رئیس‌ جمهور ترکیه و نخست‌وزیر ارمنستان در جریان رایزنی امروز در خصوص روند عادی سازی روابط دو جانبه گفتگو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود بر اهمیت انتقال غلات از طریق دریای سیاه تاکید کرد و آنرا پل صلح نامید.
رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اقدام جمعی برای مقابله به اسلام‌هراسی کشورهای غربی، خواستار تلاش یکپارچه جهت جلوگیری از توهین به مقدسات مسلمانان شد.
این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که اردوغان در سالهای اخیر همواره بر لزوم پایین نگه داشتن نرخ بهره تاکید داشت و بسیاری از کارشناسان اقتصادی همین سیاست را یکی از دلایل بی‌ارزش‌تر شدن پول ملی و افزایش نرخ تورم در ترکیه دانسته‌اند.
رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر بر شرط موافقت با عضویت سوئد در ناتو تاکید کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس جمهور ترکیه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص تداوم حمایت از آرمان فلسطین تاکید کردند.
تحلیلگران سیاسی بر این باورند که مخالفین اردوغان غیر از تاکید مکرر بر پیامدهای بحران اقتصادی و تورم و نسبت دادن آن با سیاست های اردوغان، شعار و رویکرد دیگری نداشتند.
رئیس جمهور در گفتگو تلفنی با رجب طیب اردوغان انتخاب مجدد وی را به عنوان ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، بر لزوم ادامه روند تقویت روابط تل‌آویو-آنکارا تاکید کرد.
امیر قطر که پس از وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه به این کشور سفر کرده است، گفت که روابط استراتژیک میان دو کشور را در دیدار با اردوغان مورد بحث و بررسی قرار داده است.
رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود بر همبستگی دولت و ملت عراق با ملت ترکیه در این شرایط تاکید کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: تلاش‌هایی برای بهره‌برداری از فاجعه زلزله برای منافع سیاسی وجود دارد و ما اجازه این کار را نخواهیم داد». اردوغان افزود: امروز قانون اعلام وضعیت فوق العاده برای مدت ۳ ماه را صادر می کنیم و در پارلمان به تصویب می رسد.
«اردوغان» ضمن بررسی آخرین تحولات جنگ روسیه و اوکراین بر آمادگی خود برای میانجیگری میان اوکراین و روسیه برای برقراری صلح دائمی تاکید کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفتگو کرد و خواسته آنکارا مبنی بر پاکسازی مرزهای سوریه با ترکیه تا عمق سی کیلومتری را مورد تاکید قرار داد.
رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر عزم راسخ آنکارا برای «ریشه‌کن کردن سازمان تروریستی پ.ک.ک» گفت که این گروهک، تمامیت ارضی سوریه و عراق را تهدید می‌کند.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که اظهارات روسیه در خصوص دست نداشتن در حمله موشکی به لهستان برای وی مهم است و او به آن احترام می‌ گذارد.
اردوغان تاکید کرد که تلاش برای تسخیر ترکیه و ملت آن از طریق تروریسم، مانند گذشته به هدف خود نخواهد رسید.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که آماده برگزاری همه‌پرسی برای درج حق استفاده از حجاب در قانون اساسی این کشور است تا برخلاف مصوبه مجلس، تغییر آن آسان نباشد.
رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم راه‌اندازی خط تولید خودروی ملی کشور «توگ» در پردیس گملیک بورسا تاکید کرد: با خروج نخستین خودرو از خط تولید شاهد تحقق یک رویای ۶۰ ساله هستیم.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور در عملیات علیه پ.ک.ک هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح کرده‌اند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
رؤسای جمهور ترکیه و الجزایر در جریان یک تماس تلفنی بر افزایش همکاری‌ ها در بخش انرژی به ویژه گاز طبیعی تاکید کردند.
رئیس جمهور ترکیه بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در تنش های تازه  با ارمنستان تاکید کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا تاکید کرد: یونان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح ترکیه نیست و با آنها گفتگویی نخواهیم داشت.
رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس حزب عدالت و توسعه، تاکید کرد که سران این حزب مصمم به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2023 هستند.
اردوغان تاکید کرد: دوست داشتن و علاقه‌مندی به اهل بیت در آیات قرآن کریم و احادیث صحیح نیز به ما سفارش شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ