یک اندیشکده آمریکایی مدعی است که ذخایر نظامی واشنگتن به حدی تحلیل رفته که برای جنگ احتمالی و بلندمدت با چین، «آمادگی کافی» ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که دولت واشنگتن همچنان به حمایت از برنامه‌های تروریستی دولت کی‌یف ادامه داده و این کمک و حمایت نظامی تنها به قربانیان و درد و رنج بیشتر منجر خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تصمیم آمریکا به ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گویای عزم واشنگتن بر استمرار جنگ است.
شانگفو، جنگ بین پکن و واشنگتن را فاجعه‌ای غیرقابل تحمل برای جهان اعلام کرد و از آمریکا خواست تا صادقانه رفتار کرده و حرف و عملش یکی باشد و برای جلوگیری از بدتر شدن روابط دو طرف، در عمل اقدام کند.
وزیر دفاع آمریکا بر حفظ کانال‌های ارتباطی باز با چین به ویژه در میان رهبران نظامی دو کشور تاکید کرد.
عربستان و آمریکا نگرانی شدید خود را از نقض های آشکار آتش بس و اعلامیه جده از سوی ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان ابراز کردند.
یک کشور وجود دارد که در این قتل عام برنده است: چین. درست همانطور که پکن در دو دهه گذشته عقب می‌نشست و آمریکا را تماشا می‌کرد که خود را در مداخلات مختلف در خاورمیانه گرفتار می‌کند، اکنون که واشنگتن در یک جنگ طولانی و غیرقابل پیروزی دیگر گرفتار شده است، دوباره همان کار را انجام می‌دهد.
اسناد به تازگی فاش‌شده پنتاگون درباره جنگ یمن نشان می‌دهد که ریاض به شکل بی‌سابقه‌ای درصدد نجات خود از باتلاق جنگ یمن بوده، اما واشنگتن مخالف رویکرد ریاض و خواستار تداوم جنگ با صنعا است.
تنش‌ها میان چین و تایوان به دهه‌ها قبل بازمی‌گردد. با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند. ملی‌گرایان چین با تشکیل حکومت جدید در تایپه روابط با پکن را قطع کردند. به گزارش یورونیوز، حکومت تایپه چند ماه بعد در سال ۱۹۵۰ به یکی از متحدان ایالات‌متحده در جریان جنگ کره تبدیل شد. واشنگتن برای حمایت از متحد جدید خود ناوی را به تنگه تایوان فرستاد تا از این جزیره در برابر حمله احتمالی چین محافظت کند.
وزیر خارجه جدید چین با انتقاد از رویکردهای دولت آمریکا در مواجهه با این کشور هشدار داد اگر واشنگتن تغییر رویه ندهد، درگیری بین دو کشور قطعی خواهد بود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر این باور است که جنگ اوکراین، تنها به تضعیف واشنگتن برابر پکن منجر می‌شود.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
واشنگتن با اقدامات کنترلی به دنبال جلوگیری از صادرات تراشه‌ها به چین است.چین در مقابل تلاش می کند تا قابلیت‌های فناوری خود را تقویت کند.
یک ژانرال آمریکایی مدعی شد که متحدان این کشور در آسیا می توانند در برابر رقبای این کشور در این قاره بایستند.
وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما به شدت با موضع گیری واشنگتن و توکیو مبنی بر اینکه چین چالش راهبردی بزرگ در منطقه است، مخالف هستیم.
دولت بایدن تکرار می کند که تنها اوکراین می تواند در مورد جنگ، صلح و مذاکره تصمیم بگیرد. با این حال، واقعیت پیچیده‌تر است و طرف اوکراینی تقریباً به طور کامل به تجهیزات و سلاح آمریکا متکی است
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در روابطش با روسیه، همچنان تحت تاثیر ذهنیت «جنگ سرد» است.
آمریکا «انتظار ندارد» جنگ اوکراین در زمستان متوقف شود.
مقامات آمریکا به دولت اوکراین توصیه کرده‌اند که پنجره گفت‌وگو با روسیه را باز نگه دارد و کی‌یف نیز شروط جدید و «نرم‌تری» برای مذاکره با روسیه اعلام کرده است.
در ادامه جنگ و رقابت واشنگتن و پکن در عرصه فناوری‌های نوین، دولت آمریکا قرار است فروش و انتقال فناوری‌های جدید به چین را محدودتر کند.
اگرچه واشنگتن اصرار دارد که علاقه‌ای به درگیری نظامی مستقیم با مسکو ندارد روسیه مدعی است که ایالات متحده در واقع به طور مستقیم درگیر است. کدام طرف حقیقت را می‌گوید؟
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است روز پنجشنبه آینده طی سفری امنیتی ـ سیاسی راهی واشنگتن شود.
وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه نفوذ واشنگتن بر کی‌یِف تمام مرزهای ممکن را رد کرده اعلام کرد آمریکا به‌تدریج به یکی از طرف‌های مستقیم جنگ اوکراین بدل می‌شود.
مانور قدرت ۷۲ساعته چین احتمال نبرد نظامی پکن و واشنگتن را بر سر جزیره تایوان به‌شدت افزایش داده است. به باور نیویورک‌تایمز، این مانور نظامی جذابیت مشوق‌های اقتصادی در سیاست چین و تایوان را اکنون به پایین‌ترین حد خود پس از پایان جنگ سرد رسانده است. برخی کارشناسان هشدار می‌دهند تنش‌های کنونی می‌تواند در نهایت، پکن و واشنگتن را وارد درگیری همه‌جانبه کند.
چالش اصلی میان واشنگتن و پکن به حکومت بر جهان مربوط است و این درحالیست که هر دو نیازمند گلوبالیسم و سروری بر جهان هستند تا بقای خود را در اقتصاد جهانی تضمین کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ