نماینده مردم مینو دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حقوق و معیشت پرسنل نیروی انتظامی مناسب نیست و دولت و مجلس باید در قانون بودجه، توجه بیشتری به این قشر کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به‌جز نرخ و شکاف فقر، متغیر‌های رفاهی هم کاهش رفاه خانوار در سال‌های دهه ۹۰ را نشان می‌دهد. مجموع هزینه‌های خانوار به‌عنوان یکی از معیار‌های رفاهی شناخته می‌شود. هزینه خانوار در بیشتر سال‌های دهه ۹۰ به جز سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ روند کاهشی داشته و مقدار کاهش در سه سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ بسیار شدید و قابل توجه است. یکی از مهمترین متغیر‌هایی که برای بررسی وضعیت رفاهی خانوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت هزینه خوراک به کل هزینه خانوار است.
تعدادی از شهروندان و طلاب در اعتراض به وضعیت حجاب، معیشت و فضای مجازی اقدام به برگزاری تجمع و تحصن در مقابل دفتر رئیس قوه‌قضاییه در تهران کردند.
نماینده پیشین مجلس می‌گوید: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهد وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را برآورد کند، یک روز هیات دولت را در سبزه‌میدان تهران برگزار کند تا با قیمت‌های واقعی آشنا شود. اگر راست می‌گویند هیات دولت برود آنجا و صدای مردم را بشنوند.
نماینده پیشین مجلس می‌گوید: به رئیسی پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهد وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را برآورد کند، یک روز هیات دولت را در سبزه‌میدان تهران برگزار کند تا با قیمت‌های واقعی آشنا شود. اگر راست می‌گویند هیات دولت برود آنجا و صدای مردم را بشنوند.
سال‌هاست که اقتصاددانان نسبت به وضعیت اقتصادی و شاخص‌های آن هشدار‌های لازم را داده‌اند و بیان شده است که تحریم‌ها چه بلایی می‌تواند بر سر اقتصاد بیاورد، اما تصمیم‌گیران اصلی این موضوع را باور ندارند و سخن از خودکفایی می‌گویند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر بنده بهبود وضعیت معیشتی مردم نکته مهمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است و از سوی دیگر حضور سلایق مختلف سیاسی در عرصه انتخابات نیز در افزاش مشارکت موثر خواهد بود.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی خواستار نظارت مجلس بر بازار و توجه به اقتصاد و معیشت مردم شد.
مشکل واقعی نظام آموزشی در غیبت مردم، نخبگان و معلمان در شکل‌گیری آموزش اعم از موضوعات آموزشی و شیوه و نیز محتوای آموزش است. در هر سه زمینه شکاف عمیقی میان یک نظام آموزشی مطلوب با آموزش رسمی موجود دیده می‌شود. شیوه موجود مبتنی بر حفظیات، محتوای آن‌ها بعضا نادرست و سوگیرانه و موضوعات نیز به شدت بی‌ربط یا کم‌ربط با نیاز‌های روزمره و اولویت‌های جامعه است؛ و با توجه به وضعیت خطیر معیشت آموزگاران و بودجه کم آموزش و پرورش، تصور می‌رود که در ادامه وضع آموزش بدتر هم خواهد شد. مشکل اصلی طبقاتی شدن آموزش نیست، مشکل فراتر از آن است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با هشدار نسبت به وضعیت معیشت مردم به رییس جمهور یادآور شد: انقلاب آمد که حق مظلوم را از ظالم و حق ملت را از مدیران ناکارآمد بستاند.
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد از آغاز کار دولت مسئله معیشت یکی از مسائل محوری برای دولت بوده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم از دغدغه‌های جدی دولت است، تاکید کرد از آغاز کار دولت مسئله معیشت یکی از مسائل محوری برای دولت بوده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ساماندهی زندگی مردم، توجه به وضعیت معیشتی، موضوع حجاب و نیز بصیرت افزایی از مهم‌ترین تاکیدات نشست امروز بود.
انسیه خزعلی در مورد شرایط نگهداری زندانیان گفت: شرایط مناسبی از نظر معیشت و بهداشت برای زندانیان فراهم شده بود و چیزی شبیه خوابگاه برخی از دانشگاه‌های کشور را شاهد بودم. همچنین برای بازداشت‌شدگان از صبح تا غروب امکان هواخوری و استفاده از محیط باز فراهم بود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: وضعیت کمبود نیروی انسانی، بهبود وضعیت معیشت و مسکن و رفاه پیگیری می‌شود.
این مرجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با تاکید بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم افزود: مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند و با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند، امروز آنچه مهم است مردم هستند و باید مسئولان امر به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشند.
مشهد ـ وزیر اطلاعات گفت: تأمین معیشت و اصلاح وضعیت اقتصادی مردم از مهمترین اولویت‌های دولت است.
طبیعتاً این دولت اگر بخواهد مردم را از فشار‌های اقتصادی برهاند، باید از سیاست‌هایی که بر مردم فشار وارد می‌کند فاصله بگیرد و اسباب بهبود وضعیت معیشت مردم را فراهم کند؛ چیزی که تاکنون در این یکسال، آمار و واقعیت‌های اقتصادی آنرا نشان نداده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما عقیده داریم جامعه پرستاری و پزشکان ما حتماً برای خدمت در راه خدا تأمین شوند،گفت: پرستاران نباید نسبت به وضعیت مالی و معیشتی خود دغدغه داشته باشند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود دولتمردان توجه بیشتری به رفع دغدغه‌های معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور داشته باشند.
قیمت مس که از ابتدای ماه جاری میلادی روند نزولی به خود گرفت، در آخرین روز معاملات بورس لندن ۲۹۷ دلار دیگر کاهش یافت و با نرخ ۸۲۸۰ دلار در کف ۸ ماهه نشست. در بازار ایران نیز فلز سرخ در پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر قرار دارد و در هر تُن ۸۳۲۵ دلار معامله می‌شود.
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم و گرانی گفت: متاسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند و انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرهنگ حاج قاسم، «ما می‌توانیم» است که موردپسند ما و فرهنگ پیروز است، عنوان کرد: دشمن نمی‌خواست ملت ایران با این‌ همه تحریم و تهدید گام‌های بلندی در راستای استقلال و خودکفایی بردارد. رئیسی یادآور شد: کشتی ما را با قلدری دزدیدند و ایران ثابت کرد دوران بزن‌ دررو تمام شده؛ یکی گرفتند، دو کشتی آنان را توقیف کردیم.
پارسال بسیار درگیر این مساله بودم و به برخی گفتم خواسته قوه قضاییه این است سازمانی که تعدادی کارمند دارد، حداقل نصف آن مبلغ را به قوه قضاییه هم پرداخت کنید. بالاخره کاری جهادی از این مجلس انقلابی یک روز باید اتفاق بیفتد و این وضعیت از کف به بالا بیاید تا مشکل معیشتی همکاران ما حل شود.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فرد وقتی خرید می رود می فهمد پولش خیلی بی ارزش شده است و این وضعیت متأسفانه ادامه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ