مقامات روسی اعلام کردند که دو پهپاد جنگی اوکراینی که عازم مسکو بودند را سرنگون کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، رسانه‌های این کشور از سرنگونی دو پهپاد دیگر در آسمان شهر مسکو خبر دادند.
در جریان نمایشگاه ARMY2023 روسیه دست کم دو نمونه پهپاد از سوی شرکت‌های چینی ارائه شده است که کپی برداری از پهپاد ایرانی شاهد ۱۳۶ محسوب می‌شوند.
رسانه‌های روسیه اعلام کردند سامانه‌های پدافندی این کشور امروز شنبه دو پهپاد مهاجم اوکراینی را در غرب این کشور سرنگون کردند.
کیهان نوشت: پژوهشگران اواخر جولای به کی‌یف سفر کردند و به بررسی لاشه‌های دو پهپاد تهاجمی پرداختند که در نبرد‌های جنوب شرق اوکراین به کار گرفته شده بودند. هر دوی اینها، ظاهرا پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ ایران بودند، اما ماژول‌های الکترونیکی که در آن‌ها نصب شده، پیشتر در پهپاد‌های ردیابی روسیه کشف شده بود.
روسیه در هفته گذشته روزهای پرمشغله و پراسترسی را پشت سر گذاشته است. بامداد چهارشنبه، یک انبار سوخت در منطقه کراسنودار روسیه آتش گرفت که بنا بر گزارش‌ها عامل آن حمله پهپادی بوده است. دو قطار باری در روز دوشنبه و سه‌شنبه در منطقه برایانسک، نزدیک مرز اوکراین، در حوادث جداگانه اما یکسانی از ریل خارج شدند.
گوارد گفت، این احتمال وجود دارد که این دو هواپیما از یک سیستم موقعیت یاب جهانی استفاده نمی‌کردند، بلکه به صورت دستی کنترل می‌شدند و این نشان می‌دهد آن‌ها از یک مکان نزدیک پرتاب یا فقط هدایت شده‌اند تا مسیر خود را به سبک کامیکازه (راهپیمایی) طی کنند.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین با دو پهپاد انتحاری قصد داشت محل اقامت ریاست‌جمهوری این کشور را هدف قرار دهد.
بر اساس ادعای یک رسانه روسی، کریمه توسط حداقل شش پهپاد مورد حمله قرار گرفت که دو فروند از آن‌ها با موفقیت به اهداف خود رسیدند. این رسانه همچنین مدعی شد که پهپاد‌های شرکت کننده در این حمله Mugin-۵ بوده اند. علاوه بر این، مقامات رسمی کریمه تایید کردند که نیرو‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را که بر فراز این قلمرو پرواز کرده بودند، رهگیری کردند. یکی از پهپاد‌ها سرنگون شد و دیگری از طریق جنگ الکترونیک خنثی شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شدیدترین درگیری‌ها در شهر باخموت ادامه دارد.
MQ-۹ Reaper یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ است که توسط پیمانکار نظامی جنرال اتمیکس ساخته شده است. از راه دور توسط یک تیم دو نفره، متشکل از یک خلبان و یک خدمه هوایی که حسگر‌ها را کار می‌کند و سلاح‌ها را هدایت می‌کند، اداره می‌شود.
از این رویارویی هوایی به عنوان جدی‌ترین مقابله و برخورد نزدیک میان نیرو‌های هوایی روسیه و آمریکا پس از آغاز جنگ اوکراین یاد شده و نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش میان این دو قدرت اتمی را بالا برده است.
پهپاد انتحاری پرسه‌زن لنست محصول مشترک زالا و کلاشنیکف است که با سر جنگی سه کیلوگرمی حدود ۴۰ دقیقه مداومت پروازی دارد. این پهپاد به دو سری بال ایکس شکل مجهز است که با قابلیت جمع‌شوندگی کار حمل‌ونقل به میدان نبرد را بسیار ساده می‌کند. لنست می‌تواند با اهدافی در فاصله ۴۰ کیلومتری درگیر شود.
وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۶۴۰ نظامی اوکراین و سرنگونی دو فروند جنگنده سوخو ، یک بالگرد و ۱۴ پهپاد این کشور در محورهای مختلف جنگ خبر داد.
بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، بیش از ۱۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.
سخنگوی وزارت دفاع دفاع روسیه از سرنگونی دو جنگنده و یک بالگرد اوکراین در محور دونتسک و پیشروی نیروهای روسیه در این محور خبر داد.
روابط ایران و کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان متاثر از برخی متغیر‌ها همچون نا آرامی‌ها در ایران، بحث ارسال پهپاد به روسیه و بی‌نتیجه ماندن برجام است. ایران آن‌ها را متهم به دخالت در مسائل داخلی خود می‌کند و آن‌ها نیز مدعی هستند که ایران حقوق بشر را در داخل کشور رعایت نمی‌کند. در این دو ماه نیز چندین قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران صادر شد که نتیجه آن تنش بیشتر در روابط تهران-بروکسل بود.
ویدئویی از حمله پهپاد اوکراینی به دو تن از ارتش روسیه منتشر شده که آن‌ها با عکس العمل به موقع از مرگ جان سالم به در می‌برند. در این ویدئو پهپاد اقدام به پرتاب بمب روی سربازان روس دراز کشیده در یک کانال می‌کند، اما آن‌ها خیلی سریع بمب را برداشته و به طرف دیگر پرتاب می‌کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱ مهرماه همچنین تصریح کرد: «ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی‌طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده‌ایم.»
زلنسکی با اشاره به حملات ده ها پهپاد انتحاری ایرانی به پایتخت اوکراین گفت: آنها دو هدف دارند. زیرساخت های انرژی در سراسر کشور، هدف دیگر مردم هستند.
وزارت دفاع روسیه آخرین تحولات را در میدان نبرد با اوکراین اعلام کرد.
ایران و روسیه در حال ایجاد روابط تنگاتنگ‌تر از همیشه هستند، زیرا انزوای بین المللی آن دو دشمن سرسخت امریکا را به سوی همکاری‌های تجاری و نظامی بیش‌تر سوق می‌دهد و واشنگتن را نگران کرده است.
در مسابقات بین‌المللی نظامی پهپاد ۲۰۲۲ ارتش‌های جهان، دو کشور ایران و روسیه به‌صورت مشترک مقام اول را کسب کردند.
وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که دو رآکتور هسته‌ ای جدید در این کشور با مشارکت شرکت «روس‌اتم» روسیه احداث خواهد شد.
سی‌ان‌ان مدعی شد که طبق اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و تصاویر ماهواره‌ای ادعایی که منحصراً توسط CNN به دست آمده است، یک هیئت روسی از ژوئن حداقل دو بار از یک فرودگاه در مرکز ایران بازدید کرده تا پهپاد‌های دارای قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ