احمد عاقل سفیر فلسطین در بغداد گفت که قانون جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی که در پارلمان عراق تصویب شد، ثابت کرد که عراق در کنار مردم فلسطین است و وجود رژیم صهیونیستی را رد می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی رسمی سندیکای اصناف تونس بر مخالفت گسترده مردم این کشور با روند عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و مقاومت آنها در برابر این اقدام تاکید کرد.
رئیس‌ جمهور ترکیه و نخست‌وزیر ارمنستان در جریان رایزنی امروز در خصوص روند عادی سازی روابط دو جانبه گفتگو کردند.
با اینکه عمان همچون کشور‌های عرب عضو توافق ابراهیم برای رونق اقتصادی به سرمایه گذاری اقتصادی و پروژه‌های مشترکی که اسرائیل می‌تواند ارائه دهد نیاز دارد، اما عمان ترجیح می‌دهد به عنوان یک میانجی قابل اعتماد بین هر دو طرف عمل کند و سود ببرد. به همین دلیل، هم واشنگتن و تل آویو علاقه‌مند هستند عادی سازی روابط بین عمان و اسرائیل تسهیل شود.
نشست سران عربی در جده با حضور بشار اسد و تاکید بر حمایت از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود بدون ذکر نام روند عادی سازی روابط محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب قرار گرفت.
اگر وحدت میدان‌ها از بین رود، رژیم صهیونیستی به راحتی می تواند پروژه عادی سازی روابط با کشورهای عربی را پیش ببرد.
اگر وحدت میدان ها از بین رود، رژیم صهیونیستی به راحتی می تواند پروژه عادی سازی روابط با کشورهای عربی را پیش ببرد.
دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در مسکو آخرین روندهای سیاسی منطقه‌ای در ارتباط با سوریه مورد بررسی قرار گرفت.
سفیر روسیه: باید بگویم که ما در روند عادی سازی در قفقاز جنوبی مشارکت فعال داریم. به فرمت ۳+۳ اشاره می‌کنم که در یک طرف، شامل تروئیکا یا سه کشور ارمنستان، آذربایجان و گرجستان می‌شود و تروئیکای دیگر شامل روسیه، ایران و ترکیه است. ما قویا امیدواریم که در چشم انداز قابل پیش بینی، در نهایت این نشست در چارچوب فرمت مذکور برگزار شود. اکنون نوبت تهران است که میزبان این نشست باشد و امیدوارم کمک و راه حل عملی در آن رخ دهد. البته ما مستقیماً در روند عادی سازی بین ارمنستان و آذربایجان نیز مشارکت داریم.
در ادامه روند آماده‌کردن زمینه عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد نشست چهارجانبه در سطح دفاعی و امنیتی در مسکو برگزار می‌شود.
تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به احتمال زیاد تدوام روند صعودی بورس، توصیه‌هایی به سهامداران حرفه‌ایی و عادی برای بهینه سازی سبد دارایی‌ها ارایه کرد.
به اذعان مقامات رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس،جنایات اخیر این رژیم در مسجدالاقصی علت اصلی کند شدن روند عادی سازی روابط بین طرفین و کاهش تمایل عربستان به حضور در این روند است.
یک منبع آگاه به روند مذاکرات ایران و عربستان درباره اهمیت عادی‌سازی روابط دو کشور می‌گوید: توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط رسمی دو کشور، محصول یک روند حدودا ۲ ساله است. هرچند که دو طرف در بیانیه مشترک بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در همه حوزه‌ها تاکید ورزیدند، اما تاثیرات از سرگیری رابطه رسمی دو کشور فراتر از مناسبات دوجانبه، تاثیرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود.
در ادامه روند تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط دمشق و آنکارا، نمایندگان وزارت خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند در نشستی چهارجانبه در مسکو دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه که با شبکه خبری راشاتودی مصاحبه می‌کرد، گفت: «روسیه نیز در کنار کشور‌هایی نظیر سلطنت عمان و عراق و دیگران، در این روند سیاسی نقش داشته و اخیرا به این دو کشور سفر کرده بودم و عادی سازی روابط میان ایران و عربستان سعودی در دستور کار سفرم به این دو کشور قرار داشته است».
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که عمان به محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تعهد داده است که روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آغاز نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه عراق بار دیگر بر موضع سیاسی عراق مبنی بر مخالفت با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
وزارت خارجه اسرائیل قصد دارد از ستاره فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو برای پیشبرد روند عادی سازی روابط با عربستان کمک بگیرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جدید عنوان کرد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض به تصمیم سران سعودی مرتبط است و این اقدام روند سازش در اراضی اشغالی را تقویت خواهد کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم کننده تآکید کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: از آمادگی کامل برای برداشتن گام‌هایی در راستای روند عادی سازی مناسبات دیپلماتیک، کنسولی و روابط سیاسی با دولت فعلی آمریکا و دولتی که در آینده ممکن است روی کار بیاید، برخورداریم.
در روزهای اخیر تصاویری از مشارکت رسانه‌های صهیونیستی در قطر برای پوشش رقابت های جام جهانی منتشر شده که بیانگر شکست عملی روند عادی سازی روابط میان صهیونیست‌ها و کشورهای عربی است.
موساد در جدیدترین افشاگری خود درباره عادی سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو اعلام کرد که این روند، بیش از سه ده پیش از امضای توافقنامه های موسوم به «آبراهام» آغاز شده است.
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد پاریس تمایل و قصد دارد به روند عادی سازی مناسبات جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند.
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی تاکید کرد که روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این رژیم را به تشدید جنایات خود علیه ملت فلسطین، تشویق می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ