در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و متحدانش، دو کشتی جنگی آمریکا و کانادا از تنگه تایوان عبور کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نصر-۱ یک موشک کروز ساخت ایران است، که قابلیت از بین بردن هدف‌های ۳۰۰۰ تنی مانند کشتی‌های جنگی را دارد. موشک نصر-۱ می‌تواند از پایگاه‌های ساحلی و هم از شناور‌های جنگی پرتاب گردد، و مدلی از آن در حال اصلاح و تغییر است تا قابلیت شلیک از هلیکوپتر‌ها و زیردریایی‌ها را داشته باشد.
در میان صدای شلیک گلوله و غرش هواپیما‌های جنگی گروهی از جوانان سودانی در حال بازی فوتبال در یک زمین خاکی در خارطوم پایتخت سودان هستند. سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در خارطوم و سایر شهر‌های شمال و غرب کشور بوده است. تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند. درگیری‌های اخیر سودان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند.
مقامات وزارت دفاع منطقه تایوان اعلام کردند که برای هشدار به کشتی‌های جنگی ارتش چین، هواپیماهای گشتی به تنگه تایوان اعزام کردند.
سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک و کشور‌های متحد آن پس از یک جلسه هفت ساعته، بر سر کاهش تولید توافق کردند.
فیلسوف و تحلیل‌گر مشهور آمریکایی می‌گوید روسیه با اینکه می‌تواند شهر کی‌یف را غیرقابل‌سکونت کند، این کار را نکرده و در مقایسه با تهاجم به عراق، شمار کشته‌های غیرنظامی در جنگ اوکراین کمتر است
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما در زمان جنگ هشت سال از مرزهای خود دفاع کردیم و امروز نیز اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری به کشتی‌های تجاری ما تعرضی داشته باشد.
نخست، خبر وال‌‌‌استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس مبنی بر ارسال صدها توپ و یک میلیون گلوله جنگی و همچنین پهپادهای جدید از ایران به روسیه بود. وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که طی۶ ماه گذشته، کشتی‌‌‌های باری بیش از ۳۰۰ هزار گلوله‌‌‌ توپخانه‌‌‌ای و یک میلیون گلوله از ایران به روسیه حمل کرده‌‌‌اند.
بحران انرژی ۱۸ ماه گذشته اختلاف بین کشور‌های ثروتمند و فقیر را تشدید کرد. بسیاری از کشور‌های در حال توسعه در اعتراض به فشار‌ها برای تنوع ‏بخشی در حوزه انرژی و کاهش سهم سوخت‌‏های فسیلی، جری‏تر شدند و به افزایش هزینه‌‏های غذا و انرژی اشاره کردند که حاصل جنگی اروپایی بود.
یک کشتی جنگی چینی در دریاهای مشرف به تنگه تایوان چندین گلوله توپ را در منطقه خلیج «لویان» در ساحل استان فوجیان، در حدود ۵۰کیلومتری (۳۰ مایلی) شمال غربی جزایر ماتسو که نزدیک به سرزمین اصلی هستند، اما تحت کنترل تایوان هستند، شلیک کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، درحالی‌که ملوانان به سمت اهدافی در خشکی و آب شلیک می‌کردند، دود و شراره‌های آتش از عقب کشتی‌ها قابل مشاهده بود.
کشتی‌های ساخته شده از کربن برخلاف کشتی‌های فلزی قابلیت ویژه رادارگریزی و پنهان کاری داشتند. یعنی در کنار وزن کمتر و استقامت بیشتر، ویژگی پنهان کاری را هم به این جنگ افزار‌ها افزوده بود. این کشتی‌ها برخلاف ساختار‌های کشتی فلزی، به دلیل طراحی چند زاویه‌ای کشتی هیچ سطحی عمود بر سطح آب را در رادار‌ها نشان نمی‌دهد و از بازتاب سیگنال رادار به منبع جلوگیری می‌کند.
«"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه قبل از آغاز حمله سراسری کشورش به اوکراین، به هیچ عنوان این دیدگاه را نداشت که جنگ اوکراین تبدیل به یک جنگ فرسایشی خواهد شد. این همان مساله‌ای بود که بایدن در سفر به اوکراین مورد اشاره قرار داد و به طور خاص تاکید کرد که وحدتِ ایجا شده در جبهه کشور‌های غربی در حمایت از اوکراین، تا حد زیادی پوتین را شوکه و شگفت زده کرده است.»
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جبهه متحدی به رهبری آمریکا با همراهی ناتو، صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های عربی و حتی برخی ایرانیان خارج از کشور علیه ایران با هدف براندازی نظام شکل گرفته و در این رابطه جمعیت مورد هدف‌شان هم افراد زیر ۴۰ سال است.
به نظر می‌رسد انتشار تصویر نفر سوم پیچیده‌ترین دستگاه امنیتی رژیم شاه، بعد از ۴۴ سال بی ارتباط به انسجام گروه‌های اپوزیسیون ایران در خارج از کشور نیست. در شرایطی که آمریکا، اسرائیل به صورت آشکار و کشور‌های اروپایی متاثر از حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین به طور ضمنی از مخالفان ایران حمایت می‌کنند، آنچه به عنوان راهبرد اپوزیسیون در خارج از کشور در حال پیگیری است، عمل به توصیه‌های ثابتی برای همگرایی مخالفان جمهوری اسلامی است.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از اتحاد ناتو در مقابل روسیه در جنگ اوکراین نیز سخن به میان آورد و گفت که واشنگتن کشور‌های ناتو را متحد کرده و ائتلافی برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ایجاد کرده است.
سه شرکت بیمه ژاپنی، به دلیل جنگ در اوکراین، پوشش بیمه خسارت در آب‌های روسیه را برای کشتی‌ها متوقف خواهند کرد.
کنعانی با اشاره به تلاش کشور‌های غربی به استمرار پروژه ایران هراسی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بانیان این قطعنامه که خود ناقض تمام اصول بنیادین و ابتدایی حقوق بشر در جهان هستند، به جای دلسوزی منافقانه برای حقوق بشر مردم ایران، از همراهی با تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت ایران دست برداشته و میزبانی از گروهک‌های تروریستی را متوقف نمایند.
عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که بیانیه های کشورهای غربی در خصوص یمن تلاشی در راستای افزایش تنش و از سرگیری جنگ در این کشور است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه ادعا‌ها و مواضع مغرضانه برخی کشور‌های غربی، بویژه اتهامات بی أساس نمایندگان فرانسه، انگلیس، آلمان، به همراه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد ادعای فروش پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که در نشست روز جمعه گذشته،۲۹ مهرماه، شورای امنیت مطرح شد، را قویا رد و محکوم کرد.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به عامل انسانی در تصادفات گفت: توانایی و مهارت راننده در تصادفات بسیار مهم است. در کنترل این عامل دستگاه‌های مسئول در امر آموزش بسیار موثر هستند. کشته‌های تصادف بعضا با کشته‌های جنگ قابل مقایسه است. ما در هر ساعت دو نفر را در جاده‌ها از دست می‌دهیم و بیش از ۲۰ نفر نیز مجروح می‌شوند. غالبا ۱۵ تا ۲۰ درصد مجروحان نیز کاملا قطع نخاع و از حرکت باز می‌مانند.
ویدئویی از جدیدترین رصد و رودرویی قایقهای تندرو سپاه با کشتی‌های جنگی آمریکا در تنگه هرمز در برنامه ثریا به نمایش در آمد. آمریکایی‎هایی که مجبور هستند برای عبور از تنگه هرمز به فارسی صحبت کنند!
وزرت دفاع تایوان از تحرکات تازه جنگنده ها و کشتیهای جنگی چین در اطراف تنگه تایوان خبر داد.
در پی عبور دو کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان، ارتش چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حرکت این کشتی‌ها را به دقت رصد می‌کند و نیروهای ارتش در حالت آماده‌باش قرار دارند.
چندین کشتی نیروی دریایی چین از صبح امروز به انجام ماموریت در سواحل شرقی تایوان ادامه دادند که همین امر موجب صف‌آرایی کشتی‌های جنگی تایوانی در برابر آن‌ها شد.
وزارت دفاع تایوان تأیید کرد که روز دوشنبه همچنان کشتی‌ها و هواپیما‌های جنگی را اطراف این جزیره ردیابی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ