کریدور شرق غرب را میتوان در بلندمدت راهبردی ترین کریدور گذرنده از کشور دانست. جذابیت این کریدور از بدو ظهور چین به عنوان یک ابر قدرت اقتصادی در شرق و وجود اروپا به عنوان یک چشمه تقاضا در غرب باعث شده تا در بیست سال گذشته کشورهای منطقه اوراسیا رقابت روز افزونی جهت جذب این کریدور به خاک خود داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رصدخانه آب وهوای اتحادیه اروپا تایید کرد جولای ۲۰۲۳ میلادی( ماه گذشته) گرمترین ماه تاریخ بوده است.
طبق فرمان رئیس جمهور تا شهریور ۱۴۰۱ باید واگذاری ایران خودرو و سایپا تعیین تکلیف می شد اما با گذشت حدود ۱۱ ماه از این موعد زمانی، حتی یک گام هم در این راستا برداشته نشده است.
کالوین فیلیپس، هافبک منچسترسیتی، که در چند ماه گذشته با انتقادهای عجیب پپ گواردیولا روبرو شده بود آماده است تا خودش را ثابت کند.
در حالی مسئولان خبر از امکان واردات میلیون ها خودروی خارجی به کشور می دهند که با گذشت حدود ۶ ماه از ثبت نام برای خرید و البته حدود یک سال از آزادسازی واردات، خبری از خودروهای خارجی نیست.
در حالی که چند روزی است با عبور از بهار به تابستان رسیده ایم، طبق وعده مسئولان وزارت صمت بایستی تا به امروز ۲۰۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور می‌شد. وعده‌ای که ۱۰۰ هزارتای آن در سه ماه پایانی سال قبل و ۱۰۰ هزارتای دیگر نیز در سه ماه ابتدایی امسال بایستی محقق می‌شد.
منابع اسپانیایی نوشته‌اند که کارلو آنچلوتی از این بیم دارد که فصل 24-2023 را بدون مهاجم بزرگ شروع کنند که این خلاف وعده فلورنتینو پرز به او در جلسه ماه گذشته است.
منابع اسپانیایی نوشته اند که کارلو آنچلوتی از این بیم دارد که فصل 24-2023 را بدون مهاجم بزرگ شروع کنند که این خلاف وعده فلورنتینو پرز به او در جلسه ماه گذشته است.
دو طرف (ایران و آمریکا) تعهد دارند اقداماتی براساس این قطع‌نامه و همچنین متن برجام صورت دهند. از جمله اینکه ایران پروتکل الحاقی را که تاکنون به صورت داوطلبانه و موقت اجرا می‌کند، در مجلس تصویب کند و در طرف دیگر کنگره آمریکا بخشی از تحریم‌هایی را که در این کنگره تصویب شده و تاکنون «تعلیق» شده بود، «لغو» کند؛ بنابراین فرصت دو ماهه آینده و همکاری ایران با آژانس از این جهت بسیار حائز اهمیت‌تر خواهد بود. برای آمریکا و اروپا هنوز یک کارت بازی باقی مانده که نام آن «اسنپ‌بک» است.
وعده وزارت صمت برای عرضه بخشی از خودروهای وارداتی پایان ۱۴۰۱ بود که پس از گذشت ۳ ماه این وعده هفته آتی محقق می شود؛ بااین حال مشخص نیست خودروهای مورد تقاضای باقی خریداران چه زمانی تحویل شود.
آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری می‌کنیم، به‌طور قطع باید به همین نسبت نشانه‌های آن را در وضعیت فردا، هفته، ماه و سال بعد هم باید ببینیم. آینده موهوم و خیال نیست. آینده ما همین گذشته و اکنون ما و حتی شاید هم بدتر است، مگر اینکه مسیر خود را تغییر دهیم. آینده وعده‌های سر خرمن نیست. آینده از جنس علم و دانش و اراده است و نه از جنس وعده. آینده‌نگری زاییده جامعه و بشر خلاق، آزاد، علم‌گرا، مشارکت‌جو و امیدوار و با اعتماد به نفس و اعتماد به دیگران است.
از زمانی که آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد، وعده عرضه این خودروها در بورس کالا سر زبان‌ها افتاد اما با گذشت پنج ماه و با وجود تعیین شدن چند تاریخ برای اجرای این موضوع، عرضه خودروهای خارجی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: بیش از ۶ ماه است که تقاضای استیضاح وزیر ورزش با ۲۲ به هیأت رئیسه داده شده و همچنان وزیر ورزش از انجام وظایف و تعهدات خود ناتوان است.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد: پرداخت سود سنواتی ۲۸۹ ناشر، متعلق به ۳۱ میلیون و ۹۵ هزار سهامدار در پایان ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.
دانش‌آموزانی که دو سال از دریافت حداقل‌های آموزش حضوری محروم بوده‌اند حالا و در مواجهه با تعطیلی‌های گاه و بیگاه با دلایل عجیب‌وغریب، بیش از قبل چالش‌های آموزشی را تجربه می‌کنند و اگر قرار بر همین منوال باشد باید فاتحه آموزش عمومی در کشور را بخوانیم.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: امروز با گذشت ۷ ماه از ابلاغ قانون بودجه، بودجه بخش استانی ۴ درصد و بخش ملی صرفاً ۶ درصد تخصیص پیدا کرده، یعنی عملاً بودجه ۱۴۰۱ صفر درصد اختصاص داشته است.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: امروز با گذشت ۷ ماه از ابلاغ قانون بودجه، بودجه بخش استانی ۴ درصد و بخش ملی صرفاً ۶ درصد تخصیص پیدا کرده، یعنی عملاً بودجه ۱۴۰۱ صفر درصد اختصاص داشته است.
روسیه از ماه دوم سال ۲۰۲۲ یک حمله گسترده به اوکراین را آغاز کرد که این جنگ با تمام فراز و فرودهایش تا کریسمس متوقف نشد و بحران مزبور به سال ۲۰۲۳ کشیده شد.
اثر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا به قول دولت «جراحی اقتصادی» آنقدر ترسناک بوده که حالا رکورد تورم تاریخ در بخش خوراکی شکسته شده است. تورم خوراکی‌ها، ۶ ماه پس از این «جراحی» حالا به ۶۷.۵ درصد در آبان‌ماه رسیده؛ عددی که در تاریخ ایران پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است.
درحالی‌که تورم مسکن در کل شهر تهران در ماهی که گذشت ۸/ ۶ درصد بوده است، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در پنج منطقه واقع در نیمه شمالی شهر شامل مناطق یک تا پنج در معاملات آبان امسال ۸ درصد بوده است. همچنین در مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹ تا ۲۰ میانگین قیمت در معاملات صورت‌گرفته طی آبان ماه ۵/ ۶ درصد بوده که به تغییرات میانگین شهر نزدیک‌تر است.
بورس در آبان ماه ۱۴۰۱وضعیت خوبی داشته و توانست خاطره های روزهای خوب را دوباره زنده کند.
کیهان: تجربه حدود ۱۵ ماه گذشته نشان می‌دهد پروژه نهضت ملی مسکن، دست‌کم با چهار کاستی شامل زمین مرغوب و قابل ساخت، تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و اشتباهات در برنامه‌ریزی مواجه بوده است. تورم مصالح ساختمانی نیز دائماً برآورد‌ها از قیمت تمام شده را تغییر داده است.
ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع دارو و گزارش سازمان بازرسی در شرایطی است که طرح دارویار با هدف تسهیل دسترسی به دارو از ۲۳ تیرماه در کشور کلید خورد و مسوولان وزارت بهداشت وعده دادند با اجرای این طرح کمبود‌های دارویی در بازه زمانی دو تا سه ماهه، به حداقل کاهش یابد؛ وعده‌ای که با گذشت حدود چهار ماه از اجرای جراحی بزرگ حوزه دارویی کشور، نه تنها محقق نشد، بلکه از ابتدای فصل پاییز و سرد شدن هوا، در دسترسی به اقلامی اساسی نظیر آنتی بیوتیک‌های کودکان که خود نیز تولیدکننده آن هستیم، مشکلاتی بوجود آمد و اخیرا نیز نایب رییس انجمن داروسازان از کمبود شربت‌های استامینوفن، بروفن و دیفن‌هیدرامین در حوزه کودکان نیز ابراز نگرانی کرده است.
علیرغم گذشت ۶ ماه از جنگ روسیه و اوکراین و ایجاد زمینه تجارت گاز و فرآورده ­های نفتی به خصوص بنزین و گازوئیل، در سایه تعلل وزارت نفت فرصت بی‌نظیر یک میلیارد دلاری در حال از دست رفتن است.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با وجود گذشت دو ماه از نقل و انتقالات همچنان به یحیی گل محمدی قول اطمینان از جذب مهاجم خارجی می دهد.
وزارت مربوطه در سال گذشته اعلام کرد که با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، ظرف یک‌ سال، تولید خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد اما در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تولید خودرو نسبت به سال قبل از آن بودیم؛ علی‌ایحال ضرورت دارد این موضوع با اهتمام ویژه دنبال شود چرا که بیش از ۶ ماه از وعده داده شده گذشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ