مسئول بانک بافت و سلولهای دامی پژوهشگاه رویان گفت: بر اساس تفاهم نامه ای سلول یوزهای تلف شده توسط سازمان محیط زیست به رویان برای تحقیقات مربوط به شبیه سازی انتقال داده می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پتری دیش و فلاسک ویژه کشت سلول شدند.
وکیل نخست‌وزیر سابق پاکستان از مقامات این کشور خواست به‌شرایط نامساعد موکل وی در زندان رسیدگی شود.
معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با اشاره به استفاده سالانه ۲۴۰ هزار زوج نابارور از خدمات پژوهشگاه رویان از موفقیت در تجاری سازی پروژه سلول درمانی در بیماری ویتیلیگو خبر داد.
سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی به دلیل سرعت تقسیم بالا در شرایط آزمایشگاهی و سهولت استفاده، منبع مناسبی از سلول ها برای سلول درمانی و پزشکی بازساختی محسوب می شوند.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
با توجه به برگزاری کارگاه کشت سلول، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشگران و دانشگاهیان ارتقاء می‌یابد.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با همکاری وزارت امور خارجه سعی دارد تا مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه راه اندازی کند.
گروهی از پژوهشگران در یک مقاله مروری، چشم‌انداز آینده درمان‌های مبتنی بر سلول‌های شبه‌هپاتوسیتی مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان را برای درمان بیماری‌های کبدی مورد بررسی قرار دادند.
رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه برنامه هایی برای افزایش تعداد دانش بنیانهای این پژوهشگاه داریم، گفت: اما درصدد حمایت از شرکتهایی که به یک جریان اقتصادی و گردش مالی درستی ختم می شود، هستیم.
بعد از اینکه همسر دنی آلوز بخاطر اتهام تجاوز طلاق گرفت، این ستاره برزیلی درخواست کرده تا در سلول انفرادی حبسش کنند.
محققان کشور در یک مقاله بین الملی به بررسی و معرفی بیشتر مسیرهای پیام رسان مشترک در تکوین سرطان کبد پرداختند تا پیشرفت های درمانی در این زمینه به روزتر شود.
تحقیقات محققان نشان داد به زودی یک امید در رویکردهای ایمنی برای درمان سرطان سلول های کبدی به وجود می آید.
محققان طی پژوهشی به نتیجه رسیدند که لایه های غضروفی چاپ شده بهتر از بسترهای مهندسی شده غضروف سازی را القا می کنند.
بر اساس آخرین آمار ستاد سلول ایران در جایگاه سیزدهم تولید علم سلول بنیادی قرار دارد و در منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وقتی مورچه‌ها جایزه را پیدا می‌کنند، ارتباطی بین جایزه خوراکی و بوی سلول سرطانی برایشان شکل می‌گیرد و یاد می‌گیرند این بو را تشخیص بدهند.
دبیر ستاد تقشه جامع علمی کشور گفت: گردش مالی که برای آن در سال ۲۰۲۹ پیش بینی می شود، ۱۵۳ بیلیون دلار است
پژوهشگران در یک دستاورد جدید، سلول های سایبورگ نیمه زنده ای ابداع کرده اند که می توانند در محیط هایی زنده بمانند که سلول طبیعی از بین می رود.
محققان راهکاری برای درمان ضایعات تارهای صوتی با سلول درمانی ارائه کردند که می تواند روند درمان را در آینده تسهیل کند.
وزیکول های خارج سلولی استخراج شده از کره های سلولی متشکل از سلول های بنیادی مزانشیمی و سلول های غضروفی اثر درمانی بیشتری بر مدل حیوانی استئوآرتریت دارند.
محققان طی پژوهشی نشان دادند ژن های جای گرفته روی کروموزوم Y احتمالاً در تکوین سلول های پیش ساز عصبی از سلول های بنیادی جنینی انسان مؤثر هستند.
سازمان زندان های رژیم صهیونیستی «سامر عیساوی» اسیر فلسطینی را که طی ۱۵ روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده را به سلول انفرادی منتقل کرد.
محققان گروهی از سلول های عصبی را شناسایی کرده اند که به افراد دچار فلجی کمک می کند دوباره بایستند و راه بروند.
گروهی از محققان سلول های مغز را در یک آزمایشگاه پرورش دادند و به آنها آموخته اند بازی رایانه ای «پونگ» را انجام دهند.
دارندگان مدالهای طلا و نقره کشوری و جهانی المپیاد در رشته های سلول های بنیادی، زیست شناسی و شیمی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گردهم آمدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ