آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر از سوی کره‌شمالی، از رزمایش‌ های مشترک این کشور با کره‌جنوبی و ژاپن خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع چین اعلام کرد رزمایش‌های نیروهای زمینی ارتش این کشور و تایلند برای مبارزه با تروریسم به‌زودی برگزاری می‌شود.
نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند.
وزیر دفاع چین امروز با فرمانده نیروی دریایی روسیه در پکن دیدار و درباره رزمایش‌های نظامی و گشت‌زنی مشترک نیروی دریایی دو کشور ابراز امیدواری کرد.
وزیر دفاع یمن گفت: رژه‌ها و رزمایش‌ها، مصرف رسانه ای ندارند و ما رزمنده ماهر و قوی که توان انجام هر ماموریت جنگی در سخت ترین شرایط را داشته باشد،
آمریکا، انگلیس و استرالیا آزمایش‌های نظامی با کمک فناوری هوش مصنوعی را به منظور ردیابی اهداف انجام دادند.
آمریکا و کره‌ جنوبی امروز به بهانه شلیک دیروز موشک از سوی کره شمالی، رزمایش‌های مشترک هوایی برگزار کردند.
وزارت خارجه دولت چین می‌گوید رزمایش‌های اخیر ارتش این کشور در اطراف جزیره تایوان، اقداماتی لازم برای حفاظت از حاکمیت چین و هشداری جدی به جدایی‌طلبان و آمریکاست.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
کره شمالی در پی تازه‌ترین دور رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا نسبت به خطر «واقعی» جنگ هسته‌ای هشدار داد.
کره شمالی خطاب به سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواستار توقف فوری رزمایش‌های نظامی تنش‌آمیز آمریکا و کره جنوبی شد.
وزارت خارجه کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که پیونگ‌یانگ ادامه خصومت‌ها و تداوم رزمایش‌های نظامی این دو کشور در مرزهای خود را نوعی اعلام جنگ تلقی خواهد کرد.
تنش‌ها بین دو کره همزمان با آزمایش‌های اتمی کره شمالی در سال گذشته میلادی و رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن تشدید شده است.
شماری از کانال‌های غیررسمی تلگرام نوشته‌اند که روز یکشنبه صد‌ها سرباز روسی- که تعداد آن‌ها بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر عنوان شده است- وارد ویتبسک بلاروس شدند. رویترز نوشته که قادر به تائید این اطلاعات نبوده، اما در ادامه گزارش داد که روسیه و بلاروس تسلیحات و سربازان جدید خود را به رزمایش‌ها اضافه کرده‌اند و در حال انجام مانور‌ها و تمرین‌هایی هستند که از تجربیات روسیه در جنگ اوکراین برگرفته شده است.
پس از دور جدید آزمایش‌های موشکی کره شمالی، کره جنوبی خواستار رزمایش مشترک هسته‌ای با آمریکا شده است؛ با این تفاسیر آیا تنش بین دو کره در ۲۰۲۳ به مرحله تقابل می انجامد؟
رزمایش های هوایی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا به بهانه بدی شرایط آب و هوا لغو شدند.
وزارت دفاع ژاپن امروز در بیانیه ای از تداوم رزمایش نظامی مشترک آمریکا و این کشور به بهانه آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی خبر داد.
وزرای دفاع آمریکا، استرالیا و ژاپن رزمایش‌های اخیر ارتش چین در پاسخ به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را محکوم کردند.
مقامات امنیتی چین و روسیه توافق کردند که همکاری‌های نظامی در زمینه رزمایش‌های مشترک افزایش یابد و تماس‌های بین مقامات ارشد نظامی دو طرف نیز تقویت شود.
فرمانده کل ارتش در دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی ایران و پاکستان اظهار داشت: در حوزه هوایی نیز می‌توانیم این رزمایش‌های مشترک را داشته باشیم.
فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی ایران و پاکستان گفت: در حوزه هوایی نیز می‌توانیم این رزمایش‌های مشترک را داشته باشیم.
رسانه‌ رسمی منطقه تایوان اعلام کرد تایوان در پاسخ به رزمایش‌های اخیر چین چند موشک کروز را شلیک و آزمایش کرده است.
رئیس جمهور آمریکا گفت از بابت تایوان نگران نیست اما در خصوص اقدامات چین در منطقه نگران است.
با پایان‌یافتن رزمایش‌های ۴ روزه ارتش چین در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن می‌گوید رزمایش‌های تازه‌ای را در آبهای اطراف این جزیره برگزار می‌کند.
وزرای خارجه آمریکا، ژاپن و استرالیا، شلیک موشک‌های بالستیک ارتش چین را محکوم و خواستار توقف رزمایش‌های نظامی چین در منطقه تایوان شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ