وزیر امور خارجه عراق بار دیگر بر موضع سیاسی عراق مبنی بر مخالفت با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزیر کشاورزی عراق ضمن تاکید بر ضرورت دست یابی به راهکار دائمی با ترکیه درباره رهاسازی آب به سمت عراق گفت: عراق نباید به تنهایی تاوان تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای هوا را بپردازد.
یک تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که حرکت دولت این کشور به سمت گسترش همکاری‌ها با ایران و سوریه به مذاق آمریکا خوش نیامده و باعث کارشکنی‌های واشنگتن در این مسیر شده است.
وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که «استفان هچین» را به سمت سفیر جدید این کشور در عراق برگزیده است.
دولت عراق یک پروژه ۱۷ میلیارد دلاری برای ایجاد یک کریدور حمل و نقلی به سمت مرز این کشور با ترکیه را کلید زده است.
سرمربی باتجربه و ایرانی تیم ملی فوتسال عراق از سمت خود استعفا کرد.
تصاویر منتشر شده از منطقه پل عباسی در استان دهوک عراق و جاری شدن آب از سمت سدهای ترکیه، که گفته می شود پس از بیم دولت اردوغان نسبت به وضعیت سد آتاتورک در حال رهاسازی است.
نخست وزیر عراق در مرحله حساسی به سر می‌برد. حساسیت این موضوع را بیش از همه، خود عراقی‌ها درک می‌کنند و دقیقا به همین دلیل است که «چارچوب هماهنگی شیعیان» (تشکل حامی اصلی السودانی) از سیاست‌های وی از جمله سیاست‌های اقتصادی و به ویژه سیاست‌های بانک مرکزی حمایت می‌کند و قبل از همه با برخورد جدی بانک مرکزی علیه قاچاق ارز موافقت خود را اعلام کرد.
مجیدی در مورد چرخش السودانی به سمت کشور‌های غربی و شایعه نفوذ آن‌ها بر دولت جدید عراق توضیح داد: من جزو کسانی بودم که همان ابتدای تشکیل دولت از سوی السودانی هشدار می‌دادم که خیلی خوش‌خیال نباشیم و دولت السودانی آن تصور ذهنی برخی دوستان ما در مقاومت نخواهد بود. با این حال، با این ایده که دولت السودانی محملی برای فشار به تهران خواهد بود مخالفم.
نخست وزیر عراق در سفری رسمی امروز پنجشنبه بغداد را به سمت برلین ترک کرد.
مهندس السودانی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ سمت وزیر کار و امور اجتماعی را برعهده داشت و همزمان به عنوان وزیر صنعت و سرپرست وزارتخانه های بازرگانی و دارایی فعالیت می کرد.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و حرکت به سمت مرزهای غربی کشور همچنین بارش باران در شمال کشور خبر داد.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تاکید کرد که نامزد مورد نظر آن برای تصدی سمت نخست وزیری تغییری نکرده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره تردد زوار از مرزهای کشورمان به سوی عراق گفت: اکنون شاهد تردد روان زوار به سمت مرزهای عراق هستیم.
به گفته مسئولان ایران آنچه که باعث بیشترین مشکلات برای زوار مانده در مرز‌ها شده است، ضعف امکانات زیرساختی در کشور عراق است، با اینحال از مردم خواسته شده است تا حداقل برای ۴۸ ساعت هیچ فردی به سمت پایانه‌های مرزی ایران و عراق سفر نکند.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
ازدحام زائران منجر به بسته شدن مرزها به سمت عراق شد/ توقف صدور گذرنامه ویژه اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: از ساعت ۲۴ تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز حدود ۴۲ هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی خارج شدند .
سخنگوی گمرک گفت: از ساعت ۸ صبح امروز همه مرزهای ایران با عراق برای ورود زائران به سمت عراق باز شد.
وزیر کشور گفت: مرزهای هوایی کاملاً باز است و هیچ مانعی برای خروج از کشور و یا ورود به کشور از کشور عراق نداریم.
استانداران استان های کرمانشاه و ایلام و معاون امنیتی انتظامی استان خوزستان اعلام کردند از سفر به سمت مرزهای ایران و عراق خودداری کنید.
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مسدود شدن مرزهای ایران به عراق و توقف اعزام اتوبوس‌های زائران اربعین به سمت مرزهای غربی خبر داد.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: هم اکنون هیچ اتوبوسی از سمت ایران به سمت پایانه‌های مرزی به ویژه مهران برای جابه‌جایی زائران حرکت نمی‌کند و از شب گذشته اتوبوس‌هایی که در بین راه بودند بازگردانده شدند.
رئیس ائتلاف نصر عراق به تحولات امروز عراق واکنش نشان داد و از مردم این کشور خواست که به سمت فتنه حرکت نکنند.
یک منبع امنیتی عراقی از تشدید پروازهای شناسایی آمریکا بر فراز پایگاه عین الاسد به سمت عمق خاک سوریه خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ