پس از فرآیند رشد و نمو جنین در رحم یوزپلنگ مادر و ایجاد شرایط طبیعی در اردیبهشت‌ماه شاهد به دنیا آمدن توله این یوزپلنگ خواهیم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره وضعیت جسمانی آذر و توران دو توله یوز ماده آسیایی اظهارداشت: این توله‌ها در مرکز نگهداری یوزپلنگ‌های شاهرود شرایط خوبی دارند. وی افزود: هم تغذیه هم وضعیت نگهداری از این دو توله خوب است و در حال حال حاضر هیچ خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
شاهرود- ایران و توران دو توله یوز ماده آسیایی در مرکز نگهداری یوزپلنگ های توران شاهرود روزگاری خوبی را دارند.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: بدیهی است با توجه به توان باروری ضعیف یوزپلنگ‌ها به ویژه توان اسپرمی نر‌ها که در مطالعات مختلف به آن اشاره شده، عدم موفقیت بارداری یوز ماده در همان سال اول پس از جراحی سزارین، نگران کننده نیست و می‌توان از فرصت‌های بعدی برای ادامه فرآیند تکثیر یوزپلنگ آسیایی از این یوز ماده استفاده کرد.
«پیروز»، گرچه کالبدشکافی شده و در فرایند تاکسیدرمی قرار دارد تا در موزه، به‌عنوان نمونه‌ای از دستاورد‌های علمی متخصصان ایرانی برای همیشه نگهداری شود؛ اما هنوز هیچ تصویری از فرایند تاکسیدرمی این توله‌یوز از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست منتشر نشده است.
شاهرود- سایت نگهداری یوزهای آسیایی در توران شاهرود حالا میزبان پنج توله است فیروز نر حدوداً ۱۲ ساله، دلبر و ایران دو ماده و در نهایت آذر و توران دو توله ۱۴ هفته‌ای که در سلامت هستند.
در پی تلف شدن «پیروز» توله یوزپلنگ ایرانی جلسه ویژه فراکسیون محیط زیست مجلس برای مرگ یوز ایرانی امروز برگزار می‌شود.
در پی تلف شدن «پیروز» توله یوزپلنگ ایرانی جلسه ویژه فراکسیون محیط زیست مجلس برای مرگ یوز ایرانی امروز برگزار می‌شود.
پیروز توله یوز ایرانی که به همراه دو برادر دیگرش ١٠ اردیبهشت ماه در توران به دنیا آمده بودند حال خوشی ندارد و پنجشنبه هفته گذشته به بیمارستان دامپزشکی مرکزی منتقل شد.
اولین صحبت‌های همراه با بغض علیرضا شهرداری، تیماگر پیروز در چهارمین روز بستری این توله‌یوز در بیمارستان را منتشر کرد.
هومن جوکار فعال محیط زیست نوشت: رسم بود برای توله یوز‌های اسیر، اسم گذاشته شود. با آقای میرصادقی که سال‌ها در حال ساخت فیلم از یوز بود و ذوق هنری داشت، تماس گرفتیم، ایشان آمدند و پیشنهاد دادند که اسم کسی که او را نجات داده روی توله بگذاریم، اینطور بود که نام خانوادگی رضا کوشکی را روی توله‌یوزگذاشتیم .
زهرا کشوری، فعال محیط‌زیست با انتشار تصویری نسبت به وضیعت جسمانی پیروز، توله‌یوز محبوب ایرانی ابراز نگرانی کرد.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این دو یوز به سرنوشت توله‌های ایران روبه‌رو می‌شوند، زیرا تجربه نشان می‌دهد که نگهداری از توله‌ها در بلندمدت برای محیط‌زیست امکان ندارد.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این دو یوز به سرنوشت توله‌های ایران روبه‌رو می‌شوند، زیرا تجربه نشان می‌دهد که نگهداری از توله‌ها در بلندمدت برای محیط‌زیست امکان ندارد.
برای اولین بار تصاویر لحظه پیدا شدن دو توله یوز ماده ایرانی را که چند روز قبل توسط یک دامدار ایرانی پیدا شدند را منتشر می‌کند. اکبر نیک‌فرجام، دامدار اهل سمنان، که یوزپلنگ‌های پارک توران را پیدا کرده این فیلم را گرفته است.
آخرین فیلم منتشر شده از "پیروز" نشان از رشد قابل توجه این توله یوزپلنگ ایرانی دارد.
حسن اکبری درباره زمان انتقال «پیروز» - تنها توله‌یوز ایرانی در اسارت - به توران اظهار کرد: نگهداری «پیروز» به‌تنهایی در سایت پردیسان برای سازمان هزینه و زحمت دارد. توران نیز مجموعه سایتی است که «ایران» و «فیروز» - مادر و پدر «پیروز» - به همراه دیگر یوز‌ها آنجا هستند. «پیروز» نیز می‌تواند در آن سایت که به شرایط زیستگاه طبیعی‌اش بسیار نزدیک است، زندگی کند.
پیروز؛ توله یوز ایرانی ۱۰ اردیبهشت ماه به همراه دو برادر دیگر خود در سمنان به دنیا آمد، دو توله در روز‌های ابتدایی تولد تلف شدند، اما سومین یوز که پیروز نام گرفت اکنون حدود ۷ ماهگی خود را در پارک طبیعت پردیسان می‌گذارند و شرایط بسیار خوبی دارد و در سلامت کامل به سر می‌برد.
خبرگزاری صداوسیما درباره آخرین وضعیت پیروز، توله یوز ایرانی، گزارشی تهیه کرده است.
فیلمی جدید از «پیروز» توله یوز ایرانی را مشاهده می‌کنید؛ پیش ازین در فضای مجازی شایعه سرقت او مطرح شده بود.
چندی پیش خبری مبنی بر دزدیده شدن پیروز تنها توله یوزپلنگ ایران (یوز ماده در اسارت سمنان) پخش شد در حالی که علیرضا شهرداری تیمارگر حیات وحش که وظیفه حفاظت از پیروز را بر عهده دارد در ویدویی اعلام کرد که حال پیروز خوب است و اتفاقی نیفتاده است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و بازخورد منفی از این اقدام در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این سازمان نظر مخالف خود را با درج تصویر یوز ایرانی بر روی پاکت‌های سیگار اعلام می‌دارد.
هلیا یوز ماده که حاصل زایمان هرب در سال ۱۳۹۸ است، حالا مادر بزرگترین سرمایه ثبت شده جمعیت یوز‌های آسیایی ایران است. او به دور از اسارت و در دل طبیعت در زایمانی موفق صاحب ۴ توله شده که اگرچه هنوز جنسیت شان اعلام نشده، اما حالا نوید بخش تداوم زنجیره حیات یوز‌های آسیایی و نماد زیبای حیات وحش ایران است.
عوامل اجرایی پارک ملی توران و اداره حفاظت محیط زیست میامی، خبر تصادف یک قلاده توله یوزپلنگ آسیایی با یک دستگاه خودرو در اطراف منطقه حفاظت شده توران را تایید کردند.
آخرین وضعیت توله یوز ایران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ