بررسی نشان داد که جنین برای مثال، نسبت به طعم هویج بیشتر با چهره خندان، اما به طعم کلم با حالت ناراحتی و گریه واکنش نشان می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در رخدادی پیش‌بینی نشده، جدای از تهدیدات امنیتی همیشگی علیه اسرائیل از سوی حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در غزه، مساله جنین به دغدغه اصلی سران سیاسی، نظامی و امنیتی تل‌آویو تبدیل شده است.
طبق مشاهدات محققان در این سلسله آزمایش‌ها،‌ موش‌هایی که نسخه‌ای از ژن Igf2 را از پدرشان به ارث نبرده بودند، در بدو تولد اندازه‌ای کوچک‌تر داشتند. با استناد به این مشاهدات،‌ می‌توان توضیحی برای برخی اختلالات رشد در جنین‌ انسان یافت.
محققان جنین‌های موش را درون یک بیورآکتور ایجاد کردند که از سلول‌های بنیادی کشت‌شده در ظرف پتری (بدون تخمک و اسپرم) تشکیل شده بود. جنین‌ها به‌طور طبیعی رشد کردند و در روز سوم شروع به قد کشیدن کردند و در روز هشتم قلب تپنده برای آن‌ها ایجاد شد. این اولین باری بود که دانشمندان موفق به رشد جنین موش کاملاً مصنوعی در خارج از رحم شدند. این آزمایش جهشی را در مطالعات چگونگی تشکیل اندام‌های مختلف سلول‌های بنیادی و چگونگی جهش‌ها منجر به بیماری‌های رشدی نشان داد.
رهبر جنبش جهاد اسلامی با تمجید از الگوی مقاومت و ایستادگی جنین ضد اشغالگران، جنین را نماد پایداری دانست و خواستار گسترش مدل مقاومت جنین در همه نقاط کرانه باختری در برابر صهیونیست‌ها شد.
افزایش آمار شهدای فلسطینی و تداوم بمباران جنین توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای دومین روز پیاپی در سایه مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر اشغالگران، از جدیدترین تحولات فلسطین است.
روز پنجشنبه گذشته نیز یک تیم تحقیقاتی از موسسه «وایزمن» در فلسطین اشغالی (رژیم صهیونیستی) گزارش تحقیقات خود در ارتباط با مدل‌های جنینی انسانی بر اساس سلول‌های بنیادی را منتشر کرد.
رخدادهای اخیر در جنین و پس از آن عملیات منحصر بفرد تیراندازی مبارزان مقاومت در شمال کرانه باختری، در روزهای اخیر صهیونیست‌ها را دچار شوک‌های پیاپی کرده است.
یک روزنامه عبری زبان درباره پیامدهای رخداد روز گذشته در جنین (شمال کرانه باختری) هشدار داد و آن را نمونه‌ای از تحولات خطرناک آینده برای رژیم صهیونیستی دانست.
تصاویر منتشرشده از شهر جنین بیانگر این است که امروز در جریان یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست که از زمین و هوا صورت گرفت، این منطقه به میدان جنگی تبدیل شده است.
تلاش‌های مشابه دیگری برای ایجاد جنین‌های مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی موش و میمون دنبال می‌شود، اما این اولین بار است که یک جنین مصنوعی از سلول‌های بنیادی انسان ساخته می‌شود.
محققان با استفاده از سلول های بنیادین جنین مصنوعی انسان را ابداع کردند. این دستاورد  گامی مهم در امر باروری به حساب می آید.
وقتی جنین توسط پزشک داخل رحم گذاشته می‌شود، فضای رحم متشکل از سلول‌های غشای داخلی رحم (اندومتر) است که در دولایه روی هم قرار گرفته‌اند، جنین بین این دولایه قرار می‌گیرد و در این فضا حرکت می‌کند تا گیرنده‌های مناسب خود را پیدا کند و به آن‌ها جفت شود. این فضای اندومتر یک فضای تو خالی نیست که ایستادن خانم باعث افتادن جنین شود.
بر اساس یک مطالعه جدید، عوارض شایع بارداری مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی (فشارخون بالا در بارداری) ممکن است رشد نوزاد را در رحم کُند نماید.
پس از فرآیند رشد و نمو جنین در رحم یوزپلنگ مادر و ایجاد شرایط طبیعی در اردیبهشت‌ماه شاهد به دنیا آمدن توله این یوزپلنگ خواهیم بود.
یک دستکش جراحی جدید با قابلیت سنجش فشار ابداع شده که تولد نوزادان مرده را کاهش می دهد و به پزشکان اجازه می دهد تا جهت جنین را در رحم بررسی کنند.
۱۳ هزار گونۀ شناخته شده از موجودات ریز دریایی وجود دارد؛ از یاقوت‌های دریایی آبی رنگ تا کرم‌های انگلی بسیار کوچک. بعضی از آن‌ها آزادانه شنا می‌کنند و بعضی‌های دیگر به یک گیاه یا حیوان دیگر چسبیده‌اند. بعضی از این انگل‌ها می‌توانند به درون رحم کوسه‌ها بروند و به جنین درون بدن آن‌ها بچسبند.
بله، جنین شما در واقع می‌تواند در رحم سکسکه کند!
مرحله شکل‌گیری ارگان‌های جنین بعد از پایان هفته سوم و با شروع هفته چهارم آغاز خواهد شد و تا هفته چهاردهم، ادامه می‌یابد. این دوران برای خانم‌های باردار، بسیار حساس محسوب می‌شود و بیشترین خطر برای جنین در این دوران وجود دارد؛ اما بعد از هفته چهاردهم، این خطرات به حداقل خواهد رسید و انجام تصویربرداری با رعایت اصول ایمنی، امکان‌پذیر است. البته برای انجام این کار باید حتما در ناحیه رحم و لگن، برای محافظت از پوشش سربی استفاده شود.
نخستین مرکز رحم مصنوعی جهان به نام اکتولایف (EctoLife) می‌تواند سالانه ۳۰ هزار نوزاد را در فضا‌هایی که به شکل رحم زنان طراحی شده‌اند، رشد دهد. در این مرکز صد‌ها جنین در غلاف‌های شفافی قرار می‌گیرند که دمای آن‌ها کنترل می‌شود و ابزاری مانند بند ناف نیز برای دریافت اکسیژن و مواد مغذی تدارک دیده شده است.
نسبت به اهد‌ای جنین، قانون اهد‌ای جنین به زوجین نابارور، مصوب ۲۹ تیر ۱۳۸۲، تصویب و لازم‌الاجرا شده است. از این‌رو، نظر به فقدان قانون خاص نسبت به استفاده از رحم جانشین، اقدام والدین ژنتیکی و حمل‌کننده جنین یا اشخاص ثالث، نوعا مبتنی بر انعقاد قرارداد خصوصی د ر چارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی و با رعایت الزامات مربوط به قواعد عمومی قرارداد‌ها و تجویز شرعی حاصله، حسب مورد است.
یک کارشناس ارشناس ارشد مامایی گفت: آناناس را در فهرست میوه‌هایی که در سه ماهه اول بارداری باید از آن‌ها پرهیز شود، معرفی کرد و گفت: به این دلیل است که خوردن آناناس می‌تواند منجر به انقباضات شدید رحمی شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به سقط جنین شود. آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که پروتئین را تجزیه می‌کند، می‌تواند دهانه رحم را نرم کند و منجر به زایمان زودرس شود. به همین دلیل است که باید از مصرف آناناس در دوران بارداری خودداری کنید.
جنبش مقاومت اسلامی حماس به شهادت دو تن از فلسطینیان ساکن شهر جنین به دست نظامیان رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
جنبش مقاومت اسلامی حماس به شهادت دو تن از فلسطینیان ساکن شهر جنین به دست نظامیان رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
مسئول بانک بافت و سلولهای دامی پژوهشگاه رویان گفت: بر اساس تفاهم نامه ای سلول یوزهای تلف شده توسط سازمان محیط زیست به رویان برای تحقیقات مربوط به شبیه سازی انتقال داده می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ