کره شمالی خطاب به سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواستار توقف فوری رزمایش‌های نظامی تنش‌آمیز آمریکا و کره جنوبی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کره شرکت کرد و و خواستار افزایش آمادگی برای جنگ شد.
رهبر کره شمالی در بازدید از یک کارخانه اسلحه‌سازی، خواستار افزایش تولیدات و در نتیجه تقویت آمادگی جنگی ارتش این کشور شد.
مردم کره شمالی در سالروز جنگ کره، با حضور در خیابان‌های پایتخت این کشور، خواستار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا شدند.
رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک مرکز ماهواره‌های نظامی خواستار تسریع در آماده‌سازی پرتاب ماهواره‌ شناسایی نظامی شد.
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی به عنوان پیام هشدار به کره شمالی شد.
وزارت‌خارجه چین با صدور بیانیه‎‌ای خواستار تحرک واشنگتن در راستای کاهش تنش‌ها میان کره‌جنوبی و کره‌شمالی شد.
رهبر کره شمالی در جمع دانشمندان هسته‌ای این کشور خواستار تولید و ساخت تسلیحات و مواد هسته‌ای قدرتمند همزمان با افزایش تهدیدات ضد این کشور شد.
رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک مانور نظامی خواستار آمادگی حمله هسته ای علیه آمریکا و کره جنوبی شد.
در پی آزمایش جدید موشکی کره شمالی، نخست‌وزیر ژاپن خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی «تهدیدهای موشکی کره شمالی» شد.
توماس گرینفیلد در نشست حاکمیت قانون با نام بردن از روسیه، کره شمالی، ایران، سوریه، میانمار، بلاروس، کوبا، سودان و دولت طالبان در افغانستان، خواستار پاسخگو کردن افرادی شد که به حاکمیت، تمامیت ارضی، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام نمی‌گذارند.
پس از دور جدید آزمایش‌های موشکی کره شمالی، کره جنوبی خواستار رزمایش مشترک هسته‌ای با آمریکا شده است؛ با این تفاسیر آیا تنش بین دو کره در ۲۰۲۳ به مرحله تقابل می انجامد؟
رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ اون، خواستار افزایش «تصاعدی» تولید کلاهک‌های هسته‌ای شده و دستور توسعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما را برای مقابله با ایالات متحده و کره‌جنوبی صادر کرده است.
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی افزایش تولید سلاح های هسته ای تاکتیکی و توسعه موشک های بالستیک جدید قاره پیما را خواستار شد.
ششمین نشست عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی به منظور بررسی سیاست‌گذاری‌های سال جدید میلادی برگزار شد.
کاخ سفید در بیانیه ای با اعلام اینکه درهای دیپلماسی به روی کره شمالی بسته نشده است، خواستار دست کشیدن پیونگ یانگ از «اقدامات بی ثبات کننده» خود شد.
رئیس‌جمهور چین با ارسال پیامی به رهبر کره شمالی خواستار تقویت روابط و افزایش همکاری‌های بین دو کشور شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار خودداری کره شمالی از هرگونه اقدام تحریک آمیز جدید شد.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیدار با سران آمریکا و ژاپن مدعی شد رفتارهای کره شمالی بسیار تهاجمی شده و خواستار تقویت بیشتر همکاری‌های بین سه کشور شد.
رئیس جمهور کره جنوبی در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه «آسه آن»، پاسخ متحد جهانی به آزمایش های جدید موشکی یا هسته ای کره شمالی را خواستار شد.
منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کرند که آمریکا خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در روز جمعه با موضوع آزمایش‌ های موشکی اخیر کره شمالی شده است.
کره شمالی از آمریکا و کره جنوبی خواست تا مانورهای نظامی مشترک را متوقف کنند.
رئیس جمهور چین در نامه‌ای به رهبر کره شمالی که ساعتی قبل از برگزاری اجلاس حزب کمونیسم چین صورت گرفت؛ خواستار ارتباط، اتحاد و همکاری دو طرف شد.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: ما به اراده شهروندانی که خواستار پیوستن به روسیه هستند احترام گذاشته و از موضع دولت روسیه برای تبدیل این چهار منطقه به بخشی از خاک خود حمایت می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ