در حالی که چند روزی است با عبور از بهار به تابستان رسیده ایم، طبق وعده مسئولان وزارت صمت بایستی تا به امروز ۲۰۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور می‌شد. وعده‌ای که ۱۰۰ هزارتای آن در سه ماه پایانی سال قبل و ۱۰۰ هزارتای دیگر نیز در سه ماه ابتدایی امسال بایستی محقق می‌شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بورکینافاسو و مالی هر دو طی شش ماه گذشته شاهد کودتاهای نظامی بوده‌اند و اکنون نظامیان در این دو کشور غرب آفریقا حمایت خود را از کودتای نیجر اعلام کرده‌اند.
قدس- رئیس دادگستری قدس از کاهش ۲۵ درصدی دعاوی حقوقی در این شهرستان طی شش ماه گذشته خبر داد.
ایلان ماسک با گذشت نزدیک به شش ماه از زمان تصاحب توییتر، در مصاحبه جدیدی اعلام کرد که روی یک کاناپه در طبقه هفتم کتابخانه شرکتی که به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرده و توسط سگش اداره می‌شود، می‌خوابد.
براساس این آمارها، در ماه فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ـ اسفند ۱۴۰۱)، سفر ایرانی‌ها به ترکیه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶.۷۹ درصد رشد منفی داشته و سفر‌ها با کاهش مواجه شده است. با این وجود، ایران در همین ماه شش درصد از سهم بازار گردشگری ترکیه را به خود اختصاص داده است و چهارمین بازار برتر گردشگری این کشور به شمار می‌آید.
ماریا شاراپووا تصویر جدیدی از نخستین فرزندش پس از گذشت شش ماه از تولد او منتشر کرد.
وقتی ما سرعت غلبه سویه BA۵ را در اروپا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم با شیوع سویه BQ۱ سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته است، در حالی که از زمان آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا زمان زیادی گذشته و جمعیت چشمگیری از مردم کشورمان نیز دوز سوم و چهارم کرونا را تزریق کرده اند و پیش بینی می‌شود، در یک تا یک و نیم ماه آینده دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد و به اوج خود می‌رسد.
کیفیت هوای تهران در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در آذرماه سال گذشته چهار روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به شش روز افزایش یافت. در آذرماه سال گذشته ۲۱ روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به ۱۶ روز کاهش یافت.
ندری اضافه کرد: به طور کلی طی در شش ماه گذشته متوسط تورم مواد خوراکی و کالا‌های اساسی مردم از تورم متوسط که شامل ۴۵۰ قلم کالا است، با افزایش بسیار بیشتری روبرو بوده که دلیل عمده آن نیز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است، بنابراین اگر دولت می‌خواهد به هر دلیلی پرداخت یارانه نقدی را ادامه بدهد باید قیمت‌ها را ثابت نگه دارد و اجازه افزایش قیمت دیگری را ندهد.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت، تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علایم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود؛ اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
شبکه بانکی در شش ماه اول امسال حدود ۱۹۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۹ درصد رشد کرده است.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بخشی از دلایل ریزش بازار به عدم نفع در شش الی هفت ماه گذشته باز می‌گردد، زیرا در آن زمان در اوج قیمت‌های کامودیتی‌ها می‌توانست صادرات صورت پذیرد، اما به دلیل اشتباه نابخشودنی وزیر صمت در عوارض صادراتی باعث شد که نزدیک به سه میلیون تن مقادیر فولادی در انبار‌های فولادسازان انباشته شود.
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران در شش ماه گذشته هر وقت در شورا گزارشی ارائه دادند یا در رسانه‌ها حضور پیدا می‌کردند، از موفقیت‌های حوزه مالی می‌گفتند و شما اگر حتی مراسم تودیع معاون قبلی مالی شهرداری را هم ملاحظه کنید، تماما در تأیید عملکرد وی سخن گفته‌اند، اگر واقعیت این است برای من به عنوان یک عضو کمیسیون بودجه شورا این سؤال مطرح است که مدیری که آن‌قدر موفقیت دارد که همیشه در رأس گزارش‌های عملکرد شهرداری بود، چرا تغییر پیدا کرده است؟ چه مشکلی وجود داشته که نتوانست کارش را ادامه دهد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد با گذشت شش ماه از سال، یکی دیگر از فرامین رییس جمهوری مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را محقق کند.
با گذشت شش ماه از جنگ در اوکراین، گرچه بُعد سایبری این نبرد، نمود رسانه‌ای چندانی نداشته، واقعیتی را بار دیگر برای همه روشن کرد؛ جبهه فضای مجازی جزئی جداناپذیر از جنگ‌های زمانه ما هستند.
با گذشت شش ماه از جنگ در اوکراین، هم‌اکنون این پرسش مهم مطرح می‌شود که آیا می‌توان به پایان قریب‌الوقوع این جنگ امیدوار بود یا همه چیز نشانگر این است که جنگی فرسایشی و طولانی در پیش است؟
در حالی که حدود شش ماه از پایان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها گذشته و وعده‌های زیادی در مورد زمان بازگشایی نماد دو باشگاه از سوی سازمان خصوصی سازی داده شده است این نمادها بازگشایی نشدند تا اینکه این روز‌ها خبر از احتمال بازگشایی نماد‌های استقلال و پرسپولیس شنیده می‌شود.
بانک‌ها سود‌های هنگفتی از مردم می‌گیرند و نام این کار را جز ربا، چیز دیگری نمی‌توان گذاشت همچنین تولید، تولیدکنندگان به دلیل بدهی به بانک متوقف شده، چون بانک کار کارخانه را به دلیل این بدهی متوقف کرده است و خود این بانک‌ها عامل توسعه و ترویج ربا شده‌اند و متاسفانه برخورد بانک‌ها سبب شده مردم به اسلام و نظام بدبین شوند؛ لذا باید جلوی زیاده‌خواهی بانک‌ها را گرفت.
نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرد: در ماه فوریه، روس‌ها در حال برنامه ریزی برای رژه در مرکز شهر کی‌یف بودند. با گذشت بیش از شش ماه از جنگ، نمایش شرم آور فلز زنگ زده تانک‌های روسیه یادآوری برای همه دیکتاتور‌ها است که چگونه برنامه‌های آن‌ها ممکن است توسط یک ملت آزاد و شجاع خراب شود.
با گذشت شش ماه از جنگ، قدرت پوتین کمتر از زمان صلح نیست. محبوبیت او بالاست و او در روسیه حتی یک رقیب که صدایش شنیده شود ندارد. از دو جانشین محتمل او «میخائیل میشوستین» نخست وزیر و ا«لکسی ناوالنی» رهبر مخالفان یکی به رئیس جمهور وفادار مانده و دیگری در زندان است.
طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، صرفاً کسانی می‌توانند برای سفر اربعین اقدام کنند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل دو دُز واکسن و در صورت گذشت شش ماه از دز دوم، دز یادآور را نیز تزریق کرده باشند.
بررسی نظام مالیاتی کشورهای توسعه‌یافته بیانگر آن است که اولین اقدام جهت مبارزه با تقلب مالیاتی، طراحی و اجرای برنامه «مدیریت ریسک تمکین مالیاتی» است.
در جدیدترین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، خودرو شاهین متعلق به شرکت خودروسازی سایپا در بورس پذیرش شد.
سازمان بازرسی به دنبال دلایل اختلال در سامانه یکپارچه خودرو، با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌ صراحت از پذیرش مسئولیت در خصوص سامانه یکپارچه فروش خودرو خودداری نموده است، از وزیر صمت توضیح خواست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ