نماینده مجلس گفت: تا جایی اطلاع دارم هم کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی جلسه‌ای با نیروی انتظامی جلسه داشته است و گزارشات این دوستان را شنیده است و ما هم در کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای با نیروی انتظامی خواهیم داشت و اسناد؛ مدارک و فیلم‌ها را مشاهده می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولویت دولت و مجلس باید اقتصاد و معیشت باشد اصل این لایحه ضرورتی ندارد.
یکی از موضوعاتی که باعث طولانی شدن رسیدگی به لایحه «حجاب و عفاف» شد، این بود که نیروی انتظامی می‌خواست جریمه‌ها را به حساب خود بریزد و در آخر مقرر شد که به خزانه دولت برای هزینه در اوقات فراغت خانواده ریخته شود. نوری‌قزلجه در این‌باره تاکید کرد: «باید متخصصین امر بررسی کنند که این پول‌ها قرار است به کدام حساب واریز شود و مردم را به سوی بهشت رهنمود خواهد کرد.»
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار است که امنیت نیروهای امنیتی و انتظامی جدی‌تر گرفته شود و اقتدار به آن‌ها بازگردد.
نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی مباحث مطرح شده در نشست امروز این فراکسیون با فرمانده نیروی انتظامی را تشریح کرد.
علیرضابیگی گفت: رهبر انقلاب، گزارش‌های مراجع را قبول نکرد و خودشان شخصاً به موضوع ورود کردند، حتی تغییر رییس نیروی انتظامی هم، ریشه در این موضوع دارد و وزیر کشور باید به مجلس پاسخگو باشد.
رئیس مجلس با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با مردم قرار دارد، گفت: این نیرو باید در اعتمادسازی مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش‌آفرین باشد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: گاهی اوقات تصادفاتی اتفاق می‌افتد و فردی بر اثر این تصادف فوت می‌کند یا کسی در اثر حادثه دیگری فوت می‌کند، دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند این فوت را به بازداشت و نیروی انتظامی و ضرب و جرح ربط بدهد.
نماینده مردم تبریز گفت: انتظار این است که ما با این موضوعات برخورد منطقی داشته باشیم. نباید گشت ارشاد را ناموس و یک خط قرمز تلقی کنیم یا مرزبندی‌های خودساخته را که نقطه طمع دشمنان است خطوط قرمز تلقی کنیم.
مصری خطاب به نماینده چابهار با بیان اینکه «از دغدغه جنابعالی ممنونیم اما نیروی انتظامی در همه دنیا باید مقتدرانه به وظیفه خود عمل کند»، اظهار کرد: الان هم مردم عزیز نیروی انتظامی دل نگران و ناراحت هستند از اینکه که نیروی انتظامی دارد مقداری با تساهل کار را از پیش می‌برد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی در همه جای دنیا باید مقتدرانه به وظیفه خود عمل کند و خواسته مردم آن است که باید انتقام خون شهدا گرفته شود.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: در حوادث اخیر کشور نیروی انتظامی، سپاه و بسیج قوی وارد میدان شدند، سینه سپر کرده و نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کردند.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مباحث مطرح شده در جلسه امروز این هیئت پیرامون شکایت نیروی انتظامی از چهار نماینده مجلس را تشریح کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره شکایت نیروی انتظامی از چهار نماینده‌ای که درباره اعتراضات اخیر اظهار نظرهایی داشتند، تاکید کرد: باید در این زمینه به قانون اساسی مراجعه شود؛ نمی‌شود که نماینده‌ای را از اظهار نظر درباره مسائلی که در کشور و دنیا می‌گذرد، منع کرد چراکه این خلاف قانون اساسی است.
بنا بر گفته رحیمی جهان آبادی،سردار اشتری مواضع این نمایندگان در موضوع فوت مهسا امینی و گشت ارشاد را دلیل شکایت علیه این نمایندگان اعلام کرده است.
نماینده تبریز گفت: حرف من حرف مردم است. قصد گزندگی در کلام و تخریب پلیس را ندارم؛ من خودم فرمانده پلیس بوده‌ام. اما این بحث کارشناسی است و هرگز گشت ارشاد نتوانسته امکانی برای توسعه فرهنگ اسلامی در کشور ایجاد کند. وقتی هزینه-فایده می‌کنیم، حتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم حاضر نیست مسئولیت این کار‌ها را بر عهده بگیرد؛
سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یک بستری فراهم کنید تا مردم بتوانند اعتراض کنند؛ البته صرف اعتراض کافی نیست. مسئولین هم باید پیگیر حل مشکلات مردم باشند. نیروی انتظامی رفتار خوبی با معترضان داشت، اما اشتباهات و خطا‌هایی هم بود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: زمانی که فضای مجازی یله و رها باشد، دشمنان از آن به نفع خودشان استفاده می‌کنند و حتماً باید فضای مجازی ساماندهی شود.
نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: دشمن درصدد بود تا در باور و ایمان مردم نسبت به نیروی انتظامی خدشه وارد کند، اما نیروی انتظامی از لسان مبارک مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت.
شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: با وجود دسیسه‌های دشمن اما نیروی انتظامی با همه توان برای حفظ و پایداری امنیت و آسایش ملت تلاش می‌کند.
به اعتقاد زاهدی، جوانان مخصوصا دهه هشتادی ها اطلاعات عمومی خود در مباحث سیاست بین المللی را بیشتر کنند تا بتوانند تحلیل درستی از مسایل داشته باشند.
یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری قاطع پرونده «مهسا امینی» و اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مردم گفت: باید با مقصران برخورد شود تا دفعه دیگر این اشتباهات تکرار نشود؛ این حرف حق است ‌و باید مطالبه کرد اما این‌که توی خیابان بریزند، توهین به رهبری کرده، پرچم ایران را آتش زده، روسری از سر خانمی بردارند و نیروی انتظامی را کتک زنند، دقیقا همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.
نماینده مردم خمینی شهر با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در روز‌های اخیر مظلومانه و مقتدرانه برای کشور زحمت می‌کشد گفت: حادثه‌ای در روز‌های اخیر اتفاق افتاد که دل‌ها را جریحه‌دار کرد، اما دشمنان و معاندین و در کمین نشستگانی امنیت ایران اسلامی را هدف قرار دادند.
نماینده مردم مینو دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حقوق و معیشت پرسنل نیروی انتظامی مناسب نیست و دولت و مجلس باید در قانون بودجه، توجه بیشتری به این قشر کنند.
سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یک زن از اتفاق پیش آمده عمیقا ناراحتم و خود را کنار خانواده مرحوم می‌دانیم. همچنین در قامت یک نماینده مجلس با استفاده از ظرفیت کمیسیون اصل نود و فراکسیون زنان از وزارت کشور و نیروی انتظامی توضیحات دقیق نسبت به این حادثه را مطالبه خواهیم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ