رژیم‌های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ در رژیم‌های بسیار کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می‌گیرد، میزان کالری دریافتی فرد بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری است. این گونه رژیم‌ها معمولا خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی‌ها را به همراه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لازم است بر پایۀ شرایط فرد، رژیم غذایی و بدنی متناسب با آن ارائه شود. این نکته نیز شایستۀ یادآوری است که کاهش وزن مناسب ماهانه در حد دو تا چهار کیلوگرم است؛ و بیش از این نباید باشد.
تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم‌های غذایی مطابق با استاندارد‌های غربی، جزو بدترین عوامل در ابتلا به افسردگی است؛ چرا که این رژیم‌ها اغلب حاوی چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند که التهاب را تشدید می‌کنند. رژیم‌های پرچرب و پرکالری سبب تقویت علائم اضطراب، زوال حافظه و تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. مصرف زیاد نمک نیز در این رژیم‌ها، بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه با انتقاد از رفتار‌های افرادی که با هدف سلامت توصیه به پیروی از رژیم‌های غذایی وابسته به گروه خونی می‌کنند، افزود: این موضوع که بدن انسان برای حفظ سلامت به چه گروه‌هایی از مواد غذایی نیاز دارد وابسته به اعتقاد یا باور این نظر غیرکارشناسانه نیست بلکه باید تمام این موارد علمی و ثابت شده باشد.
مطالعاتی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غنی از روغن زیتون می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و مانع پیشرفت تصلب شرایین شوند.
رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند با تأمین مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.
متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های غذایی روزه‌داری متناوب علیرغم کارایی بالا، اما در برخی افراد اثر عکس دارد؛ برخی به این دلیل که ساعاتی از روز را گرسنه می‌شوند و یا با محدودیت کالری مواجه‌اند، در بازه زمانی آزاد بی‌رویه غذا می‌خورند و کالری بیشتری دریافت می‌کنند و چاق‌تر از قبل می‌شوند.
حققان با استفاده از یک روش به نام تجزیه و تحلیل منحنی ویژگی‌های عملکرد گیرنده، تخمین زدند که افراد چند روز نیاز دارند تا مصرف غذای خود را پیگیری کنند تا از نظر بالینی به کاهش وزن قابل‌توجهی برسند.
اگر تمایل دارید به سنگ کیسه صفرا، ضربان قلب نامنظم، افسردگی و خستگی مزمن دچار شوید، رژیم HCG را امتحان کنید! سازمان غذا و داروی امریکا توصیه می‌کند که به هیچ وجه از رژیم HCG برای کاهش وزن استفاده نکنید، چرا که بدن را در معرض خطر مشکلات جدی قرار می‌دهد.
دکتر کریستوفر دی گاردنر، استاد پزشکی در دانشگاه استنفورد گفت: انبوه رژیم‌های غذایی و اطلاعات نادرست پیرامون ما هستند و ممکن است به درستی در مورد تغذیه سالم برای قلب راهنمایی نشویم و احساس شود زمان یا آموزش لازم برای ارزیابی رژیم‌های مختلف وجود ندارد.
پروفسور کاثورن در مجله eLife نوشت که هورمون‌ها باعث می‌شوند بدن مردان و زنان نسبت به رژیم‌های غذایی کم کالری واکنش متفاوتی نشان دهند. با بالا رفتن سن زنان و یائسگی استروژن آن‌ها کاهش می‌یابد، که توضیح می‌دهد که چرا رژیم غذایی در افراد مسن به همان اندازه خوب عمل می‌کند.
تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی در طول زندگی، باعث کند شدن روند پیری در چندین دوره می‌شود. مزایای رژیم غذایی گیاهی شامل افزایش طول عمر، کاهش التهاب، کاهش وزن، تثبیت فشار خون و ... است. همچنین تأخیر در روند پیری پوست از دیگر مزایای رژیم‌های غذایی گیاهی است.
در بسیاری از رژیم‌های غذایی فعلی کربوهیدرات‌ها به طورکامل حذف می‌شوند. اما باید بدانید که سیب زمینی حاوی مقدار کمی از تمامی مواد مغذی موردنیاز بدن است. علاوه بر سیب زمینی، مصرف شلغم و سایر سبزیجات ریشه‌ای هم توصیه می‌شوند.
طی آزمایشات بالینی اخیر مشخص شد پیشگیری و کاهش نرخ حملات قلبی و مرگ‌های زودرس در افرادی که رژیم‌های غذایی کم‌چرب دارند، مشهودتر است. گفته می‌شود این مزایا در میان افرادی که تابع رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند، بیشتر است.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیا است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.
کمبود مواد مغذی و رژیم‌های غذایی نامناسب از دلایل رایج نازک شدن مو و ریزش آن است.
وجود رژیم‌های غذایی و توصیه‌های مختلف درمورد کاهش وزن باعث می‌شود کم‌کردن وزن کار آسانی به نظر برسد، اما عملا کار سختی باشد. در ادامه با برخی از رایج‌ترین باور‌های نادرست درمورد کاهش وزن که متخصصان تغذیه درباره آن‌ها هشدار می‌دهند، آشنا می‌شویم.
میلیون‌ها نفر در جهان به‌دلیل رژیم‌های غذایی مدرن و سبک زندگی کم‌تحرک حداقل از کمبود یک ماده مغذی رنج می‌برند.
‌نمی‌توان الزاما یک رژیم غذایی را برای دو نفر با تاثیر یکسان در نظر گرفت. با وجود رژیم‌های غذایی مختلفی که امروزه مطرح است، انتخاب مشکل به‌نظر می‌رسد، اما دقت در مورد هدف راجع به رژیم و بررسی تاثیر رژیم‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه، موثر خواهد بود.
کمبود مواد مغذی و رژیم‌های غذایی نامناسب از دلایل رایج نازک شدن مو و ریزش آن است.
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی پرچرب می‌توانند پاسخ‌های درد را به محرک‌های غیردردناک القا کنند، اثر مشابهی که ممکن است در افراد چاق یا دیابت نوع ۲ دیده شود.
مطالعه اخیر نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده، که شامل برنج سفید، آرد سفید و نان سفید می‌شود، با افزایش خطر ابتلاء به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است.
ما میلیاردها دلار برای داروها یا پرداخت هزینه‌های جراحی هزینه می‌کنیم که اساسا پیامدهای پایین دستی رژیم‌های غذایی ناسالم هستند.
مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی غنی از پروتئین باعث کاهش تولید هورمون گرسنگی گرلین می‌شود. غذاهای با پروتئین بالا شامل تخم مرغ، گوشت بدون چربی و مرغ، ماهی، لبنیات، سویا، حبوبات، آجیل و دانه‌ها هستند.
رژیم‌های غذایی سرشار از اسید‌های فنولیک می‌تواند از شما در برابر ابتلا به سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان و بیماری‌های عصبی محافظت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ