کشتی‌های ساخته شده از کربن برخلاف کشتی‌های فلزی قابلیت ویژه رادارگریزی و پنهان کاری داشتند. یعنی در کنار وزن کمتر و استقامت بیشتر، ویژگی پنهان کاری را هم به این جنگ افزار‌ها افزوده بود. این کشتی‌ها برخلاف ساختار‌های کشتی فلزی، به دلیل طراحی چند زاویه‌ای کشتی هیچ سطحی عمود بر سطح آب را در رادار‌ها نشان نمی‌دهد و از بازتاب سیگنال رادار به منبع جلوگیری می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در سه ماهه سوم ۲۰۱۱ سامسونگ رهبری بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به دست گرفت. حالا برای اولین بار، اپل می‌تواند برای یک سال کامل برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهانی شود.
بر اساس مقاله جدیدی که با دانش بومی نیز مطابقت دارد، مورچه‌های عسل استرالیایی، یک ماده قندی ایجاد و ذخیره می‌کنند که توانایی از بین بردن میکروب‌ها را دارد.
زن جوان ۱۰۳ قطعه شیء فلزی را بلعیده بود، اما نکته عجیب اینجا بود که معده یا مری‌اش در اثر خوردن این اجسام فلزی تیز کوچک‌ترین آسیبی ندیده بود.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
در حین زایمان، گورخر ماده به دلیل دردهای شدید زایمان ناگهان بیهوش می‌شود، و گورخر نر سعی می‌کند مادر را احیا کند تا اجازه ندهد او و فرزند داخل شکمش از دست بروند. خوشبختانه مادر به هوش آمده و پدر با کمک فوق العاده به او در طول مبارزه خود کمک می‌کند تا مادر نوزاد را به دنیا بیاورد. منبع: خبرفوری
زاپوته مامه ای نام اوست. این میوه شگفت انگیز برای هزاران سال منبع غذایی مهمی برای جمعیت مکزیک و آمریکای مرکزی بوده است.
احتمالا همه می‌دانیم که نوشیدن آب در صبح فواید بسیاری دارد. اما آیا از فواید نوشیدن آبگرم و ولرم با معده خالی (ناشتا) اطلاعی دارید؟ خوردن آب گرم ناشتا توصیه بسیاری از پزشکان است که شما را با فواید شگفت انگیز آن آشنا خواهیم کرد.
ماه گوزن نر را امشب می‌توانید ببینید.
اسیدفولیک موجود در بامیه باعث کاهش ماده مسدود کننده رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند در خون‌سازی موثر باشد.
گری نویل می‌گوید وضعیت فعلی سادیو مانه در بایرن مونیخ برای او شگفت‌انگیز است و نمی‌تواند درک کند که چرا انتقال این ستاره سنگالی به بایرن ناموفق بوده است.
گل‌های ساعتی مواضع دفاعی خاصی را در برابر پروانه‌هایی که روی برگ‌هایشان تخم گذاشته‌اند اتخاذ می‌کنند. پروانه‌های ماده تمایل چندانی ندارند که تخم‌هایشان را روی گل‌های ساعتی‌ای که قبل از آن، روی آن‌ها تخم‌ریزی شده، بریزند. چون در آن صورت فرزندان‌شان غذای زیادی برای خوردن نخواهند داشت.
بر اساس مطالعه‌ای که در مجله Biology Letters منتشر شده، این حشره قاتل که بومی استرالیا است، از صمغ چسبنده علف تیغ ساحلی (spinifex grass) برای گرفتن طعمه خود استفاده می‌کند و خود را آغشته به این ماده چسبنده می‌کند.
بسیاری از عکس‌های شگفت‌انگیز توسط کسانی گرفته می‌شوند که به‌طور اتفاقی در زمان مناسب و در مکان مناسب قرار گرفته‌اند، اما ثبت این تصویر از ماه و طاق پیروزی (Arc de Triomphe) واقع در پاریس، به مهارت و برنامه‌ریزی دقیقی نیاز داشت.
تیم آلیانز میلانو در بازی چهارم نیمه‌نهایی سوپر لیگا ایتالیا برابر لوبه شکست خورد.
پیاز دارای مواد مغذی متراکم است، به این معنی که کالری کمی دارد، اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک پیاز متوسط فقط ۴۴ کالری دارد، اما دوز قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را ارائه می‌دهد. این سبزی به ویژه سرشار از ویتامین C است، یک ماده مغذی که در تنظیم سلامت ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.
چند ماه بعد از مهار آتش‌سوزی، محققان دریافتند که سنگ‌های مورد استفاده در ساخت این کلیسای جامع که به سبک گوتیک ساخته شده، با استفاده از منگنه‌های آهنی به هم متصل شده‌اند.
کالباس و سوسیس حاوی مواد افزودنی به ویژه ترکیبات نیترات هستند که در بدن تبدیل به ماده سرطان‌زای نیتروزآمین می‌شوند.
دانشمندان معتقدند که مصرف گوجه‌فرنگی و درنتیجه دریافت آنتی‌اکسیدان لیکوپن، علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی، دارای خواص دیگری نیز برای انسان است.
لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است که در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودرو‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.
در پژوهش‌های اخیر، استخراج و جمع‌آوری گرد و غبار از سطح ماه و قرار دادن آن در فضای بین زمین و خورشید پیشنهاد شده است. این ابر‌های گرد و غبار پیش از آن که توسط باد‌های خورشیدی و فشار تشعشع‌ها پراکنده شوند، به مدت چند روز سیاره ما را می‌پوشانند. پژوهشگران می‌گویند که در عرض یک سال، چنین سپر‌های گرد و غباری می‌توانند نور خورشید منتهی به زمین را تا ۱.۸ درصد کاهش دهند که در محدوده مورد نیاز برای کاهش سرعت افزایش دمای سیاره ما است.
رولزرویس از سال ۲۰۱۵ درحال کار روی رآکتور‌های ماژولار کوچک (SMR) است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۹ اولین رآکتور خود را با این فناوری فعال کند. این شرکت حالا تصویری را منتشر کرده که احتمالاً نسخه‌ای از همین رآکتورهاست.
پژوهشگران ماده‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات توسط مغز را تقلید کند. این ماده با کپی کردن سیناپس‌های نورون‌ها کار می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ