نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: امروز با گذشت ۷ ماه از ابلاغ قانون بودجه، بودجه بخش استانی ۴ درصد و بخش ملی صرفاً ۶ درصد تخصیص پیدا کرده، یعنی عملاً بودجه ۱۴۰۱ صفر درصد اختصاص داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: نظام بودجه‌ریزی باید به جای تقسیمات کشوری مبتنی بر سند ملی آمایش سرزمین حرکت کند.
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی گفت: ۹۴ درصد از بودجه دانشگاه‌ها صرف تأمین حقوق و دستمزد می‌شود و ۳ درصد به پژوهش تخصیص می‌یابد که البته آن هم محقق نمی‌شود،
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داده شده است.
رئیس‌جمهور در مراسم روز جهانی هلال‌احمر گفت: باید امنیت شغلی نسبت به کسانی که خدمت‌گذار در این مجموعه هستند ارتقا پیدا کند.
علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس گفت: به عقیده بنده ما سازمانی به نام برنامه و بودجه در کشور نداریم یعنی در آنجا نه برنامه‌ای برای کشور تدوین می‌شود نه بودجه‌ای؛ من آنجا را سازمان تخصیص می‌دانم. در سازمان برنامه و بودجه، کشور را با ابزار تخصیص مدیریت می‌کنند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با اینکه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ به سر می‌بریم، از ۱۰ همت بودجه مربوط به قانون جوانی جمعیت، هنوز هیچ ریالی برای اجرای این قانون تخصیص نیافته است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با اینکه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ به سر می‌بریم، از ۱۰ همت بودجه مربوط به قانون جوانی جمعیت، هنوز هیچ ریالی برای اجرای این قانون تخصیص نیافته است.
مدیر تیم‌های ملی تنیس گفت: به دلیل عدم تخصیص بودجه و اعتبارات لازم تیم های کمتر از ۱۴ سال ایران از حضور در مسابقات مقدماتی جهانی باز ماندند که این مسئله سقوط تیم‌های ملی فوق به مسابقات پیش‌مقدماتی جهانی را به همراه دارد.
رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتباری برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه‌های ذیربط تخصیص نداده است.
با مصوبه مجلس شورای اسلامی، شرکتهای دولتی مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.
برخی از دستگاه‌ها مکلف شدند بخشی از اعتبارات هزینه‌ای خود را صرف تضمین و ارتقای سطح امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری مؤثر از وقوع حوادث امنیتی سایبری کنند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نظارت برخط مجلس بر تخصیص بودجه باعث شفافیت در محل هزینه‌کرد اعتبارات و کاهش جابجایی تخصیص‌ها خواهد شد.
سرپرست دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه بازی های پاراآسیایی اولویت این کمیته است نسبت به عدم تخصیص ویژه به کاروان ایران در اعتبارات سال آینده انتقاد کرد.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: امروز با گذشت ۷ ماه از ابلاغ قانون بودجه، بودجه بخش استانی ۴ درصد و بخش ملی صرفاً ۶ درصد تخصیص پیدا کرده، یعنی عملاً بودجه ۱۴۰۱ صفر درصد اختصاص داشته است.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:پیشنهاد ما برای بودجه سال ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شورای عالی است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم در واقعی‌سازی آنچه در بودجه می‌نویسد با آنچه تخصیص می‌دهد ساماندهی صورت دهد و از تخصیص‌های سلیقه‌ای خودداری کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۱ بعد از هفت ماه تخصیص داده نشده، اما زمان تمام نشده و چند ماه باقی مانده است، دستگاه‌های مسئول در این مدت تأخیر را جبران و به وظایف خود عمل کنند.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال هستیم، هنوز هیچ اقدامی در اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ صورت نگرفته و اجرای این تبصره برای حمایت از تولید لازم است.
در جلسه علنی امروز مجلس اعلام شد که با تخلف سازمان‌های برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه‌ها در تخصیص منابع اشتغال‌زایی، بیم آن می‌رود تولید و اشتغال در سال ۱۴۰۱ با رکود مواجه شود.
کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: توقع فعالان بازار سرمایه برای بودجه سال ۱۴۰۲ این است که دولت با تخصیص معافیت‌های مالیاتی به این شرکت‌ها میزان سودآوری آن‌ها را افزایش دهد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص بودجه در ماه‌های آخر سال برای مباحث اجتماعی، منجر به پول‌پاشی می‌شود.
رئیس سازمان تیم های ملی تیراندازی مشکلات مالی را به عنوان دلیل لفو اردوی آماده سازی این تیم در هانوفر آلمان عنوان کرد.
جوبایدن رییس جمهور آمریکا دستور اجرایی تخصیص بودجه ای به مبلغ ۵۲.۷ میلیارد دلار برای تولید تراشه ها و انجام تحقیقات در این زمینه را امضا کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ