یافته‌های این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث می‌شوند التهاب ایجاد شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته‌ای را که عامل بروز جهش‌های سرطانی هستند، بیدار کند و محققان با شناسایی این روند اکنون نگران آن هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرایند، یعنی روند بیداریِ سلول‌های سرطانی را آغاز کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد و بیماری مزمن کبدی هستند.
با نتایجی که در دومین روز از هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر رقم خورد، یک مربی خیلی زود به خط پایان نزدیک شد. پرسپولیس با همان فرمول همیشگی تراکتور را شکست داد و سپاهان هم برنده دربی شد.
اهواز- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گرمای شدید و تبخیر ِ بالای آب، احتمالِ آتش سوزی در تالاب‌های استان را دوچندان کرده است.
خطر استفاده غلط از دستگاه فشارخون
دامنه نبرد میان دو ژنرال در سودان روز به روز گسترده‌تر می‌شود و طرفین مواضع یکدیگر را زیر آتش سنگین قرار دادند.
انتشار تصویری از رادیوگرافی زانوی پای لوسیانو سانچز نشان می دهد که او ممکن است یک سال از میادین به دور باشد.
با اعلام نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اگر باشگاهی نتواند در ۳ دوره متوالی مجوز حرفه‌ای بگیرد، منحل می‌شود.
کمبود داروهای سرطان در نتیجه محدودیت‌های تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی، جان ۹ هزار بیمار مبتلا به این بیماری در نوار غزه را تهدید می‌کند.
دانشمندان اظهار داشتند: مدیریت علائم بی خوابی در سنین پایین تر ممکن است رویکرد موثری برای پیشگیری از سکته باشد. بررسی و طراحی استراتژی های کاهش خطر سکته مغزی از طریق مدیریت اختلالات خواب، باید در تحقیقات آینده مورد توجه قرار گیرد.
دکتر افشین دوست محمدی، جراح و متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه با تاکید بر اینکه فشار خون بالایی که ناگهانی بروز کند یا برای طولانی مدت تداوم داشته باشد و همراه با تصلب شرائین در فرد باشد می‌تواند تهدیدی جدی برای بینایی محسوب شود، می‌افزاید: در چنین شرایطی خطر بروز خونریزی داخل چشم، بسته شدن عروق شبکیه و و تورم عصب بینایی و در نهایت کاهش بینایی بیمار شود؛ بنابراین خیلی مهمه که ما فشار خون بالا را جدی بگیریم.
ایتالیا بودجه ای برای ارتقای مهارت های افراد بیکار و کارمندانی که شغلشون در معرض خطر پیشرفت هوش مصنوعی است، تخصیص داد.
با وجود اینکه کراوات نمادی از هوشمندی و حرفه‌ای بودن است، ممکن است برای سلامتی شما چندان مفید نباشد. مطالعات انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد: کروات بیشتر از آستین پیراهن می‌توانند باکتری‌ها را از پزشک به بیمار منتقل کنند و همچنین مشخص شده است که کراوات‌های خیلی تنگ فشار خون را در چشم افزایش داده و احتمالاً منجر به افزایش خطر ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه می‌شود.
ژو افزود:‌ «با هوش مصنوعی، کاری که قبلاً به ۱۰ نفر نیروی کار نیاز داشت، اکنون فقط با دو نفر انجام‌شدنی است.» این شرایط قطعاً ناراحت‌کننده است و متأسفانه احتمال دارد در آینده بازهم شاهد اخراج نیروی کار انسانی و جایگزین‌شدن آن‌ها با هوش مصنوعی باشیم.
احمد قویدل، رئیس اسبق کانون هموفیلی درباره‌ی توزیع دارو بیماران هموفیلی می‌گوید: طی ۳ ماه گذشته مشکلات ارزی باعث عدم دسترسی دائمی به دارو شده و آرامشی در حوزه‌ی تأمین داروی بیماران هموفیلی وجود نداشته است.هر نوع افزایش قیمت ارز تاثیر مستقیمی در دسترسی بیمار به دارو دارد، به خصوص وقتی دولت، دارو را تامین می‌کند.
«داده‌های مربوط به اینکه آیا مکمل ویتامین D می‌تواند از شکستگی‌ها جلوگیری کند یا نه، متناقض است. آخرین یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که دادن مکمل‌های ویتامین D به افرادی که قبلاً به اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت می‌کنند، در نهایت خطر شکستگی بیمار را کاهش نمی‌دهد.»
در ChatGPT می‌بینیم که هوش مصنوعی وارد حوزه‌هایی مثل خلاقیت شده که تا قبل از این، عجیب به نظر می‌رسید و کسی که در شغلش، خلاقیت نقشی اساسی را ایفا می‌کند، شاید کمتر حس می‌کرد که شغلش در خطر باشد. ولی حالا هوش مصنوعی به جایی رسیده که می‌تواند حتی جایگزین او هم بشود.
نتایج اولیه که به تازگی از کار آزمایی ۱۵۷ بیمار مبتلا به ملانوما منتشر شد نشان می‌دهد که خطر عود سرطان یا مرگ در افرادی که واکسن و کیترودا را دریافت کرده‌اند ۴۴ درصد کم‌تر از افرادی است که به تنهایی صرفا ایمنوتراپی را دریافت نموده‌اند.
کارشناسان می‌ترسند که دانشمندان روسی در حال تلاش برای احیای ویروس‌های باستانی‌ای باشند که ماموت‌ها را از بین برده اند و از این طریق جهان را در معرض خطر پاندمی دیگری پس از پاندمی کووید قرار دهند.
رژیم‌های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ در رژیم‌های بسیار کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می‌گیرد، میزان کالری دریافتی فرد بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری است. این گونه رژیم‌ها معمولا خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی‌ها را به همراه دارد.
محققان بریتانیایی دریافتند که خطر خودکشی در سه ماه اول پس از تشخیص زوال عقل و اگر بیمار از قبل دارای یک اختلال روانپزشکی باشد، بالاترین میزان را دارد. برای افراد کمتر از ۶۵ سال، خطر خودکشی تقریباً هفت برابر بیشتر از بیماران بدون زوال عقل بود.
پژوهش جدید "دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن"(WUSM)، جامع‌ترین تحقیقاتی را ارائه می‌دهد که تا به امروز در مورد مشکلات عصبی بلندمدت مرتبط با کووید-۱۹ انجام شده‌اند. این پژوهش با بررسی بیش از ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ به مدت ۱۲ ماه، نشان داد که عفونت‌ها به افزایش ۴۲ درصدی خطر ابتلا به چندین اختلال مغزی منجر می‌شوند.
مدیر‌عامل انجمن اس‌ام‌ای، با اشاره به تأخیر در تأمین داروی بیماران و توزیع‌نشدن به‌موقع دارو یادآور می‌شود: «طبق صحبت‌های انجام‌شده دارو قرار است به صورت محدود و قطره‌چکانی میان بیماران توزیع شود. این در حالی است که دارو در‌حال‌حاضر برای حدود ۳۰۰، ۴۰۰ بیمار موجود است؛ اعلام می‌شود که منابع مالی دستور رئیس‌جمهور برای تأمین دارو تأمین نشده است».
تا دیروقت بیدار ماندن می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که می‌تواند برای قلب و سلامت کلی شما نیز مضر باشد. محققان دریافته‌اند افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند نسبت به افرادی که زود به رختخواب می‌روند و زود از خواب بیدار می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ یا بیماری قلبی هستند.
به گفته دبیر کل خانه پرستار ایران تربیت پرستار خارج از دانشکده‌های پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجتمع‌های عالی سلامت سبب به خطر افتادن سلامتی مردم و بیماران می‌شود. احداث مجتمع‌های عالی سلامت در حالی است که ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیکار در کشور داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ