اگر وحدت میدان‌ها از بین رود، رژیم صهیونیستی به راحتی می تواند پروژه عادی سازی روابط با کشورهای عربی را پیش ببرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم قزوین با بیان اینکه بنیاد عفاف و حجاب در کنار سایر تشکل‌های مردمی حامی زیست‌عفیفانه در جامعه است، عنوان کرد: نیاز امروز ما وحدت و انسجام در حوزه ترویج و تشویق به زیست عفیفانه بوده و مطالبه مردمی عفاف و حجاب در سطح کلان جامعه مطرح است. اگر مسئولان همراهی کنند مشکلات حل خواهد شد.
تجمع‌های دوستانه چند نفر بین شیعه و سنی در مدینه النبی، تصاویری از وحدت و یکپارچگی در بین جامعه مسلمانان است؛ الگویی که باید از حج به سراسر دنیای اسلام منتقل شود. بابت همین، اینجا در شهر رسول الله اگر بحثی هم شکل بگیرد دو ویژگی دارد؛ یک دوستانه است، دو جهت رسیدن به حقیقت است. همین بصیرت و درکِ موضوع وحدت، سبب شده که شاهد شکل‌گیری اجتماع دوستانه شیعیان و اهل‌سنت در گوشه و کنار این شهر باشیم؛ درکنار هم می‌ایستیم، می‌نشینیم، اقامه نماز می‌کنیم و عکس یادگاری میگیریم.
اگر وحدت میدان ها از بین رود، رژیم صهیونیستی به راحتی می تواند پروژه عادی سازی روابط با کشورهای عربی را پیش ببرد.
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید دو مشکل را حل کنیم؛ یک، باید وحدت و انسجام داخلی را اصلاح کنیم و از اقلیت و غیر خواص بودن بیرون بیاییم و بر اساس کارشناسی عمل کنیم و دیگری اینکه با دنیا آشتی کنیم. اگر در این وضعیت این مسأله را حل نکنیم مشکل برطرف نخواهد شد.
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: ما باید دو مشکل را حل کنیم؛ یک، باید وحدت و انسجام داخلی را اصلاح کنیم و از اقلیت و غیر خواص بودن بیرون بیاییم و بر اساس کارشناسی عمل کنیم و دیگری اینکه با دنیا آشتی کنیم. اگر در این وضعیت این مسأله را حل نکنیم مشکل برطرف نخواهد شد.
دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر نوشت: اگر رعایت احکام دین بر ما واجب است، همه آن‌ها بر ما واجب است. امروز به صراحت، ولی جامعه اسلامی بر عدم دو قطبی سازی تاکید می‌کنند و این بر شما فرض می‌کند که حتی اگر وحدت و عدم دو قطبی سازی را هم ارزش دیگر فروع دینی میدانید به آن اهمیت ویژه دهید.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله جنگ و اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر، و نبود پیشرفت علمی گفتند: اگر به فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.
آیت الله جوادی آملی گفت: دین ما را به وحدت دعوت کرده است و وحدت حق است و ـ خدای ناکرده ـ اگر اختلاف باشد، ارباً ارباً خواهد شد و همه آسیب می‌بینند، لذا بر ما واجب کرده است تا متّحد باشیم.
اگر شریان با محوریت بذرپاش، همراهی پایداری و حضور دولتی‌ها تنها برای یک امتیازگیری موقت از شانا، نباشد (که به نظر می‌رسد نیست)، احتمالا در آینده شاهد واگرایی بیشتر در جریان اصولگرایانی خواهیم بود که فکر می‌کردند با یکدست کردن قدرت، کارآمدی ایجاد خواهد شد. تمایل جریان پایداری و آن‌ها که زیر سقف شریان جمع شدند، این است که قالیباف را به سرنوشت حدادعادل در مجلس هفتم دچار کنند.
رئیس پژوهشگاه شورای نگهبان گفت: با عنایت به اینکه نظام ما یک نظام مردمی است و از ابتدا، نظام بر دوش مردم استوار بوده است، مسئولین نظام هم هیچ‌وقت خودشان را جدا از مردم نمی‌دانند و اگر اتفاقی هم می‌افتد و عده اندکی خدای نکرده فریب می‌خورند و مشکلاتی به وجود می‌آید، سعی می‌کنند با تسامح از آن عبور کنند.
روزنامه فرهیختگان نوشت: این افراد اگر می‌بینند با هربار حرف زدن‌شان بخشی از جامعه را دچار التهاب می‌کنند، حداقل «کمتر حرف زدن» یا اصلا «حرف نزدن» را تمرین کنند تا بلکه آرامش جامعه کمتر زیر سایه تهدید این افراد قرار بگیرد و امنیت ملی کشور به مخاطره نیفتد.
پژوهشگر حوزه بین‌الملل گفت: سیاست خارجی هر کشور، ادامه سیاست‌های داخلی آن کشور است. یعنی اگر سیاست‌های داخلی با منطق، مدارا و دید مشارکت و همکاری عموم مردم شکل گیرد، به استحکام وحدت ملی و انسجام داخلی می‌انجامد و این اجماع ملی باعث می‌شود فشارهای خارجی بی‌تاثیر، کاسته یا متوقف شوند. از این رو معتقدم شیوه رفتار و برخورد دولت با معترضان نیازمند بازنگری است.
اصولگرایان در تاکتیکی جدید از وحدت حزبی منصرف‌شده‌اند و می‌خواهند نهاد‌های مردمی را به نفع خودشان سازماندهی کنند. مانیفست اصولگرایی- انقلابی به تمرکز و توجه به نهاد‌ها و گروه‌های مردم نهاد رسیده است. خواه نامش همان باشد که الهیان می‌گوید و «حکمرانی مردم پایه» را هدف قرار دهد یا به قول قالیباف «حکمرانی نو» در دستورکار باشد. در زمانه عسرت رای باید هر رای را غنیمت شمرد حتی اگر به این قیمت که اصولگرایان از زنان سخن بگویند و با واژه‌هایی همچون ان. جی. او که تا دیروز نهاد جاسوسی بود و نامش اسم مکروه، آشتی کنند.
جمیله علم الهدی در کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار: اگر ما می‌خواهیم عدالت جنسیتی برقرار کنیم نمی‌توانیم نزاع را بیشتر کنیم. ما نزاع با مردان نداریم. برعکس همه ما می‌دانیم اگر حمایت آقایان نباشد ما هم نمی‌توانیم به خواسته‌های خودمان برسیم. تاکید ما بر وحدت، همدلی و اتحاد است. ما یک استاندارد نداریم نمی‌توانیم همه یک جور رفتار کنیم، ولی ما می‌توانیم روی ارزش‌های مشترک خود تاکید کنیم.
ابراهیم فیاض گفت: اگر حاج قاسم زنده می‌ماند، شاید بعد‌ها روی وحدت آسیا و اروپا هم کار می‌کرد و جنگ اوکراین هم رخ نمی‌داد. یعنی اگر حاج قاسم زنده بود، امروز جنگی که به تحریک آمریکا با یک آدم سلبریتی مثل زلینسکی اتفاق افتاد هم رخ نمی‌داد. امروز در ایران هم نقش‌آفرینی این سلبریتی‌ها را می‌بینید. می‌آیند یکی را رئیس جمهور یک کشور می‌کنند و کشت و کشتار‌ها شروع می‌شود و جنگ اوکراین راه می‌افتد.
رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در تهران گفت: اگر امروز توسعه و پیشرفت داریم، در پرتو وحدت، اتحاد و یکپارچگی انجام شده است.
رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در تهران گفت: اگر امروز توسعه و پیشرفت داریم، در پرتو وحدت، اتحاد و یکپارچگی انجام شده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فقط شیطان بدنبال تفرقه است و اگر امروز از حلقوم کسی صدای تفرقه برخیزد، به مسلمان بودن آنان باید شک کرد. هرمز علاوه بر نماد وحدت، نماد استقامت هم هست. از فتح المبین تا والفجر ۸ از این جزیره شهید و رزمنده داریم.
احمد بخارایی گفت: بعد اقتصادی اعتراضات یک واقعیت مهم است و اگر اشتغال و درآمدی وجود داشت، حدود نیمی از افرادی که در حال حاضر با این شدت و حدت فریاد می‌زنند و خشمگین هستند، شاید در این اعتراض‌ها حضور کم‌رنگ‌تری داشتند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته وحدت عنوان داشت: مقصود وحدت این نیست که سنی باید شیعه شود و یا برعکس، بلکه باید توجه کنیم که امت اسلامی امروز با استکبار مواجه است که اگر این اتحاد و وحدت در بین امت اسلام وجود داشت امروز فلسطین و یمن تنها نبودند و اموال آنان به غارت نمی‌رفت و اسلام به عنوان قدرتی در دنیا شناخته می‌شد که متأسفانه دشمنان در این سال‌ها جنگ بین سنی و شیعه و جنگ بین شیعه و شیعه راه می‌اندازند تا این امر محق
اگر ماموستاها و علما دانش آموزان و دانشجویان را به وحدت دعوت می‌کردند قطعاً امروز برخی جوانان فریب‌خورده، اعتراضات را به اغتشاش نمی‌کشاندند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحلیل من این است که این یک نقطه‌ای برای وحدت بسیاری از جریان‌هایی است که دل در گرو اسلام ناب، کشور و امنیت ملی دارند برای اینکه با هم رفاقت کنند. ما فقط نگاه نکنیم که این توافق اگر حاصل شد دستاورد اقتصادی دارد به نظر من دستاوردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی‌اش خیلی بیشتر از دستاوردهای مالی و اقتصادی است.
وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: امام وحدت و انسجام را به عنوان رمز پیروزی انقلاب و وحدت را به عنوان شاکله اصلی آن مطرح کردند. در نتیجه ایشان چیزی که باعث اختلاف و شکاف در جامعه شود را نفی می‌کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ