روسیه از جمهوری آذربایجان درخواست کرد تا به انسداد گذرگاه لاچین پایان دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز از نشست باکو با نمایندگان ارامنه ساکن قره‌باغ استقبال کرد.
باکو نسبت به بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درباره وضعیت قره باغ ناگورنو انتقاد کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: روسیه آماده است تا نشست سه‌جانبه‌ای را با حضور وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار کند.
رییس‌جمهور روسیه در رایزنی امروز خود با نخست‌وزیر ارمنستان گفت: آماده‌ایم به‌تهیه پیش‌نویس پیمان صلح میان ایروان و باکو کمک کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تداوم تلاش‌ مسکو در راستای حل و فصل شرایط کریدور لاچین خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز خبر داد: مسکو از همه ابزارها برای عادی‌سازی روابط میان ایروان- باکو استفاده می‌کند.
وزیر خارجه روسیه شرایط دستیابی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به توافق دو جانبه را مناسب ارزیابی کرد.
سخنگوی دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه (کرملین) امروز در نشستی خبری به مذاکرات صلح میان ایروان و باکو به‌میزبانی آمریکا واکنش نشان داد.
وزارت خارجه روسیه نسبت به اقدام عناصر وابسته به غرب در بدنام کردن روسیه هشدار داد.
فدراسیون جهانی تکواندو مجوز حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس را در رقابت‌های جهانی باکو که ماه آینده برگزار می‌شود را صادر کرد.
وزیر خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با بایراموف گفت: با حضور طرف‌های خارجی در مذاکرات ایروان و باکو مخالفتی نداریم.
وزیر خارجه روسیه امروز وارد باکو در جمهوری آذربایجان شد و قرار است با رییس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و رایزنی کند.
شعیب بهمن پژوهشگر مسائل روسیه در توییتی نوشت: جای متهم و مدعی نباید عوض شود... این خانم اصالتا اهل جمهوری آذربایجان است، اما شهروند ایران محسوب می‌شود.
باکو به آمریکا و روسیه به‌عنوان مکان‌های ممکن برای مذاکره با ارمنستان اشاره کرده است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان از مذاکره و برقراری گفتمان خودداری کنند، درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه تشدید خواهد شد.
در نوامبر۲۰۲۰، ایروان و باکو پس از بیش از یک ماه درگیری شدید بر سر ناگورنو- قره باغ، که در داخل مرز‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته‌شده آذربایجان قرار دارد، اما از دهه۱۹۹۰ در اختیار نیرو‌های ارمنستان بوده است، یک توافق آتش‌بس با حمایت مسکو امضا کردند. پس از یک رشته شکست در میدان نبرد، ارمنستان با واگذاری کنترل بخش‌هایی از این سرزمین موافقت کرد و متعهد شد که «ایمنی ارتباطات حمل‌ونقلی» را بین سرزمین اصلی آذربایجان و قلمرو آن کشور در نخجوان از طریق منطقه سیونیک - که این دو را از هم جدا می‌کند - «تضمین کند، البته با نگاهی به سازماندهی تردد بدون مانع شهروندان، وسایل نقلیه و بار در هر دو جهت».
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو هر اقدامی که برای حل و فصل مناقشات میان ایروان و باکو لازم باشد، انجام می دهد.
رئیس جمهور روسیه با رد ادعای همتای فرانسوی خود علیه کشورش به سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشنهاد برگزاری نشست سه‌جانبه در خصوص مناقشات قره باغ را ارائه کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
سخنگوی کرملین از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات تازه بین باکو و ایروان و تلاش‌ها برای تنش‌زدایی خبر داد.
وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنانی تأکید کرد: روسیه می‌تواند در برقراری آرامش میان باکو و ایروان نقش‌آفرینی کند.
وزارت امور خارجه روسیه از مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست خویشتندار باشند و اختلافات را از طریق مذاکره حل و فصل کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که کشورش می‌کوشد تا با هماهنگی باکو و ایروان، مسیر ارتباطی در قفقاز جنوبی باز بماند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ