد.
یک مقام ارشد امنیتی آمریکا برخی گزارش‌ها درباره توافق با عربستان برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو را رد کرد.
رئیس جمهور سابق آمریکا در آستانه سفر به واشنگتن به منظور حضور در دادگاه و محاکمه در ارتباط با حوادث پس از انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، پست جالبی را در شبکه اجتماعی خودش منتشر کرد!
روسیه، از آمریکا، انگلیس و فرانسه خواست به خاطر آسیب‌هایی که به آفریقا وارد کرده‌اند، به این قاره غرامت پرداخت کنند.
معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه می‌گوید در صورتی که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا یکی از احزاب به رای بیشتری نیاز داشته باشد، احتمالا واشنگتن جنگ اوکراین را در این بازه تشدید خواهد کرد.
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ایران یک تبعه آمریکایی دیگر را زندانی کرده است.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از دولت آمریکا، اعلام کرد که این کشور دیگر همپیمان نزدیک تل آویو به شمار نمی‌رود.
یک شخصیت آمریکایی نزدیک به جو بایدن از آغاز روند بازنگری واشنگتن در روابط خود با تل‌آویو خبر داده است.
سخنگوی مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا از دلیل اصلی تعلل ناتو در پذیرش اوکراین در این ائتلاف نظامی شرایط کنونی پرده برداشت.
وزارت امور خارجه ارمنستان خبر داد که وزیر خارجه این کشور راهی واشنگتن شده تا از فردا در چارچوب مذاکرات با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان برای ایجاد راه حل در روابط این دو کشور مشارکت کند.
یک روزنامه آمریکایی با اشاره به وقایع اخیر کرانه باختری، دولت آمریکا را شریک جنایات رژیم صهیونیستی دانست.
با اینکه عمان همچون کشور‌های عرب عضو توافق ابراهیم برای رونق اقتصادی به سرمایه گذاری اقتصادی و پروژه‌های مشترکی که اسرائیل می‌تواند ارائه دهد نیاز دارد، اما عمان ترجیح می‌دهد به عنوان یک میانجی قابل اعتماد بین هر دو طرف عمل کند و سود ببرد. به همین دلیل، هم واشنگتن و تل آویو علاقه‌مند هستند عادی سازی روابط بین عمان و اسرائیل تسهیل شود.
به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها می‌توانند با وضعیت «آستانه گریز» ایران روزگار بگذرانند، اما اسرائیل اعلام کرده که نمی‌تواند. اگرچه واشنگتن مواضع سخت و تهدید‌آمیزی در مورد ایران مطرح کرده است، اما تا به اینجای کار تحت تاثیر رجزخوانی‌های نتانیاهو که گفته «بار دیگر سال ۱۹۸۳ از راه رسیده و ایران همان آلمان نازی است» قرار نگرفته است.
از چالش‌ها و اولویت‌های بسیار مهم واشنگتن در عربستان سعودی، کمک به این پادشاهی است که امنیتش را خودش فراهم کند. منطق کار ساده است: هر چه عربستان‌سعودی بهتر بتواند در مقابل تهاجم ایران، بازدارندگی و دفاع داشته باشد ایالات‌متحده کمتر مجبور خواهد بود در این مأموریت‌ها شرکت کند و در نتیجه این فرصت را خواهد داشت که بخش بیشتری از منابع نظامی خود در منطقه را به منطقه هند و اقیانوسیه یا اروپا منتقل کند، جایی که بیشترین نیاز به آن‌ها وجود دارد.
وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی قول داد تا در صورت نیاز برای مهار آنچه وی «اقدامات بی‌ثبات‌کننده کره شمالی» خوانده، تمام توانمندی‌های نظامی متعارف و هسته‌ای واشنگتن را در اختیار سئول قرار دهد.
راب مالی: «ایالات متحده گام‌های مورد نیاز را برای توقف صادرات نفت ایران برمی‌دارد و کشور‌ها را از خرید آن بازمی‌دارد. ما هیچ یک از تحریم‌های خود علیه ایران و به ویژه در زمینه فروش نفت ایران را کاهش نداده‌ایم».
محسن بهاروند گفت: انگلیس یا هر کشور دیگری که بخواهد حضور طبیعی و نرمالی در غرب آسیا داشته باشد قطعا به ایران نیاز خواهد داشت. بنابراین نه انگلیس در دیپلماسی ایران قابل حذف است و نه ایران در دیپلماسی انگلیس.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق تاکید کرد که توافق راهبردی این کشور با واشنگتن نیاز به بازنگری دارد.
در این خصوص هم اکنون خدمات کنسولیِ مورد نیاز ایرانیان مقیم کانادا در چهار مرکز، شامل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، هاوانا، مکزیکوسیتی و همچنین ستاد کانادا مستقر در میز خدمتِ وزارت امور خارجه در تهران ارائه می‌شود.
این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: «معتقدم هر وقت مقامات واشنگتن به این نتیجه برسند که نیاز دارند این سیاست کنترلی را ادامه دهند به برجام باز خواهند گشت. باورم بر این است که امریکایی‌ها به برجام بازخواهند گشت.»
سفیر اوکراین در واشنگتن طی سخنانی گفت که کشورش همچنان به تسلیحات نظامی از جمله سامانه های پدافند هوایی نیاز دارد.
در بحبوحه افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان و اعلام فروش یک میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی به این جزیره، واشنگتن می‌گوید تایوان هر آنچه نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ