کره شمالی در پی تازه‌ترین دور رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا نسبت به خطر «واقعی» جنگ هسته‌ای هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیونگ‌یانگ امروز اعلام کرد: سرباز آمریکایی به‌دلیل تنفر از رفتار غیرانسانی و تبعیض نژادی در ارتش ایالات متحده به کره‌شمالی فرار کرده است.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رهبر کره شمالی در بازدید از یک کارخانه اسلحه‌سازی، خواستار افزایش تولیدات و در نتیجه تقویت آمادگی جنگی ارتش این کشور شد.
دولت کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای علیه سئول و واشتنگن استفاده کند، پاسخ این دو کشور «قاطع و همه‌جانبه» خواهد بود.
ارتش کره شمالی با تحریک‌آمیز خواندن تحرکات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف سواحل شبه جزیره کره به واشنگتن هشدار داد که این اقدامات شرایط جنگ هسته‌ای را در وضعیت آستانه‌ای قرار می‌دهد.
کره جنوبی با طرح شکایت از کره شمالی به اتهام انفجار یک دفتر هماهنگی در سال ۲۰۲۰، از پیونگ‌یانگ درخواست غرامت کرد.
کره جنوبی با طرح شکایت از کره شمالی به اتهام انفجار یک دفتر هماهنگی در سال ۲۰۲۰، از پیونگ‌یانگ درخواست غرامت کرد.
ارتش آمریکا از سقوط یک فروند جنگنده اف۱۶ متعلق به این کشور در کره جنوبی خبر داد.
کره شمالی با انتقاد از بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی، متعهد شد تا «بازدارندگی نظامی» خود علیه سئول و واشنگتن را تقویت کند.
وزارت وحدت کره جنوبی مدعی است که کره شمالی عامدانه خطوط ارتباطی بین دو کشور را قطع کرده است.
مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تا زمانی که کره شمالی دست از «اقدامات تحریک‌آمیز» برندارد، واشنگتن نه به فکر گفتمان با این کشور است و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو نمی‌کند!
سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های پنج روزه‌ای که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی در پیونگ‌یانگ اعمال کرده بود را لغو کرده است.
سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های پنج روزه‌ای که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی در پیونگ‌یانگ اعمال کرده بود را لغو کرده است.
وزارت اتحاد کره جنوبی از نقشه این کشور برای سوق دادن پیونگ‌یانگ به مسیر گفتمان و از سرگیری مذاکرات پرده برداشت.
ششمین نشست عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی به منظور بررسی سیاست‌گذاری‌های سال جدید میلادی برگزار شد.
خواهر رهبر کره شمالی می‌گوید کسانی که به توانمندی‌های موشکی پیونگ‌یانگ شک دارند، به‌زودی خواهند فهمید که این موشک‌ها چه توانایی‌ دارند.
نماینده ویژه کره جنوبی در امور کره شمالی در دیدار با همتایان آمریکایی و ژاپنی مدعی شد که پیونگ‌یانگ در آشکارکردن تهدیدهای هسته‌ای تهاجمی‌تر شده است.
رئیس جمهور کره جنوبی از چین خواست تا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، به پیونگ‌یانگ فشار وارد کند.
کاخ سفید مدعی شد که تداوم تلاش کره شمالی در زمینه توسعه تسلیحاتی، به افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه منجر خواهد شد.
مقام ارشد کره شمالی ارسال سلاح از این کشور به روسیه را تکذیب و تاکید کرد که پیونگ‌یانگ در آینده هم تمایلی به چنین اقدامی ندارد.
در ماه گذشته میلادی یک سند سیاستگذاری استراتژی امنیت ملی آمریکا اشاره بسیار مختصری به کره شمالی داشت؛ اما پنتاگون در اسناد جدید بسیار عمیق‌تر به پیونگ یانگ پرداخته و به طور مستقیم و آشکار کره شمالی را تهدید کرده است.
نیروهای ارتش کره جنوبی رزمایش دفاعی سالانه خود را با هدف تقویت قوای سئول برای واکنش به «تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی»، آغاز کردند.
مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت: چنانچه کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، سه کشور (آمریکا، کره جنوبی و ژاپن) با یکدیگر و به همراه جامعه بین الملل در همکاری حداکثری پاسخی خواهیم داد که کره شمالی به واقع دریابد که این انتخابی به تمام معنا اشتباهی بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ