مقام روس، تلاش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای معرفی ایران به عنوان مقصر اصلی شرایط کنونی برجام را غیرمنصفانه دانست و تأکید کرد وضعیت کنونی برجام، نتیجه شرایط داخلی آمریکاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۲۳ حمله اوکراین در محورهای مختلف دفع شد و در جریان آن ۶۷۵ نظامی کی‌یف نیز کشته شدند.
وزارت دفاع روسیه امروز از خنثی‌سازی حمله تروریستی به «بلگورود» با منهدم کردن پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داد.
یک رسانه روسی نوشته مسکو برای کمک به ایران در زمینه حفاظت از منابع آبی اعلام آمادگی کرده است.
معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت گفت که آمریکا از ریاست خود بر شورای امنیت برای تصویب برنامه‌های خودخواهانه و سیاسی خود سوءاستفاده می کند.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جنگنده سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد.
روسیه از جمهوری آذربایجان درخواست کرد تا به انسداد گذرگاه لاچین پایان دهد.
وزارت دفاع روسیه امروز از خنثی‌سازی حمله تروریستی به «بلگورود» با منهدم کردن پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داد.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: تاسیسات صنایع نظامی اوکراین هدف قرار گرفت.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: محل تولید و ذخیره پهپادهای تهاجمی اوکراین منهدم شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ساعاتی پیش پهپادهای مهاجم ارتش اوکراین به منطقه بلگورد حمله کردند، اما این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشت.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در محور دونتسک با موفقیت دفع شد.
کشتی جنگی روسیه برای کشتی باری «سوکرا اوکان» تیر هشدار شلیک کرده؛ آن را متوقف و بازرسی کرد.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: انبارهای تسلیحات و تدارکات نیروهای مسلح اوکراین در زاپروژیا منهدم شدند.
مقامات روسی اعلام کردند که دو پهپاد جنگی اوکراینی که عازم مسکو بودند را سرنگون کردند.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای از ادامه بن‌بست صدور روادید برای حضور خبرنگاران روس به‌منظور پوشش نشست شورای امنیت ادامه دارد.
در مجموع چنین به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی باتوجه به پیش‌شرط‌های دو طرف از جمله ضرورت الحاق مناطق ۴ گانه به خاک روسیه (شرط مسکو) و ضرورت خروج نیرو‌های روس از خاک اوکراین (شرط کی‌یف) شرایط در مقطع فعلی برای آغاز گفتگو‌ها فراهم نیست، اما این مساله ناقض این نیست که ضروری است تلاش‌ها برای شکستن بن‌بست دیپلماتیک و آغاز گفتگو‌ها میان روسیه و اوکراین ادامه پیدا کند.
نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات احیای برجام را غیر منطقی توصیف کرد.
صحبت‌های اولیانوف مبنی بر بن‌بست مذاکرات و همچنین حرف‌های افرادی، چون بلینکن مبنی بر مرگ نزدیک برجام نشان از آن دارد که روسیه نه‌تن‌ها کوشیده است که از اوکراین یک سرزمین سوخته به‌عنوان دشمنی که در آینده می‌توانست خطرساز باشد بسازد بلکه ایران را نیز طوری دیگر به سرنوشت اوکراین نزدیک کرده است. سرنوشتی که با مرگ برجام اقتصاد ایران را به فروپاشی کامل نزدیک و خطر جنگ را بر سر ایران تقویت کرده است.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی می‌گوید ظاهرا گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها به‌ بن‌بست خورده، اما هنوز زود است که بگوییم برجام مرده است.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: متأسفانه شرایط فعلی مذاکرات برجام به بن‌بست رسیده است و از اول سپتامبر تاکنون مذاکرات دیپلماتیک جدی صورت نگرفته است، اما برای این‌که بگوییم برجام مرده است، هنوز زود است
درگیری طولانی بین روسیه و اوکراین تبدیل به مهمترین چالش استراتژیک و جدی‌ترین تردید پیش روی جهان شده و بن‌بست زمستانی بیشتر به آتش زیرخاکستر شباهت دارد. از منظر غرب و روسیه شکست هر یک از طرفین سرآغاز اتفاقی هولناک همچون جنگ جهانی سوم و یا حمله هسته‌ای است.
دولت‌های اتحادیه اروپا نتوانستند درباره سقف قیمت برای صادرات دریابرد نفت روسیه به توافق برسند.
والیبالیست های پیکان در مرحله حذفی با شکست اربیل عراق به نیمه نهایی رسیدند.
در مقام عمل هم، گویا در صادرات نفت به چینی‌ها (و تا حدی هند) دل بسته‌ایم و در تامین برخی محصولات کشاوری به روسیه. همسایگان نیز با اینکه فقط شش درصد از اقتصاد جهان مال آنهاست، شرکای تجاری خوبی هستند و... در چنین شرایطی دولت ناگزیر از اتخاذ یک تصمیم و تدوین یک راهبرد است که تکلیف خود را به‌طور کامل و برای یکبار با برجام روشن کند و از قایم‌باشک‌بازی دست بردارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ