تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد و بیماری مزمن کبدی هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آپنه خواب خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان کلیه، ملانوما، سرطان سینه و سرطان رحم را افزایش می‌دهد. هنوز این ارتباط به درستی درک نشده اما، به گفته برخی دانشمندان، اختلال مکرر در تنفس در طول شب ممکن است باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن شده و این استرس فرایند التهاب را وخیم کند.
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز در افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه نیز نقش دارد. جایگزین‌های پروتئینی سالم برای گوشت قرمز عبارتند از: بوقلمون، مرغ بدون چربی، ماهی، لوبیا سیاه، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، نخود، عدس و تخم مرغ.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
سن بالاتر یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به سرطان است با این حال اهمیت گنجاندن ارزیابی‌های اختصاصی برای سالمندان در تشخیص، مراقبت و درمان این عارضه کمتر شناخته شده است.
سرطان کبد جزو سرطان‌های در حال افزایش است و اگر شما در معرض خطر هستید، باید مطمئن شوید که آزمایش‌های لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام می‌دهید.
کلم، میکروب‌کش است و ویروس‌ها و باکتری‌های مولد بیماری‌های عفونی را از بین می‌برد. مصرف سبزی‌های این خانواده جلوی ابتلا به سرطان ریه را می‌گیرد. اگر هفته‌ای یک‌بار از این خانواده مصرف کنید خطر ابتلا به این سرطان را در خانواده‌تان کم می‌کنید.
شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رفت‌وآمد‌های فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بر سلامت کلی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان، مرگ‌ومیر به هر علتی و بهبود سلامت روان تاثیر مثبت می‌گذارد؛ با این حال مکانیسم دقیقی که به واسطه آن رفت و آمد فعال بر نتایج سلامتی تاثیر می‌گذارد، هنوز مشخص نشده است.
شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رفت‌وآمدهای فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بر سلامت کلی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان، مرگ‌ومیر به هر علتی و بهبود سلامت روان تاثیر مثبت می‌گذارد؛ با این حال مکانیسم دقیقی که به واسطه آن رفت و آمد فعال بر نتایج سلامتی تاثیر می‌گذارد، هنوز مشخص نشده است.
طبق نتایج یک تحلیل جدید، مشاغلی که به طور منظم فرد را در معرض مواد شیمیایی خاص قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد به طور پیوسته خطر ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) را افزایش می‌دهند.
محققان می‌گویند انجام جراحی چاقی ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تا بیش از نصف کاهش دهد.
در حالی که علت بیماری کبد چرب دقیقاً مشخص نیست، اما عواملی وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به سیروز را افزایش دهد که شامل اضافه وزن یا چاق بودن، مقاومت به انسولین، قند خون بالا (هیپرگلیسمی) که نشان دهنده پیش دیابت یا دیابت نوع ۲ است و سطوح بالای چربی، به ویژه تری گلیسیرید در خون است.
محققان می‌گویند کاهش میزان آسپاراژین در دانه گندم به معنای کاهش آکریل‌آمید و درنتیجه کم شدن خطر ابتلا به سرطان در نان سوخاری، غلات بوداده، بیسکویت و سایر مواد غذایی پخته‌شده حاوی گندم است. آزمایش‌های به عمل آمده تاکنون کاهش ۵۰ درصدی آسپاراژین در گندم‌های اصلاح‌شده و کاهش ۵۰ درصدی آکریل‌آمید در آرد را نشان داده‌اند.
اگرچه جهش‌های ژن BRCA ۱ یا BRCA ۲ با سرطان سینه و تخمدان در زنان جوان‌تر مرتبط است، اما افراد بالای ۵۰ سال هم در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که نمک‌های صورتی، دریا و یا سنگ نمک سرشار از ناخالصی است، گفت: این نمک‌ها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و مثانه را افزیش می‌دهند.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه ماهی در وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
براساس مطالعه انجام‌شده، سطوح بالای NR (نیکوتین آمید ریبوزید) که اغلب به‌عنوان مکمل ضد پیری شناخته می‌شود، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد بالا ببرد. این موضوع نه تنها احتمال افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، بلکه براساس نتایج مطالعه و نظر محققان، حتی می‌تواند باعث گسترش سرطان تا مغز نیز شود.
مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیباتی به نام فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است برخی از فرآیندهایی را که می‌تواند باعث شروع سرطان یا حمایت از رشد آن شود مانند التهاب و آسیب DNA را کُند یا متوقف سازد.
پژوهشگران دریافته‌اند که خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی که به طور مکرر از محصولات صاف‌کننده مو استفاده می‌کنند، دو و نیم برابر بیشتر از سایر زنان است.
محققان دریافتند خطر ابتلاء به سرطان کبد در میان موش‌هایی که دارای یک نقص مادرزادی خاص بودند، زمانی که رژیم غذایی غنی‌شده با فیبر قابل تخمیر مصرف می‌کردند، بسیار زیاد بود. خون این موش‌ها نیز دارای اسید صفراوی بالایی بود.
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های غذایی یخ زده و غذا‌های سرد خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
متخصصان علوم تغذیه و پزشکی در ایالات متحده آمریکا دریافتند که غذاهای فوق‌فرآوری شده از قبیل نوشابه، تنقلات بسته‌بندی‌شده، نان‌، کیک و بیسکوییت‌های صنعتی، مارگارین و محصولات آماده پیش‌فرآوری‌شده یا گرم‌کردنی با خطر بالاتر ابتلا به سرطان روده مرتبط هستند.
«سارا جکسون»، محقق بخش انستیتوی ملی سرطان آمریکا، گفت: «پس از کنترل عواملی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مشکلات پزشکی رایج که خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد، سوگیری جنسیتی در اکثر سرطان‌ها وجود داشت.»
مطالعه نشان می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در محصولات پخت و پز محبوب از جمله تابه‌های نچسب خطر ابتلا به سرطان کبد را چهار برابر می‌کند.
در حالی که افراد معمولا تب را با عفونت مرتبط می‌دانند دمای بالا یا تعریق در شب می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد. بدن شما ممکن است از طریق واکنش‌های التهابی به رشد سرطان واکنش نشان دهد که می‌تواند باعث تب و عرق کردن بدون عفونت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ