آمریکا، انگلیس و استرالیا آزمایش‌های نظامی با کمک فناوری هوش مصنوعی را به منظور ردیابی اهداف انجام دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقاومت فلسطین در غزه در راستای بهبود توانمندی‌های نظامی خود، آزمایش موشکی جدیدی انجام داد.
در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: نظام بودجه‌ریزی باید به جای تقسیمات کشوری مبتنی بر سند ملی آمایش سرزمین حرکت کند.
بمباران ناگازاکی و هیروشیما به عنوان تنها بمباران اتمی تاریخ، آمریکا را رسوا ساخته‌است؛ کشوری با ۷۵۰ پایگاه نظامی و ۳۳۶ آزمایشگاه بیولوژیک که نامتعارف‌ترین تسلیحاتش در اوکراین آزمایش می‌کند.
در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی تعیین شده است.
یک منبع آگاه نظامی به اسپوتنیک گفته که تجهیزات نظامی که غرب برای اوکراین ارسال کرده است، پر از نقص و ایراد هستند.
میزان تاثیر معدل دیپلم نظام سالی‌واحدی/ترمی‌واحدی در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌تجربی و علوم‌انسانی سال ۱۴۰۲، ۳۰ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی‌واحدی/ترمی‌واحدی نیز ۱۰ درصد قطعی است.
وزارت امور خارجه فرانسه آزمایش موشکی کره شمالی برای پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی را محکوم کرد.
دو فضانورد روس برای نصب یک محفظه هوایی آزمایشی از ایستگاه بین‌المللی فضایی خارج شدند. تیمی از ناسا نیز از راه دور این دو فضانورد را در انجام عملیات همراهی کردند. پیاده‌روی فضایی اصطلاحی است که به خروج فضانورد از فضاپیما یا ایستگاه فضایی گفته می‌شود.با وجود بالا رفتن تنش میان ایالات متحده و روسیه پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، همکاری فضایی دو کشور در ایستگاه فضایی بین‌المللی مانند گذشته در جریان است.
دانشمندان توانستند دو نوع میکروب که تاکنون نامی از آن‌ها ارائه نشده را شناسایی کنند که می‌توانند تمام پلاستیک‌های آزمایش شده به جز پلی اتیلن را خورده و تجزیه کنند.
منابع فلسطینی از آزمایش یک موشک جدید توسط نیروهای مقاومت در شهر غزه در راستای افزایش توان نظامی این نیروها خبر دادند.
همزمان با افزایش مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ آزمایش های تسلیحاتی بیشتری را آغاز کرده است.
روسیه موشک قاره‌پیمای سنگین سارمات آراس-۲۸ معروف به شیطان را برای بار دوم در اواخر سال ۲۰۲۲ آزمایش و سپس وارد خدمت خواهد کرد. شیطان نامی است که غربی‌ها به موشک سارمات داده‌اند، موشکی که عنوان قدرتمندترین موشک قاره‌پیمای جهان را در اختیار دارد.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
پهپاد XQ-۵۸ A Valkyrie که توسط شرکت Kratos Defense and Security Solutions مستقر در سن‌دیگو کالیفرنیا ساخته شده است، یک پهپاد خودران است که همانطور که ارتش ایالات متحده می‌گوید، برای ماموریت‌های خطرناک در مناطق مورد مناقشه به پرواز درمی‌آید.
روز جمعه حدود ۵۰ کشور موافقت کردند که میلیارد‌ها دلار سخت افزار نظامی از جمله خودرو‌های زرهی و مهمات مورد نیاز برای عقب راندن نیرو‌های روسیه را به کی یف ارائه دهند. آلمان نیز در آن روز به تصمیم گیری برای تحویل تانک‌ها نزدیک‌تر شد و دستور بازنگری را صادر کرد.
پرتاب پیش رو پنجمین پرتاب برای این موشک فالکون هوی خواهد بود که در ماه فوریه ۲۰۱۸ با انجام یک پرواز آزمایشی به یاد ماندنی کار خود را آغاز کرد. فالکون هوی در اولین پرتاب خود یک خودرو تسلا رودستر متعلق به بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس یعنی ایلان ماسک را در حالی که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در صندلی راننده آن نشسته بود به مدار اطراف خورشید فرستاد.
گروه های مقاومت فلسطین امروز شنبه در راستای حفظ آمادگی نظامی خود در تقابل احتمالی با رژیم صهیونیستی، آزمایش موشکی جدیدی را در سواحل غزه انجام دادند.
شرکت ترکیه‌ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد «بیرقدار آکینجی» برای اولین بار خبر داد.
شرکت ترکیه ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد بیرقدار برای اولین بار خبر داد.
نیروهای نظامی آمریکا و ژاپن به بهانه انجام آزمایش موشکی اخیر از سوی کره شمالی، به برگزاری رزمایش مشترکی نزدیک جزیره «کیوشو» مبادرت ورزیدند.
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد که این پرتاب‌ها، آزمایشی بود که اعتماد‌پذیری و عملیاتی بودن تسلیحات هسته‌ای مستقر در واحد‌های نظامی را اثبات کرد.
سنتکام اعلام کرد که ارتش آمریکا در حال مطالعه برنامه‌هایی برای توسعه یک مرکز آزمایش نظامی در عربستان سعودی است.
طرح اولیه فرماندهی مرکزی آمریکا شامل نامگذاری تاسیسات به نام مرکز آزمایش «Red Sands» (شن‌های سرخ) است که به موازات مرکز «White Sands» (شن‌های سفید) فعالیت می‌کند؛ این مرکز یک مرکز نظامی آزمایش موشک‌های دوربرد در نیو مکزیکو است.
به گفته کمالوندی برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل کردن طرف‌های برجامی به تعهدات خود است و نباید از ایران انتظار داشته باشند هنگامی‌که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و در حالی‌که تحریم‌های ظالمانه آنان علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد، ایران پذیرای نظارت‌های فرا پادمانی نیز باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ